Öppet köp/RMA/byte till annan produkt av samma $ eller minder värde hos Inet ?

Permalänk

Öppet köp/RMA/byte till annan produkt av samma $ eller minder värde hos Inet ?

God morgon,

Tänkte höra med er som gått igenom proceduren eller försökt det är er jag specifikt letar efter men svara gärna ni som kanske vet något om detta också.

Har läst Inet's policy ang ångerätten att produkten KAN vara använd och godkännas ändå men den ska vara i liknande skicka MAO inga skador som du kan ha åkommat. Som jag förstod det iaf rätta mig om jag har fel.

Mitt fall är så att jag köpte ett Corsair H150i Pro från dem i veckan så nyligen inhandlat.
Märkte när jag satt och monterade radiotorblocket att det finns en defekt på fenorna på radiatorn, enbart 2-3st fenor som verkar vara berörda av denna skada. Ser ut som något verktyg har tryckts in och tryckt ihop och ev haft av ett par fenor.
Det är en såpass liten skada så det känns lite löjligt men jag har även ångrat detta köp och skulle vilja byta till en liknande produkt, jag tror tom den kostar mindre än den jag har nu.

Tror ni Inet skulle gå med på detta?

Ska ringa eller maila imorgon och fråga lite tänkte bara om någon här vet mkt om returer på varor som öppnats och använts.
För jag HAR monterat in radiator + puimp på CPUn och haft den igång men inte mycket eller länge.

MVH
u

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Kan du bevisa att skadan var där förrän du installera den ?
Annars är du nog shit out of luck

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Inaktiv

Jag har monterat diverse färdiga vattensystem och har även där sätt att fenorna kan vara lite intryckta.
Det kommer nog i paketeringen eller tillverkningen.

Så det förekommer, kanske sätt det på ett 10tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

God morgon,

Tänkte höra med er som gått igenom proceduren eller försökt det är er jag specifikt letar efter men svara gärna ni som kanske vet något om detta också.

Har läst Inet's policy ang ångerätten att produkten KAN vara använd och godkännas ändå men den ska vara i liknande skicka MAO inga skador som du kan ha åkommat. Som jag förstod det iaf rätta mig om jag har fel.

Mitt fall är så att jag köpte ett Corsair H150i Pro från dem i veckan så nyligen inhandlat.
Märkte när jag satt och monterade radiotorblocket att det finns en defekt på fenorna på radiatorn, enbart 2-3st fenor som verkar vara berörda av denna skada. Ser ut som något verktyg har tryckts in och tryckt ihop och ev haft av ett par fenor.
Det är en såpass liten skada så det känns lite löjligt men jag har även ångrat detta köp och skulle vilja byta till en liknande produkt, jag tror tom den kostar mindre än den jag har nu.

Tror ni Inet skulle gå med på detta?

Ska ringa eller maila imorgon och fråga lite tänkte bara om någon här vet mkt om returer på varor som öppnats och använts.
För jag HAR monterat in radiator + puimp på CPUn och haft den igång men inte mycket eller länge.

MVH
u

Fick du en begagnad produkt månntro av Inet?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Alla radiatorer jag har köpt har haft någon form av defekt på fenorna.
Det är dock ingen som kan svara på din fråga med nuvarande information.

Är produkten köpt över nätet så gäller Distansköpslagen, är den riktigt paj så gäller reklamationsrätten.

Annars är det Inet som får ta ställning till frågan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hvor alvorlig er en slik defekt for funksjonen til kjøle en prosessor? Har selv bestilt min første H115i Pro, så jeg vil gjerne bare vite dersom en bør direkte returnere varen dersom en kan se at flensen er blitt klemt sammen på noen måte innen en ens monterer det i kabinettet. Alle mine kjølere (uten vann), har så langt vært uten defekter på flensene.

@ubalanced: Det er forskjell mellom kjøp i fysisk i en av butikkene til Inet og via nettet. I en fysisk butikk gjelder Öppet köp (frivillig avtale fra butikk), og mellom bestilling på nettet, der gjelder Distance lagen (regulert via lov)=>Ånger Rätten.

Det beste å ta et billede og sende inn for å få bedre grunnlag til å ta stilling for hvor alvorlig skaden er eller dersom de vil godta å bruke Ånger Rätt. Risken dersom du sender inn uten å gi beskjed er at de vil kunne kreve pris avdrag for defekt, dersom de sjekker produktet, og det vurderes til å være unormal slitasje/handtering ved normal prøve av produkt.

Permalänk