OnePlus6T - Bästa skärmskyddet och skalet?

Permalänk
Medlem

OnePlus6T - Bästa skärmskyddet och skalet?

Vilket skärmskydd och skal, ger det bästa skyddet? Hade tänkt mig originalprodukter men det kanske finns annat som är värt att titta på också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Vilket skärmskydd och skal, ger det bästa skyddet? Hade tänkt mig originalprodukter men det kanske finns annat som är värt att titta på också?

Jag kör själv på orginal skalen som man kan köpa med på deras hemsida. Fungerar väldigt bra tycker jag !

Permalänk
Medlem

Originalskal i sandstone-version tycker jag är fantastiskt bra!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ni kör inga skärmskydd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Ni kör inga skärmskydd?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo kör på de man får med från början. De ingår ett skärmskydd.

Permalänk
Medlem

Jag kör med "nylon" skalet från OnePlus, beställde både sandstone och flipcover också men gillade nylon skalet mest.

Som skärmskydd använder jag det mjuka skärmskyddet som sitter på mobilen när man köper den, men då jag gillar härdat skärmskydd bättre så beställde jag precis nyss ett sådant från OnePlus.

I övrigt så är jag väldigt nöjd med min 6T. Den är helt klart en värdig ersättare till min gamla Nexus 6.
Jag kompleterade även 6Tn med ett par OnePlus Wireless Bullets och jag är toknöjd med dom, trots att jag vanligtvis inte är så förtjust i in-ear lurar, men dessa gillar jag skarpt. På mig sitter dom bra, låter kanon och idag kom en uppdatering så att equalizern började fungera i mobilen, så nu låter dom ännu bättre än innan.

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk
Medlem

@zector: Tänkte ta och beställa nylonskalet och härdat glasskydd från oneplus. Kommer paketet till utlämningsställe eller till dörren?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

@kabex:

Jag har bara beställt med express leveransen.

Sist så skickades ordern med DHL Express från Polen, den skickades och kom fram en dag tidigare än först beräknat, så jag hämtade telefonen på DHL utlämningen runt lunchtid dagen efter release av OP6T.
Med Express så fick jag ett SMS med en länk där jag fick välja vilket utlämningsställe jag ville ta emot den på etc, men det fanns ingen option för hemleverans som jag kunde se.

Visa signatur

Desktop 386 16/SX, 16MB RAM, 160MB Quantum HDD, 3,5" HD FDD, Colorful Soundblaster 16 Compatible, DOS 6.22/Windows 3.11, AOC 14" VGA skärm (Skiftar mot gul tills man slår till den rätt), Keytronic tangentbord, 2 knappars mus

Permalänk
Medlem

Jag kör aldrig skal men körde skärmskyddet som satt på min OP6 i några veckor tills det var repigt (det är inget bra skärmskydd) sen dess utan skärmskydd. Tycker rent generelt det blir trevligare att använda den utan någonting på.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt skärmskydd på någon av mina telefoner och sen de började göra gorilla glass på telefonerna har jag inte fått några repor heller för jag har min telefon i en egen ficka utan nycklar och har alltid haft gummiskal bak för bra grepp så har inte tappat telefonerna heller.

Oneplus 6T kommer med förinstallerat skärmskydd och skalen som säljs original genom oneplus är både prisvärda och jävligt bra.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kör heller aldrig skärmskydd på.
Inte heller fodralskal då dom är jobbiga.

Antingen kör jag dbrand eller något skal för grepp, då dom flesta mobiler idag är tvålar typ.

Däremot är det relativt enkelt att få finrepor i gorilla glas 5-6.
Stranden är en farlig fiende ex

Permalänk
Medlem

Köpa ett av deras egna Bumper Case. Smidiga och skyddar bra samt ger ett bra och skönt grepp.