SweClockers logotyp snötäckt till jul

Permalänk
Melding Plague

SweClockers logotyp snötäckt till jul

Juryn valde ut finalisterna och medlemmarna har röstat. Nu står det klart att Mattias.J för andra året i följd tar hem segern och får äran att sprida julstämning på SweClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Grattis till ännu ett år @Mattias.J och tack för loggan!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Fin logga men trist att den ser ut som genomsnittet av alla tidigare loggor Bra hantverk.

Aja trevligt med lite julstämning





Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra jobbat och grattis @Mattias.J! Får själv tacka för fint andrapris och för en kul jultradition. Ha en god en!

Permalänk
Medlem

RIGGED, 1an var ju obvious winner.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Ser ut som tidigare år.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det skulle inte skada med lite variation.

Tillägg: men inget fel med loggan annars. Ser bra ut.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

De var de tre bästa, utan tvekan. Men hade mitt lagt dem i omvänd ordning om jag fått välja

Första plats hade jag gett isbjörnen, pingvinerna och allt eftersom jag tyckte det kändes lite som att temat var nordpolen, vi såg tomten ge sig iväg från sin verkstad (som alla vet är där!) med paketen. Tyckte det kände roligt och annorlunda. Väldigt mycket jul i den liksom, inte bara vinter.

Samtidigt var den lite mörkare loggan med älgar som snubblat på isen himla kul och cool den med. Gav också väldigt bra kontrast mot hemsidans bakgrund istället för att smälta in. Så min andra plats till den. Men är nästintill delad förstaplats.

Tredjeplats till årets vinnare. Inte för att den är mycket sämre, bara lite mer generisk. De andra två tyckte jag var lite skojigare helt enkelt. Annars var den super även den!

Men alla tre fick ju välförtjänta priser i vilket fall för sitt fina jobb så det kvittar ju egentligen! Gratulerar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det skulle inte skada med lite variation.

Tillägg: men inget fel med loggan annars. Ser bra ut.

Dom andra var ju så "plottriga" gillar cleana stilar men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Den jag röstade på Den är stilren och snygg och påminner lite om tidigare år vilket jag tycker är viktigt när det är Julmånad. Det skall vara traditionsenligt så de mer spretiga varianterna fick stryka på foten, även om jag tycker de var fina som fristående projekt, men för min del tycker jag Sweclockers jullogga "ska" se ut på ett visst sätt och det här bidraget var mitt i prick Gött jobbat och stort grattis!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Fin logga men trist att den ser ut som genomsnittet av alla tidigare loggor Bra hantverk.

Skrivet av RaZman:

Ser ut som tidigare år.

Skrivet av backfeed:

Det skulle inte skada med lite variation.

Skrivet av Zemlan:

Tredjeplats till årets vinnare. Inte för att den är mycket sämre, bara lite mer generisk.

Men... julen handlar ju om tradition.

Grattis alla tre! Bra bidrag allihop.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tänk om vinnaren vill ha en Ryzen men får ett moderkort för Intel. Om han säljer moderkortet så får han ju bara skamligt låga prisförslag från köpare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ni skulle kunna ha en rotation på dom 3, alla var bra.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Välförtjänst vinst, MEN, kan ni inte lätta lite på reglerna nästa år? Loggorna börjar se mer och mer identiska ut varje år nu..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon214934:

Välförtjänst vinst, MEN, kan ni inte lätta lite på reglerna nästa år? Loggorna börjar se mer och mer identiska ut varje år nu..

Vad är det du tycker att vi behöver "lätta" på och tror du det skulle förändra så loggorna som röstas fram blir mer olika?

Håller med om att loggorna har likheter varje år även om de är unika på sina sätt och skulle inte ha något emot större variation. Det är dock tydligt att en stor del av de som hänger på SweClockers tycker om "rena" designer i alla sammanhang, så resultatet varje år är väl inte så jätteförvånande. Vet inte riktigt hur vi skulle kunna ändra detta utan att ta ifrån er alla möjligheten att tycka till. Vill vi ens det med en sån här långlivad tradition?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacob:

Vad är det du tycker att vi behöver "lätta" på och tror du det skulle förändra så loggorna som röstas fram blir mer olika?

Håller med om att loggorna har likheter varje år även om de är unika på sina sätt och skulle inte ha något emot större variation. Det är dock tydligt att en stor del av de som hänger på SweClockers tycker om "rena" designer i alla sammanhang, så resultatet varje år är väl inte så jätteförvånande. Vet inte riktigt hur vi skulle kunna ändra detta utan att ta ifrån er alla möjligheten att tycka till. Vill vi ens det med en sån här långlivad tradition?

Tror främst att det är begränsingarna på typsnitt, textstil och textfärger som "låser fast" designen. Förstår varför dom reglerna finns, men det är tydligt att SweC communityn har såpass hög kompetens också att det inte borde vara ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon214934:

Tror främst att det är begränsingarna på typsnitt, textstil och textfärger som "låser fast" designen. Förstår varför dom reglerna finns, men det är tydligt att SweC communityn har såpass hög kompetens också att det inte borde vara ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår precis! Det är inte helt okomplicerat att lätta på de bitarna du pekar på då det ändå är vårt varumärke, som i sådana fall eventuellt skulle skilja sig enormt en dryg månad varje år. Men det skulle samtidigt öppna upp för fler och mer kreativa bidrag. Har du några andra förslag på förändringar i reglerna?

Vi ska faktiskt se över reglerna till nästa år, jag vet att vår nya UX-ninja @Gurt har åsikter och reglerna har krasst ett antal år på nacken. Jag vet att vi tidigare diskuterat ditt förslag och att det förkastats, men det var några år sedan så skadar inte att ta den diskussionen på nytt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Tack så hemskt mycket för alla röster, förväntade verkligen ingen vinst i år så jag är väldigt tacksam.

God jul på er allihopa och tack Sweclockers för att ni fortsätter denna tradition!

Permalänk
Medlem

Stort grattis till er alla tre, bra pyntat!

Permalänk
Medlem

Grattis!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Snyggt, gillar att den är clean!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Men... julen handlar ju om tradition.

Grattis alla tre! Bra bidrag allihop.

Jo men då kan man ju lika gärna ta förra årets logga. Vet ju flera som rösta på den som var lika förra årets (eller sa så i tråden i alla fall), enligt mig är dessa 3 lika snygga. Men enligt mig ska man inte på ren motivation röst på den som är mest lik förra året utan den som är snyggast.

För som sagt då kan man ju lika gärna skippa rösta, för flesta röstar ju efter tradition inte snygghet och enkelhet t.ex (vad man nu kan ha för egna önskemål/krav på logga, utan går på tradition i stället kan man ju lika gärna kopiera förra årets logga).

Men det är väll bara jag som är grinig (nej jag bidrog inte till tävlingen mer än röstade, men är ärligt lite tveksam om det någon ide rösta nästa år)

Bara ett år det bröt traditionen.
https://www.sweclockers.com/tavling/26644-sprid-julgladje-pyn...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Grattis till första och andra plats och tack för de som röstade på mitt bidrag Jag hade planerat att skaffa ett nytt tangentbord eftersom just nu kör jag med ett gammalt hp tangentbord som definitivt skulle behöva bytas ut så blev ju en väldigt bra tajmad vinst.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo men då kan man ju lika gärna ta förra årets logga. Vet ju flera som rösta på den som var lika förra årets (eller sa så i tråden i alla fall), enligt mig är dessa 3 lika snygga. Men enligt mig ska man inte på ren motivation röst på den som är mest lik förra året utan den som är snyggast.

För som sagt då kan man ju lika gärna skippa rösta, för flesta röstar ju efter tradition inte snygghet och enkelhet t.ex (vad man nu kan ha för egna önskemål/krav på logga, utan går på tradition i stället kan man ju lika gärna kopiera förra årets logga).

Men det är väll bara jag som är grinig (nej jag bidrog inte till tävlingen mer än röstade, men är ärligt lite tveksam om det någon ide rösta nästa år)

Bara ett år det bröt traditionen.
https://www.sweclockers.com/tavling/26644-sprid-julgladje-pyn...

Här var det starka åsikter!

Jag tror att de flesta röstar på den de tycker bäst om (vilket oftast blir den de estetiskt tycker lämpar sig bäst som logga).

Traditioner är aldrig statiska, de bara förändrar sig långsammare än resten av samhället och dessutom inte linjärt.

Till syvende och sist är det bara en jullogga på ett forum som är sminkad några veckor om året.

God jul!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Rätt låt, öh logga vann!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]