i7 9700K + Corsair H150i Pro temperatur normal?

Permalänk

i7 9700K + Corsair H150i Pro temperatur normal?

Så vill höra efter om mina temperaturer är normala med detta slutna vattensystem eller om det är något som inte är helt korrekt,
tex så använde jag kylpastan som följde med kylaren så har inte applicerat någon egen.

Iaf kör både pump + alla 3 fläktar på radiatorn i full hastighet och när jag bara sitter och surfar ligger temperaturen runt 30 grader på CPUn och den går i 4700MHz hela tiden ingen nedtrottling.

I spel som Assassins Creed Odyssea så ligger temperaturen runt 50-60 med allt på ultra och i 1440p.

Har radiatorn i toppen på chassit med medföljande fläktar.

Och min andra fråga är finns det bättre fläktar att köpa i efterhand, vilka anses isåfall vara dom bästa?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Normalt vet jag inte men.... Om du vill kan vi jämföra lite temperaturer framöver. Har nyligen köpt en likadan processor men istället har jag 115i platinum kylaren (280mm radiator med 2st ml140mm) . Monterat är allt i en burk förutom grafikkort (väntar på ett 2080 Ti) , har inte hunnit testa den förutom installerat operativsystem. Efter när jag kikade lite snabbt efter också bara surfat låg jag med på 30ish. När allt är klart kan du få bättre siffror från mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av LyrurusTetrix:

Normalt vet jag inte men.... Om du vill kan vi jämföra lite temperaturer framöver. Har nyligen köpt en likadan processor men istället har jag 115i platinum kylaren (280mm radiator med 2st ml140mm) . Monterat är allt i en burk förutom grafikkort (väntar på ett 2080 Ti) , har inte hunnit testa den förutom installerat operativsystem. Efter när jag kikade lite snabbt efter också bara surfat låg jag med på 30ish. När allt är klart kan du få bättre siffror från mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Gärna!

Har du applicerat egen pasta på cpun eller använder du den pasta som följer med pumpen?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •