Anthem – söker vänner att spela med

Permalänk
Medlem

Anthem – söker vänner att spela med

Söker svenskar man kan köra Anthem med. Gärna med mic.

Adda mig gärna kommer köra från Closed Beta till Demo och full release.

Smulan60

Jag kommer spela på PC. 4k FTW.

mvh krister

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

@Netforce: Adda dig. Heter Skonkylicious.

Säger som ovan. Tänker också spela en hel del. Bara att adda och spela sen under beta och release!

Har mic, fördel om man har det.

Spelar självklart på PC... PC Masterrace!

Permalänk
Medlem

Jag kommer med spela detta och gärna med andra.Heter Xtremeswe på origin och har lagt till Smulan60, Testade att adda dig med skonky men fanns ingen användare med det namnet.

Mvh

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köra. Så bara lägga till mig.

ID: -Hcz-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Jag kommer att köra. Så bara lägga till mig.

ID: -Hcz-

Hejsan, jag har lagt till dig

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Mackesweden adda kommer också köra å pc förstås.

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Hejsan, jag har lagt till dig

Sitter på jobbet så bekräftar när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Jag kommer med spela detta och gärna med andra.Heter Xtremeswe på origin och har lagt till Smulan60, Testade att adda dig med skonky men fanns ingen användare med det namnet.

Mvh

Så kan det gå när man inte kan stava till sitt eget nick...

Skonkylicous har jag tydligen fått det till.

Nickar normalt Skonky, men nån hade snott det redan...

Edit: Glöm det. Ändrade så att det blev rätt stavning på nicket nu. Skonkylicious ska funka.

Någon som har VIP demo och ska lira ikväll och under helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Så kan det gå när man inte kan stava till sitt eget nick...

Skonkylicous har jag tydligen fått det till.

Nickar normalt Skonky, men nån hade snott det redan...

Edit: Glöm det. Ändrade så att det blev rätt stavning på nicket nu. Skonkylicious ska funka.

Någon som har VIP demo och ska lira ikväll och under helgen?

Jag har för avsikt att spela VIP Demo ikväll från 21.00 snåret och så läge jag orkar.

Nickar CynXah på Origin

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Jag har för avsikt att spela VIP Demo ikväll från 21.00 snåret och så läge jag orkar.

Nickar CynXah på Origin

Jag är osäker när jag kan komma ifrån frugan men blir väl runt där för mig också.

Addar dig.

Någon som har en bra discordserver att använda?

Annars skapade jag en.

Alla är välkomna som vill.

Permanent invite för upp till 25 personer. Kan skapa en till invite om fler joinar.

https://discord.gg/Rpr2Kqk

Edit: Om det är någon som kommer in här och läser och kanske vill prova spelet så har jag en beta länk som man kan få för att prova denna helgen. Den klarar 2 personer till.

Skicka PM. Först till kvarn. Edit: Slut

Permalänk
Avstängd

Demo startar 17:00 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Demo startar 17:00 ?

Tror det är 18:00. Edit: 16:00 Verkar bara 18:00 i alla fall. Inte live än.

Verkar som att jag hade fel.

Enligt Eurogamer: https://www.eurogamer.net/articles/2019-01-24-anthem-demo-sta...

The Anthem VIP Demo start time and Open Demo start time are the same across both events:

UK: 5pm (BST)
Europe: 4pm (CEST)
East Coast US: 12pm (EDT)
West Coast US: 9am (PDT)

Edit 2:

https://www.rockpapershotgun.com/2019/01/25/anthem-vip-demo-d...

UK: 17:00 (GMT)
Central Europe: 18:00 (CET)
East Coast US: 12:00 (EST)
West Coast US: 09:00 (PST)

Permalänk
Medlem

VIP demo för de som förhandsbokat antar jag? ser intressant ut men vetifasen ser väldigt grindigt ut

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Geeks Gaming

Man är givetvis välkommen in på SweClockers Discord och hitta vänner att spela med.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

VIP demo för de som förhandsbokat antar jag? ser intressant ut men vetifasen ser väldigt grindigt ut

Stämmer. För de som förbokat eller har Origin Premier Access.

Jag gick premier access vägen. Spenderar 150 kr för en månad och får tillgång till VIP demo etc. Om jag gillar det fortsätter jag prenumerera eller köper spelet. Om jag inte gillar det har jag endast förlorat 150 kr.

Det ska vara väldigt story drivet. Storyn verkar för mig än så länge väldigt bra och intressant.

De planerar att komma med gratis DLC framöver för att driva storyn vidare för spelare och världen.

För mig känns det än så länge (innan spelet släpps och vi har facit i hand) att detta har potential för att vara första gången spelutvecklare faktiskt slår huvudet på spiken för hur man ska utveckla och finansiera ett live service game.

Om du har en vän som förhandsbokat kan de få en kod som de kan ge dig så du kan prova. Funkar för upp till 3 pers. Tyvärr tog mina precis slut.

Permalänk
Geeks Gaming

Så. Jag har fixat Anthem kanaler på SweClockers/FZ's Discord.

Text
#anthem-demo (Allmänt snack om spelet)
#anthem-sökerspelare (Skriv här för att söka folk att spela med.)
Voip
-Drop in - Söker spelare
-Grupp #1
-Grupp #2
-Grupp #3
-Grupp #4

Saknas något så är det bara att hojta till.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat spela ett skvatt. Spelet kraschade vid uppstart hela dagen igår. Nu går det att start och spela i kanske fem minuter sen kraschar det.

Fler som har problem?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Jag tycker ändå spelet är hyffsat kul, hade inte förväntat mig något annat än Warframe fast med Ironman suits och det är i princip exakt vad det är. Serverproblem var väll även det förväntat, typ hela origin dog vid en tidpunkt haha.

Dom lär väll inte vinna över de inbitna Warframe spelarna då Warframe har ett stort försprång när det gäller content, men för folk som aldrig spelat Warframe så kan ju det här vara kul och man får vara med från starten.

Frågan är om man ska spela det här eller Division 2 som i grunden är samma typ av spel, dock olika settings.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att jag kommer spela det här. Man får det väl "gratis" med Origin Premium men första intrycket är viktigt. Var ganska peppad på det här spelet innan men med alla problem det var med denna demo har jag helt tappat suget och det kommer andra spel som antagligen kommer ta upp tid det närmaste halvåret..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag haft för mycket problem för att ens kunna testa. Kom aldrig förbi "Talk to Matthias". Sedan försvann det spel från mitt Origin och nu har EA förstört mitt konto.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Har inte kunnat spela ett skvatt. Spelet kraschade vid uppstart hela dagen igår. Nu går det att start och spela i kanske fem minuter sen kraschar det.

Fler som har problem?

Klart spelbart för mig och flera här. Vi har varit flera stycken som spelat tillsammans från denna tråden och forumet.

De problem som vi har stött på var främst dag etts server problem samt infinite loading screen. Vissa andra buggar som hatt huvudet försvann eller att ljudet har försvunnit har skett.

Annars har det varit smärtfritt måste jag säga. Riktigt kul spel, och känns betydligt bättre än Destiny. Det är inte perfekt, de finns mycket som behöver bli bättre. De verkar från reddit i alla fall som att de är lyhörda och lyssnar på konstruktiv kritik och kommer att jobba på saker och ting för att det ska bli bättre, främst för PC användare.

Skrivet av Dredd:

Jag tycker ändå spelet är hyffsat kul, hade inte förväntat mig något annat än Warframe fast med Ironman suits och det är i princip exakt vad det är. Serverproblem var väll även det förväntat, typ hela origin dog vid en tidpunkt haha.

Dom lär väll inte vinna över de inbitna Warframe spelarna då Warframe har ett stort försprång när det gäller content, men för folk som aldrig spelat Warframe så kan ju det här vara kul och man får vara med från starten.

Frågan är om man ska spela det här eller Division 2 som i grunden är samma typ av spel, dock olika settings.

Håller med, jag tycker däremot att warframe har lite för snabbt och ryckigt gunplay och gameplay så att det inte blir lika roligt. Här tycker jag Anthem har lyckats med en bra mix av visuellt snyggt och ändå relativt snabbt gameplay där det kommer krävas skill i framtiden för att klara på högre nivåer.

Skrivet av Storage Jar:

Jag tror inte att jag kommer spela det här. Man får det väl "gratis" med Origin Premium men första intrycket är viktigt. Var ganska peppad på det här spelet innan men med alla problem det var med denna demo har jag helt tappat suget och det kommer andra spel som antagligen kommer ta upp tid det närmaste halvåret..

Det är ett spel som är med i pemier access. Stämmer.

Jag har fått ett riktigt gott intryck och kommer definitivt spela vid släpp. Förhoppningsvis ett längre tag framöver.

Det var väldigt synd att det inte har gått att spela för dig. Har du provat idag? De ska ha fixat en del grejer, men andra kommer de inte att försöka på förrän nu i veckan inför den större helgen där alla får prova.

Håller med om att första intryck är viktigt, men att det har buggat sig vid demo släpp tycker jag inte riktigt är ett riktigt försök. Självklart tröttsamt, och tråkigt, men skulle rekommendera att du provar igen till nästa helg.

Skrivet av Opatagio:

Tyvärr har jag haft för mycket problem för att ens kunna testa. Kom aldrig förbi "Talk to Matthias". Sedan försvann det spel från mitt Origin och nu har EA förstört mitt konto.

Låter märkligt att spelet bara skulle försvinna från Origin utan anledning och att sen EA skulle förstöra ditt konto...

Hur hade du köpt spelet?

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet som en kod från Amd när jag köpte grafikkort. När supporten fick koden sa denne att mitt konto var hackat. Vilket inte stämmer iom att jag kunde logga in som vanligt och inget var ändrat. Iallafall så inaktiverades mitt konto och de skulle fixa allt. Fick sen ett meddelande om att jag skulle ligga in igen och att mitt konto nu var återställt. Loggade in och mina spel var borta men hade spel som jag inte köpt. Kollade vidare i inställningar och ser att jag massa vänner på friendlist som jag inte känner igen... jag har fåty någon annans konto!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

@Skonky: Jag vet, jag vet. Det är inte rättvist men Anthem släpps mellan Far Cry new dawn och The Division 2 så det blir inte mycket tid över tyvärr. Hade jag fått prova mer och gillat det hade jag nog väntat med dom andra spelen. Det kommer ju fler chanser att prova innan release iof…

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

ATS har skapat en division för anthem och vi växer snabbt med medlemmar som kommer från både destiny falangen och utifrån.

Välkomna!

https://discord.gg/fWrAnCr

Permalänk
Medlem

Tomikase @ Origin. Aktiv och spelar gärna med nya. Avskyr allt vad heter glitch/fusk så sådant typ av spel tar jag avstånd till. Det ska vara kul, ingen hetsjakt på loot

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Söker svenskar man kan köra Anthem med. Gärna med mic.

Adda mig gärna kommer köra från Closed Beta till Demo och full release.

Smulan60

Jag kommer spela på PC. 4k FTW.

mvh krister

4k med ett GeForce 4 4200 ti är inte fy skam

Permalänk
Medlem

Cobrazvu, kommer köra minst en månad till iaf via premiere för att se om spelet utvecklas mer eller icke.

Finns det någon discord eller liknande som vi kan va i?

Permalänk

Hej alla som letar efter någon att spela med, ATS (Alla talar svenska) har en discord uppe sedan en tid tillbaka och har nu ca 200 medlemmar så ni hittar garanterat någon att spela med.

Välkomna!

https://discord.gg/TqnpSDB

Permalänk
Medlem

Om man ändå kunde köpa spelet :/
EA tar varken mina betalkort eller paypal :/

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Om man ändå kunde köpa spelet :/
EA tar varken mina betalkort eller paypal :/

Game-stop har cashcards tror jag?