Knacka css och Chrome? Chrome är segt att rensa

Permalänk
Medlem

Knacka css och Chrome? Chrome är segt att rensa

Sitter med Dreamwever på höger skärm och chrome på vänster.. ändrar min CSS och sparar. Trycker på refresh på chrome och inget händer. Den har kvar samma css som innan.

Då får jag titta hur det bli i Explorer. Jobbigt i längden.

Hur kan jag ändra detta så den inte läser av den gamla css? Behöver rensa cache på refresh

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Sitter med Dreamwever på höger skärm och chrome på vänster.. ändrar min CSS och sparar. Trycker på refresh på chrome och inget händer. Den har kvar samma css som innan.

Då får jag titta hur det bli i Explorer. Jobbigt i längden.

Hur kan jag ändra detta så den inte läser av den gamla css? Behöver rensa cache på refresh

Duger vanliga ctrl-shift-r istället för ctrl-r?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

@evil penguin: Tusen tack, ctrl+shift+r!

Permalänk
Medlem

SHIFT + F5 räcker.
Hade du kört t.ex Brackets liveview istället så hade du i realtid kunnat göra ändringar och interaktiv kunnat markera delar du vill skriva om (i webbläsaren) så kommer koden upp i Brackets.

http://brackets.io/

Men dreamweaver har väl också någon form av liveview?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

SHIFT + F5 räcker.

Ja, det är ju förstås samma sak. I generella termer: <vad man nu brukar trycka för att ladda om sidan> + shift. Förmodar att det t.ex. även går bra att klicka på knappen i verktygsfältet + shift.

För mig har ju dock ctrl-r alltid varit standardsättet att ladda om, men jag är nog traditionell av mig i det avseendet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Finns även en inställning i Chrome som gör att webbläsaren aldrig cachar när man har utvecklarfliken öppen. Underlättar vid arbete med redirects.

Skickades från m.sweclockers.com