Permalänk

Kan ej flytta mappar

Hej! Jag sitter nu och försöker dra över mappar från min ssd ( då den blev full) Till min HDD. Jag använder mig av Ctrl + X och klistrar sedan in, men följande meddelande kommer upp på varannan mapp: "Det går inte att slutföra åtgärden eftersom mappen eller en fil i den är öppen i ett annat program." Sjukt störande när det ända jag har uppe och startat är utforskaren.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlArthur:

Hej! Jag sitter ni och försöker dra över mappar från min ssd ( då den blev full) Till min HDD. Jag använder mig av Ctrl + X och klistrar sedan in, men följande meddelande kommer upp på varannan mapp: "Det går inte att slutföra åtgärden eftersom mappen eller en fil i den är öppen i ett annat program." Sjukt störande när det ända jag har uppe och startat är utforskaren.
Tacksam för svar!

Är det en mapp innehållande en applikation du försöker flytta?
Står ju uttryckligen att en fil är öppen. Alltså att applikationer i mappen redan körs och därmed inte kan flyttas.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlArthur:

Hej! Jag sitter nu och försöker dra över mappar från min ssd ( då den blev full) Till min HDD. Jag använder mig av Ctrl + X och klistrar sedan in, men följande meddelande kommer upp på varannan mapp: "Det går inte att slutföra åtgärden eftersom mappen eller en fil i den är öppen i ett annat program." Sjukt störande när det ända jag har uppe och startat är utforskaren.
Tacksam för svar!

Kör med denna så kan du avsluta processerna.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/proce...

Permalänk

@NisseG91: ett exempel är väll steam, där jag inte har uppe något med steam att göra.

Permalänk

@Superthug: Tack för svar! är inte super kunnig, kan du utveckla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlArthur:

@Superthug: Tack för svar! är inte super kunnig, kan du utveckla?

Ladda ner programmet. Installera och kör.
Där ser du vilket program som tar upp vilken sökväg.
Avsluta processen sen kan du flytta mappen.,

Permalänk

@Superthug: Är "kill process"= avsluta processen?

Permalänk
Avstängd

Klipp och klistra i felsäkert läge.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: funkar inte heller, då jag måste få bort mappen från ssd filen efter cope paste, men då poppar samma meddelande upp.

Permalänk

@Superthug: kommer nämligen endast upp "åtkomst nekad" i det fallet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CarlArthur:

@VadSaDu: funkar inte heller, då jag måste få bort mappen från ssd filen efter cope paste, men då poppar samma meddelande upp.

Vad är det för mapp du försöker flytta?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: lite småskit, såsom skype, steam bland annat, team viewer. Olika program

Permalänk
Avstängd

Om det är Windowsprogram så kan du ej flytta dessa.

Tror du kan kopiera med speciella program som kloningsprogram eller vad de kallas. Man brukar få med dessa program med Samsungs SSD'er förr.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@CarlArthur: program kan du inte bara flytta så där

Visa signatur

Corsair carbide SPEC-03 | Corsair CX750M 750W | Intel LGA1151 core i7 6700K | Gigabyte LGA1151 GA-Z170-Gaming K3 | 4x8GB 3000MHz (PC4 2400) DDR4 CL16 1,35V Black&Red | Asus GeForce RTX 2070S 8GB Turbo OC | Samsung 950 Pro 256GB M.2 PCIe SSD | Windows 10 pro.

Permalänk

@nissev70: varför inte?

Permalänk
Medlem

@CarlArthur: Program är registrerade i systemet så det är bara att avinstallera och installera på den disken som du har plats

Visa signatur

Corsair carbide SPEC-03 | Corsair CX750M 750W | Intel LGA1151 core i7 6700K | Gigabyte LGA1151 GA-Z170-Gaming K3 | 4x8GB 3000MHz (PC4 2400) DDR4 CL16 1,35V Black&Red | Asus GeForce RTX 2070S 8GB Turbo OC | Samsung 950 Pro 256GB M.2 PCIe SSD | Windows 10 pro.

Permalänk
Medlem

Själv har jag operativsystemet + en del program på min M2 ssd och övriga program och framförallt spel på en större Hdd

Visa signatur

Corsair carbide SPEC-03 | Corsair CX750M 750W | Intel LGA1151 core i7 6700K | Gigabyte LGA1151 GA-Z170-Gaming K3 | 4x8GB 3000MHz (PC4 2400) DDR4 CL16 1,35V Black&Red | Asus GeForce RTX 2070S 8GB Turbo OC | Samsung 950 Pro 256GB M.2 PCIe SSD | Windows 10 pro.

Permalänk

@nissev70: Hur väljer man vilken hårddisk man vill ladda ner på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlArthur:

@nissev70: Hur väljer man vilken hårddisk man vill ladda ner på?

Är det steam du syftar på så läs här:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN...

Övriga applikationer väljer du var den ska installeras under själva installationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!