Permalänk
Skrivet av wilda:

Förutom det Znappie skriver så vad jag kan se saknar skärmen från Samsung att man kan ändra positionen i höjdled och rotera den till stående, den har heller inte lika många olika utgångar (den har bara 1 displayport, 2 HDMI) och saknar usb-hub. Samt att den har lite längre fördröjning. I övrigt har den som du säger samma spec som konkurrenterna, i alla fall enligt Komplett. Jag blev faktiskt nästan också sugen på den skärmen!

Ja, man får väl bulla upp med lite böcker eller något under om den är för låg USB vet jag inte riktigt varför man behöver i skärmen?
Det lutar nog ganska mycket åt den nu faktiskt. Men nästa fråga - hur kopplar vi in två skärmar till grabbens dator? Kör man in den andra skärmen i en HDMI-port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Ja, man får väl bulla upp med lite böcker eller något under om den är för låg USB vet jag inte riktigt varför man behöver i skärmen?
Det lutar nog ganska mycket åt den nu faktiskt. Men nästa fråga - hur kopplar vi in två skärmar till grabbens dator? Kör man in den andra skärmen i en HDMI-port?

Jag använder min usb-port för att ladda mobilen eftersom jag är lat och inte orkar koppla in den i grendosan under skrivbordet. Då det är diskuterbart om det är nödvändigt

Det beror på vad du har för outputs, jag kör displayport på min primära och sen hdmi på den andra. Man kan också ha displayport på båda. Bara två sladdar från datorn en till varje skärm. Man ställer in allt så att de kommer på "rätt sida av varandra" i Windows under "Ändra bildskärmsinställningar". Ofta behöver man aktivera 144 hz genom att högerklocka på skrivbordet på den akutella skärmen. Bara släng iväg ett PM om det inte löser sig.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Ja, man får väl bulla upp med lite böcker eller något under om den är för låg USB vet jag inte riktigt varför man behöver i skärmen?
Det lutar nog ganska mycket åt den nu faktiskt. Men nästa fråga - hur kopplar vi in två skärmar till grabbens dator? Kör man in den andra skärmen i en HDMI-port?

Haha, Jaa, det är ju en lösning! Eller bygga en liten hylla av ett hyllplan!
Ingen aning, har inte förstått det riktigt jag heller, för att ladda mobil kanske? Eller om man ska koppla in någon annan kringutrustning som man drar i och ur ofta?
Det går alldeles utmärkt att koppla via hdmi eller displayport

@wilda hann visst före!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Skrivet av wilda:

Jag använder min usb-port för att ladda mobilen eftersom jag är lat och inte orkar koppla in den i grendosan under skrivbordet. Då det är diskuterbart om det är nödvändigt

Det beror på vad du har för outputs, jag kör displayport på min primära och sen hdmi på den andra. Man kan också ha displayport på båda. Bara två sladdar från datorn en till varje skärm. Man ställer in allt så att de kommer på "rätt sida av varandra" i Windows under "Ändra bildskärmsinställningar". Ofta behöver man aktivera 144 hz genom att högerklocka på skrivbordet på den akutella skärmen. Bara släng iväg ett PM om det inte löser sig.

Grafikkortet har ju bara en displayport. Men då funkar det med hdmi.
Då beställer jag samsungen!

Permalänk
Medlem

Du får en beggad 1080P med 144hz 24" för runt en tusing.
Kör på en sådan och en 8GB sticka till.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Skärmen blev en uppskattad julklapp, men han säger att han upplever att grafiken är blurrigare än på den förra. Och jag förstår vad han menar. T.o.m. jag ser att det är skillnad i Frotnite Tänker att det måste vara någon inställning?

Upptäckte nu att den bara kör i 60 Hz. Men hittar inte att man kan ändra. Vi kör på hdmi nu - det var bara den kabeln vi fick med. Gör det skillnad om vi köper en DP-kabel och kör med den? Men varför skickar de inte med en sådan isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Skärmen blev en uppskattad julklapp, men han säger att han upplever att grafiken är blurrigare än på den förra. Och jag förstår vad han menar. T.o.m. jag ser att det är skillnad i Frotnite Tänker att det måste vara någon inställning?

Upptäckte nu att den bara kör i 60 Hz. Men hittar inte att man kan ändra. Vi kör på hdmi nu - det var bara den kabeln vi fick med. Gör det skillnad om vi köper en DP-kabel och kör med den? Men varför skickar de inte med en sådan isf?

Vilken skärm köpte du till slut, vad heter den?

Ja, du måste köra med display port. Eller hdmi 2.0 i tvåan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kettlebell:

Vilken skärm köpte du till slut, vad heter den?

Ja, du måste köra med display port. Eller hdmi 2.0 i tvåan

Skickades från m.sweclockers.com

Det blev Samsungen. Och det hjälpte att köra DP. Jag var och köpte en sladd innan jag läste att det var skillnad på portarna. Men nu är grabben väldigt nöjd