Permalänk
Medlem

Radiatorfläktarna låter mycket

Precis inhandlat en Ryujin 360 radiator med noctuafläktar installerade. Jag pillade lite på AI Suite och lät programmet "kalibrera fläktarna", sen dess har de gått otroligt högt, innan lät de behagligt. Det finns så många alternativ av fläktar som jag inte förstår mig på. Vad gör jag för att dra ner just radiatorfläktarna till en lägre nivå? nåt jag måste göra via bios?

Moderkort är ROG STRIX Z390-F

Permalänk
Medlem

I aisuite så har jag sänkt minifläkten som sitter på cpun och tjuter på hög varv, prova justera manuellt Rog ryujin fan1 till 35 % så ska du se att det låter mycket bättre.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medien:

I aisuite så har jag sänkt minifläkten som sitter på cpun och tjuter på hög varv, prova justera manuellt Rog ryujin fan1 till 35 % så ska du se att det låter mycket bättre.

Tack. Det var som så att AI Suite bråkade med corsair icue och dess fläktar, körde en uppdatering på icue och det verkar vara löst än så länge.