Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ne jag tänkte bara på priset. Jag köpte den curvade varianten för 5990kr. För det priset tycker jag det är en riktigt prisvärd mellanklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast denna är inte som 5990 varianten. denna ska va snäppet bättre i responstid osv, enligt säljaren iaf. Sen bjöd han på bildoptimering o soundbar också.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Fast denna är inte som 5990 varianten. denna ska va snäppet bättre i responstid osv, enligt säljaren iaf. Sen bjöd han på bildoptimering o soundbar också.

Det är ingen skillnad på dom kanske i något utförande så som annan färg någonstans, stativ etc. Men soundbar är väl najs iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Det är ingen skillnad på dom kanske i något utförande så som annan färg någonstans, stativ etc. Men soundbar är väl najs iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? Jävla försäljare Bildoptimeringen är nice iaf

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av mOOpiTh:

Jaså? Jävla försäljare Bildoptimeringen är nice iaf

"Bildoptimeringen" som El-Giganten bjuder på (för att verka som de ger schyssta deals och därmed få igenom försäljningen) är för dra min vanligaste liknelse ungefär lika vettig som en skräddarsydd kostym efter någon annans mått. Där skräddaren dessutom sytt kostymen efter en orangutang.

Du får lika godtyckliga "optimeringar" alldeles gratis genom att googla efter någons inställningar. Du får till och med bättre – och faktiska optimeringar, om du läser ett vettigt genomfört test likt rtings, hdtvtest, flatpanels etc. där de förklarar vad inställningarna gör och inte gör.

Rent konkret sitter det någon hos ElG och tittar på ett exemplar med en mätare och Wizard-programvara. Sedan kopierar de inställningarna till alla exemplar. Dels är exemplar olika. Dels gör den programvaran fel. Så dubbelt fel där.

Har du en lapp med "optimeringen"? Du får väldigt gärna ta en bild eller skriva ned här. Alltid intressant att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

"Bildoptimeringen" som El-Giganten bjuder på (för att verka som de ger schyssta deals och därmed få igenom försäljningen) är för dra min vanligaste liknelse ungefär lika vettig som en skräddarsydd kostym efter någon annans mått. Där skräddaren dessutom sytt kostymen efter en orangutang.

Du får lika godtyckliga "optimeringar" alldeles gratis genom att googla efter någons inställningar. Du får till och med bättre – och faktiska optimeringar, om du läser ett vettigt genomfört test likt rtings, hdtvtest, flatpanels etc. där de förklarar vad inställningarna gör och inte gör.

Rent konkret sitter det någon hos ElG och tittar på ett exemplar med en mätare och Wizard-programvara. Sedan kopierar de inställningarna till alla exemplar. Dels är exemplar olika. Dels gör den programvaran fel. Så dubbelt fel där.

Har du en lapp med "optimeringen"? Du får väldigt gärna ta en bild eller skriva ned här. Alltid intressant att se.

Misstänkte att det är nå sånt. Tycker färgerna känns lite "urvattnade" eller hur man ska förklara lite "grått" ? Har inget som berättar om optimering mer än att det sitter knowhow tejp på tv kartongen och man märkte att den varit uppackad så att säga. Satt i antennkabel och fy vilken dålig bild jag fick. Ser ut som 240p när man kollar.. Men netflix och allt sånt är bra bild. Är det antennkabeln som gör så dålig bild?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Tycker färgerna känns lite "urvattnade" eller hur man ska förklara lite "grått" ?

Är det inte så @Laxpudding beskrivit hur det i början kan kännas efter en riktig kalibrering? Nu menar jag inte att du fått lika bra inställningar med din optimering.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av mOOpiTh:

Ser ut som 240p när man kollar.. Men netflix och allt sånt är bra bild. Är det antennkabeln som gör så dålig bild?

Det är på ungefär samma nivå som 240p. Gammel-TV ses bäst på ett avstånd där din knytna näve hållen på en armlängds avstånd täcker hela bildrutan. Ungefär som det var på tiden med kloss till tjock-TV på 20–25 tum var det som fanns och tekniken var (och fortfarande är) anpassad för.

Permalänk

@mOOpiTh: hur är den TVn har den appar i sig är de hdr med eller?