Tänkte köpa mikrofon/studiogrejer till sambon i julklapp

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mikrofon/studiogrejer till sambon i julklapp

Hej. Jag tänkte köpa en mikrfon för sång till sambon då hon verkligen älskar att spela gitarr och keyboard och sjunger som ängel.

Jag hittade detta paketet (jag har ingen erfarenhet utav dessa saker, så vet inte vad som är bra eller inte)

Eller har ni nå andra bra tips? Helst på en budget under 2000 kr.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Rekordmedlem

Du borde ha med ett mikrofonstativ också. Det finns liknade paket på www.thomann.se om du vill kolla på alternativ, för sång lär det funka bra med en stormembransmikrofon förutsatt att det är tyst i rummet det ska användas i.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Ja stativ tänkte jag köpa vid sidan av.

Men det där paketet är bara att installera programmet på datorn och sen koppla in micken i Audioboxen som ska in i datorn?

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk

Jag har kanske ett Scarlett 2i2 gen 1 med en sE X1 med shock mount o puff filter till salu om jag får min andra mik att fungera till windows 10..

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

@mrqaffe: Ja stativ tänkte jag köpa vid sidan av.

Men det där paketet är bara att installera programmet på datorn och sen koppla in micken i Audioboxen som ska in i datorn?

Ja det är bara att köra med det där paketet. Jag har den fulla versionen av programmet, vilket i praktiken innebär att jag kan producera CD-skivor med streckkod hemma om jag så önskar.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonbulbo:

Hej. Jag tänkte köpa en mikrfon för sång till sambon då hon verkligen älskar att spela gitarr och keyboard och sjunger som ängel. Jag hittade detta (URL)

Hörlurarna är inget vidare vad gäller låga toner, har testat dem själv. Men paketet är helt okej för nybörjaren (: Kom ihåg att läsa instruktionerna innan ni pluggar i det externa ljudkortet, brukar variera lite från modell till modell.

Själv handlar jag utrustning på thomann.de men leveranstiderna tror jag inte gäller innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Hörlurarna är inget vidare vad gäller låga toner, har testat dem själv. Men paketet är helt okej för nybörjaren (: Kom ihåg att läsa instruktionerna innan ni pluggar i det externa ljudkortet, brukar variera lite från modell till modell.

Själv handlar jag utrustning på thomann.de men leveranstiderna tror jag inte gäller innan jul.

Tack, ska ha det vid åtanke när vi pluggar in allt!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Ja det är bara att köra med det där paketet. Jag har den fulla versionen av programmet, vilket i praktiken innebär att jag kan producera CD-skivor med streckkod hemma om jag så önskar.

Ja okej, då beställer jag detta så det kommer fram i tid haha!

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH