Thermaltake introducerar RGB-höljen för primärminnen

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake introducerar RGB-höljen för primärminnen

Thermaltake fortsätter satsa på RGB-bestyckade produkter, och deras senaste tillskott är paket med höljen som fästs på primärminnesmoduler som saknar denna typ av belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

RGB has gone way to far... är det bara jag som känner att en vit ledstrip är max bling nuförtiden?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Inaktiv

På nåt sätt tycker jag att det här är en rätt vettig produkt. Vill ha RGB på minnet men tänker inte köpa nya. Kan bli ett köp om den går att ha till två moduler. Köpte en motsvarande produkt från Phanteks till mina fläktar i ett tidigare bygge.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt billig och plastig ut tyvärr.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Det går snabbare att spela om man har RGB eller

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det går snabbare att spela om man har RGB eller

Det blir en annan färgupplevelse!

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Sjukt tacky

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Snart kissar och skiter jag ut i RGB.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det går snabbare att spela om man har RGB eller

Det är väl självklart att det gör FPS fullständigt skjuter i höjden av färgglada minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

På nåt sätt tycker jag att det här är en rätt vettig produkt. Vill ha RGB på minnet men tänker inte köpa nya. Kan bli ett köp om den går att ha till två moduler. Köpte en motsvarande produkt från Phanteks till mina fläktar i ett tidigare bygge.

Ser ut att spännas fast över minnena på samma sätt som ram-fläktar där man sätter fast kylaren under spännena på ram-modulerna.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Snart kissar och skiter jag ut i RGB.

Permalänk
Medlem

wow... riktigt fattigt utseende, plastig look och urkass sleeve för kablaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Det blir en annan färgupplevelse!

Men har de stöd för HDR10?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Bra idé! Men det såg ut som om det sticker upp 1,5 cm ovanför minnena, inte jättesnyggt.

Frågan är om man tänker på det med en tonad glasruta i sidan?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Hedersmedlem

På något sätt en vettig produkt, att frikoppla val av RGB-belysning från val av minne. Problemet är bara att en av grejerna med RGB är att visa upp sina komponenter. Att dölja komponenterna under en skärm känns ju bara... fel i det läget.

Har vi någon info om vad det här kostar?

Permalänk
Medlem

Consumption junction, whats your dysfunction?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Själv har jag datorn under skrivbordet med glasfönstret mot en vägg... Mitt nästa chassi kommer att bli ett ljudisolerande utan fönster. Men visst om man vill ha mer färg i lådan utan att köpa helt nya minnen varför inte? Personligen är jag dock lika trött som andra på RGB hit och dit.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Själv har jag datorn under skrivbordet med glasfönstret mot en vägg... Mitt nästa chassi kommer att bli ett ljudisolerande utan fönster. Men visst om man vill ha mer färg i lådan utan att köpa helt nya minnen varför inte? Personligen är jag dock lika trött som andra på RGB hit och dit.

Samma här... Personligen blir jag bara störd av sidoljus som blinkar... Kanske börjar bli gammal dock :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såååååå b

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Måste ha" faktorn är hög här, speciellt för mina rackservrar!
Var det blå färg man skulle ställa in dem på för att de skulle gå svalare?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Rekordmedlem

Tragiskt. är småungar verkligen så sugna på blinkande färgglada leksaker att det går att lura dem att köpa sån skit?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Alltså varför köpa RGB RAM hölje när man kan köpa fake RAM moduler istället:
https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Accessories...

Så högt på min inköpslista! Thermaltake måste hänga med i utvecklingen, skärpning!

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Samma här... Personligen blir jag bara störd av sidoljus som blinkar... Kanske börjar bli gammal dock :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag blir 49 i Januari och känner att jag vill ha det här

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE