Permalänk
Inaktiv

Andra Skärm Stängs Av Randomly

Hej, idag när jag streamade och spelade CSGO stängdes min andra skärm av helt plötsligt. Spelade klart rundan och sedan drog jag ut strömsladden som satt i skärmen, satt i den igen och då satts den på efter ett tag. Brukar stängas av efter låång tid men då kan jag bara klicka på power knappen o sen sätts den på igen.

Sen stängdes den av igen och då drog jag ur hdmi kabeln också, försökte med olika saker och inget funkade. Nu, för typ 10 min sedan startade jag om datorn o testade. Funkade fortfarande inte.

Igår började jag använda ett litet .exe program som heter PrimaryLock.exe , vet inte om det har nåt o göra med det men kanske.

Hjälp plz

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon291137: Uteslutningsmetoden är nästa. Flytta skärmen till en annan dator eller annan källa. Testa med annan kabel. Ibland är det inte svårare än att en kabel precis har halkat ur.

Permalänk
Inaktiv

@Laxpudding: Fast skärmen funkar ju, det är bara ibland den stängs av.

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon291137: Är du säker på att det är skärmen som stänger av då och då, eller ifall det är grafikkortet som då och då tappar signalen?

Så, uteslutningsmetoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291137:

@Laxpudding: Fast skärmen funkar ju, det är bara ibland den stängs av.

Som nedan, och över. Så koppla in annat uttag alt. byta plats på skärmarnas kablar just för att utesluta GPU/Sladd osv. Räcker med att koppla om sladden från Skärm 1 till 2 och tvärtom, då vet du lite mer för börjar Skärm 1 slockna så kan du testa byta kabel helt och hållet t.ex.

Skrivet av Laxpudding:

@anon291137: Är du säker på att det är skärmen som stänger av då och då, eller ifall det är grafikkortet som då och då tappar signalen?

Så, uteslutningsmetoden.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7