Distrubution av betaldvideos - Vad för hemsida?

Permalänk
Medlem

Distrubution av betaldvideos - Vad för hemsida?

Hej! Jag tänkte fråga om någon har ett bra tips på videos man tar betalt för hur man kan sprida dessa i begränsat antal. Visst, självklart går det inte helt komma från att folk tar videon och sprider det men man vill ju i högsta möjliga rimliga mån försöka begränsa spridandet. Någon som har ett bra tips? Youtube olistad kanske, så kan man ta bort och ladda upp ibland men visst, är det många videos blir det mycket data.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej! Jag tänkte fråga om någon har ett bra tips på videos man tar betalt för hur man kan sprida dessa i begränsat antal. Visst, självklart går det inte helt komma från att folk tar videon och sprider det men man vill ju i högsta möjliga rimliga mån försöka begränsa spridandet. Någon som har ett bra tips? Youtube olistad kanske, så kan man ta bort och ladda upp ibland men visst, är det många videos blir det mycket data.

Vimeo har nån on-demand-tjänst där du kan välja att låsa en film så att tittaren betalar för en film i taget, (typ som iTunes videouthyrning osv.) Snegla lite på https://vimeo.com/features/video-monetization och se om det passar dig?

Youtube har säkert en liknande funktion, men jag har ingen koll på hur eller vad.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.