Klarar laptopen skärmen? (Köptips, råd)

Permalänk
Medlem

Klarar laptopen skärmen? (Köptips, råd)

Tjena! Har denna burk GL502VS med ett 1070 i. Sitter för närvarande på en riktigt kass officeskärm som dödar all spelupplevelse och vill således köpa ny.

Jag vill gärna ha 1440p, 144hz, 27" samt G-sync. Kommer burken klara detta? Tänker att laptops kanske är lite svagare än stationära.
Spelar lite wow samt tänkte köra lite konsolspel på skärmen men även prova lite nyare spel som t.ex Tomb Raider.

Tar gärna emot råd på skärmar som faller inom ramarna. Använder även datorn till skolarbete och programmering.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser ingen anledning att du inte skulle kunna köpa något i stil med en Acer Predator XB271HU.

1070 skulle jag säga är "minimum" för 144 Hz 1440p. Det är det jag själv kör hemma (dock på en desktop). Med det sagt kanske du inte behöver sikta på 144 Hz i riktigt alla spel, utan snarare på lättdrivna FPS-spel som kräver snabba reaktonstider?

Permalänk
Medlem

Jag kör själv 1440p 144hz på ett GTX1070 och det fungerar helt okej, blir inte maxat i alla spel, men att ligga runt 100fps 1440p är en stor uppgradering från att köra 1080p på 60fps/hz.
För att svara på din fråga, Ja laptopen klarar skärmen, men du kommer inte kunna maxa bildkvalitet och fps i alla spel.