Rösta på Kompletts nya skrivbordsbakgrund

Permalänk
Medlem

Numero uno!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e-mad:

Synd att ens egna bidrag inte kom med

https://i.imgur.com/DddPcpM.png

Mycket tjusig! Borde ha ersatt bidrag nr 3

Permalänk
Medlem

Beklagar den personens jobb som var tvungen att välja ut enbart tre utav alla fantastiska bidrag!

Permalänk
Medlem

Sätter en hunka på att nr:2 vinner😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mijiha:

Sätter en hunka på att nr:2 vinner😉

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan nog till och med jag som konkurrent hålla med om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Vad förväntade du dig att få för svar i en tävling/omröstning som denna?

Glitter o glamour

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@_Merc_: Nja.. Men kanske nån hint om vem som leder, eftersom att inte ens dom som röstat kan följa resultatet, lite drygt att ha den tanken att man kanske väntar i onödan.. Förra tävlingen när det gällde en laptop för 27.000 så kunde man ju följa resultatet efter att man röstat, nu kan man inte det. Konstigt

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Nr 2 ser proffsig och seriös ut. Det syns att det ligger jobb bakom och den känns modern. Så många bakgrunder upprepas och återkommer, i mitt tycke ligger nr 2 långt före de andra bidragen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Komplett bör ha olika skrivbord på olika datorer. En Komplett Workstation, home eller Office bör ej ha samma som Gamer maskinerna.
Min åsikt kring bakgrundsskrivborden att de är något mellanting för datorerna ovanför och Gamer.
Jag personligen hade ej kört med någon av dem då jag vill att de ska vara mjuka/avkopplade för ögonen, så att man tydligt ser om det finns något där.

En spelrigg, så tänker jag mer starwars, fortnite inspiereade bakgrunder.

Permalänk
Avstängd

Det är ju uppenbart att ettan vinner.
2an är för plottrig.
3an är för oplottrig, fattas grejer i den bilden.

Permalänk
Medlem

Nummer två för att den är spacig och intressant och jag uppfattar den inte som plottrig. Plattformar i lava. Fin.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Det är ju uppenbart att ettan vinner.
2an är för plottrig.
3an är för oplottrig, fattas grejer i den bilden.

Tack o hoppas det 😃 själv gillar jag bakgrunder som inte är för röriga. Om jag hade valt att förbättra den som jag gjorde så skulle loggorna va något mindre. Bidrag 2 är riktigt nice. Han har använt typ nån heightmap generator gissar jag. Sen gjort loggan i 3d, tagit bort lite geometri o slängt på det oranga materialet. Riktigt nice, dock lite för rörig för mig personligen, sen som andra nämnt så är loggorna bara inklistrade med olika storlekar o skuggor. Skulle lagt lite mer kärlek där så hade den vart ett mycket starkare bidrag i mina ögon. Men respekt o cred till bidrag 2 för att ha lagt ner jobbet 👍. Själv gjorde ja komplettloggan i 3d. Sen renderade den med lysande material och depth of field.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

NR 2 lätt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av e-mad:

Synd att ens egna bidrag inte kom med

https://i.imgur.com/DddPcpM.png

var ju riktigt snyggt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Cr381v3:

@_Merc_: Nja.. Men kanske nån hint om vem som leder, eftersom att inte ens dom som röstat kan följa resultatet, lite drygt att ha den tanken att man kanske väntar i onödan.. Förra tävlingen när det gällde en laptop för 27.000 så kunde man ju följa resultatet efter att man röstat, nu kan man inte det. Konstigt

Det är inte konstigare än att vi bestämde att ha en dold omröstning. Mer spännande så!

Det säger väl sig självt att vi inte kan ge "en hint" om vem som leder eller liknande i en tävling, det vore ju direkt fel. Ditt bidrag är 1 av 3 som valdes ut av flera hundra, det är ju något att vara glad över.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Ja, Jacob. Nån skrev att jag önskade mig glitter o glamor så ja kände att jag vart tvungen att förklara mig.. #triggered ♂♂♂♂

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cr381v3:

@Jacob: Ja, Jacob. Nån skrev att jag önskade mig glitter o glamor så ja kände att jag vart tvungen att förklara mig.. #triggered ♂♂♂♂

hehe, pc police intervention.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Lite flummigt, tycker att 1 är tråkig, 3 är extremt plottrig och jobbig för ögonen.
2 är i sin egen klass och krossar de andra, men har grundläggande misstag som textplacering och suddig skugga bakom "komplett", skuggan bör matcha texten ovan.

Så njaeoo, 2 får min röst då bakgrunden i sig är utan tvekan bäst, däremot behöver texten något mer polish, lätt att åtgärda dock

Permalänk
Medlem

2an skulle fått min röst om det inte vore för pixliga skuggor och detaljer. Såg ut att vara "extrudat" från en jpg eller nått..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av str8forthakill:

Lite flummigt, tycker att 1 är tråkig, 3 är extremt plottrig och jobbig för ögonen.
2 är i sin egen klass och krossar de andra, men har grundläggande misstag som textplacering och suddig skugga bakom "komplett", skuggan bör matcha texten ovan.

Så njaeoo, 2 får min röst då bakgrunden i sig är utan tvekan bäst, däremot behöver texten något mer polish, lätt att åtgärda dock

Skrivet av BananaFace:

2an skulle fått min röst om det inte vore för pixliga skuggor och detaljer. Såg ut att vara "extrudat" från en jpg eller nått..

Bilderna är komprimerade för att kunna ladda snabbare på sajten. Originalet är bättre kvalitet, men filen är för stor att ha i artikeln.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nummer 2 får min röst, hade passat perfekt till mitt chassi som går i svart och orange. Nummer 1 lite för mycket komplett och DH-aura, nummer 3 snygg men "sämst" kandidat. Gillar inte färgerna.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

ETTAN!!! av @Cr381v3

Ingen protest!

EDIT: Kul att Depth of Field har någon funktion. För i spel stänger jag alltid av det.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Nr 1!

Permalänk
Medlem

Ettan är fin men för plain. Trean är huvudvärk. Tvåan ligger mkt arbete bakom och är snygg.

Blir nummer två!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Rent och snyggt, inte för mkt plotter. Bidrag tre får min röst 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Gillade alla, men röstade på #2 då den kändes mest originell och passar för en ÅF som säljer hårdvara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Grattis till bidrag nr.2 jag antar att den redan har vunnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

ETTAN!!! av @Cr381v3

Ingen protest!

EDIT: Kul att Depth of Field har någon funktion. För i spel stänger jag alltid av det.

<3

Samma här ang DoP, allt på lägsta 800x600 o 16 bit färdjup. PCMR L33t Hax0r

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Snygga alla tre, spännande att se vem som vinner

Skickades från m.sweclockers.com