Den stora städdagen

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Den stora städdagen

Idag hade vi den stora städdagen inför jul på kontoret, även känd som "varför i helvete sparade vi den här?"-dagen. Som den hjälte han är tog @Jacob på sig uppgiften att gå igenom, märka upp och indexera vår gigantiska hög av grafikkort som legat på en hylla bakom @Laxpudding i åratal. Tror slutsiffran blev 53 grafikkort (äldsta just nu är ett Geforce 8800 GT) och då är merparten av korten vi använder som referens i exempelvis speltester inte inkluderade.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Den där högen var fan inte att leka med... Speciellt de äldre Radeon-korten som saknade riktig märkning och hette något i stil med "Sample". Handlade mycket om att känna igen referensmodeller från förr och använda uteslutningsmetoden när flera grafikkort använde samma kyllösning.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Börjar nästan kännas som hemma ju!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bara sälja ut på marknaden! Jag tar 780 för 500:-!

Permalänk
Medlem

Sälj och skänk till radiohjälpen!

Visa signatur

---

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Panzerfister:

Bara sälja ut på marknaden! Jag tar 780 för 500:-!

Media som rent formellt "lånar" hårdvara eller sponsrade entusiaster som pysslar med sånt är inte de mest gillade personerna i branschen och slutar få hårdvara när de blir upptäckta, om man säger så. Sen tycker jag personligen det är ett, diplomatiskt uttryckt, tveksamt beteende att sälja sånt här vidare.

Skrivet av Gorian:

Sälj och skänk till radiohjälpen!

De här som jag med mycket möda, glögg och öl märkt upp hamnar i en nyinrättad "arkivlåda" för framtida användning, exempelvis tillbakablickar när en modell fyller 5, 10, 15 år. Ska också nämnas att det var ett gäng grafikkort som vi valde att inte behålla, dessa skänker vi bort tillsammans med annan hårdvara!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

De här som jag med mycket möda, glögg och öl märkt upp hamnar i en nyinrättad "arkivlåda" för framtida användning, exempelvis tillbakablickar när en modell fyller 5, 10, 15 år. Ska också nämnas att det var ett gäng grafikkort som vi valde att inte behålla, dessa skänker vi bort tillsammans med annan hårdvara!

En bättre arkivlåda än denna förra då?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Andreaz1:

En bättre arkivlåda än denna förra då?

Den förra vara ett par arkivhyllor med en väldans massa grafikkort i ESD-påsar. Nu vet vi exakt vad vi har uppmärkt och dokumenterat och det blir ett hinder mindre på vägen när vi ska göra tillbakablickar osv.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner