Inställningar sparas inte i Battelfield V

Permalänk

Inställningar sparas inte i Battelfield V

Hej har ett störigt problem. Mina inställningar sparas inte, var gång jag försöker sätta på dx 12 och avsluta så kommer jag till introt och får köra om den storyn går att klicka esc när man landat i nordvik i norge men kan inte spara inställningar någon som vet.

Någon mer en jag som har detta bekymmer, sämst på att förklara.

vet inte om jag satt denna rätt. mvh.

Permalänk
Medlem

@trebrecks: Skriv direkt till EA och Dice så kan snabbt få hjälp.

Permalänk
Avstängd

Det kan vara fel med sync över molnet. Eller bara ren bugg att de återställts när du har DX12 aktiverat. Prova köra med DX11.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk

@Eken: kan ju inte spara till dx12 har ju dx 11 men vill ändra till dx12. Inget sparas inte ens framerate på skärmen i spelet sparas

Permalänk

@Eken: vet du hur man löser det

Permalänk
Avstängd

@trebrecks

Har du påslaget molnlagring? Det finns vid fliken applikationinställningar uppe i vänstra hörnet efter du har klickat Origin.
Om inte prova sett på det och ta bort sparfilerna i appdata från mappen bfv.

Prova rensa allt.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk

@Eken: ska jag stänga av det och sen rensa spar filerna i documents?:) ska testas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trebrecks:

@Erik Österberg: ska jag stänga av det och sen rensa spar filerna i documents?:) ska testas

aa exakt!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

En fråga, varför vill du köra DX12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

En fråga, varför vill du köra DX12?

för att de flesta får bättre FPS i DX12, eller iallafall likvärdig som i DX11 när "Future fram rendering" är aktiverat, fördelen med DX12 är då att du slipper ha future fram rendering aktiverat och därmed också slipper input delay som future fram rendering bidrar till men bibehåller din FPS. (DX11 utan FFR ger sämst FPS av dessa 3 alternativ)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@trebrecks: Om du har GeForce grafikkort och GeForce-Experience, testa isåfall att gå in där och under fliken där du kan Optimera spelets grafik. Se om det går att aktivera DX12 den vägen.

Svar till varför DX12: Jag får ungefär 30-50FPS mer med DX12. FFR avslaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

@trebrecks: Om du har GeForce grafikkort och GeForce-Experience, testa isåfall att gå in där och under fliken där du kan Optimera spelets grafik. Se om det går att aktivera DX12 den vägen.

Svar till varför DX12: Jag får ungefär 30-50FPS mer med DX12. FFR avslaget.

Enligt tester så ger det ingen direkt vinning på något kort direkt. Låter konstigt att du får en så enorm ökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Enligt tester så ger det ingen direkt vinning på något kort direkt. Låter konstigt att du får en så enorm ökning.

vad har du läst för tester?
i princip alla kända youtubers som testat har kommit fram till samma sak, DX12 ger nästan alltid en boost, större eller mindre men nästan aldrig en försämring.

som jag tidigare skrev DX11 med FFR = DX12 utan FFR FPS-mässigt för många, med vinningen att du slipper ha FFR på och få inputlag.

min dator i sign presterar ca 20 fps bättre och betydligt jämnare med mindre drops i DX12 jämfört med DX11

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

@Schiznit: Enligt tester... varför tvivlar du på det jag skriver? Jag sitter inte och hittar på saker bara för kul, jag vart själv förvånad eftersom DX12 har i allra flesta andra spel bara gjort det sämre. Men inte i BFV.
Här finns en video t.ex: https://youtu.be/gUVItGDbygM
Den videon fick mig att testa eftersom man vart lite tveksam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

vad har du läst för tester?
i princip alla kända youtubers som testat har kommit fram till samma sak, DX12 ger nästan alltid en boost, större eller mindre men nästan aldrig en försämring.

som jag tidigare skrev DX11 med FFR = DX12 utan FFR FPS-mässigt för många, med vinningen att du slipper ha FFR på och få inputlag.

min dator i sign presterar ca 20 fps bättre och betydligt jämnare med mindre drops i DX12 jämfört med DX11

Testet här på swec. Jag kör dock FFR på då detta inputlag inte är märkbart.
Det är ofta problem med DX12 så att säga att det nästan alltid är bättre tycket jag inte stämmer.

Men man kör väl det som man tycker funkar bäst helt enkelt.

Permalänk

@Schiznit: för att det är nyare. Och vill pröva på. Samt vill ja att bfv inte ska bugga så som de gör.

Permalänk

@rewoX: ska testa å ladda ner bra tips.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rewoX:

@Schiznit: Enligt tester... varför tvivlar du på det jag skriver? Jag sitter inte och hittar på saker bara för kul, jag vart själv förvånad eftersom DX12 har i allra flesta andra spel bara gjort det sämre. Men inte i BFV.
Här finns en video t.ex: https://youtu.be/gUVItGDbygM
Den videon fick mig att testa eftersom man vart lite tveksam.

Tror du du DX12 kmr vara tillgängligt i Multi gpu config snart?

Är det optimerat i gränssnittet lr bara inte optimerat i spelet?

Någon som vet?

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk

Vad är det för skillnad mellan DX 11 och DX 12??