Uppdaterade drivrutiner men kan fortfarande inte välja 144 Hz.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade drivrutiner men kan fortfarande inte välja 144 Hz.

Håller på att starta upp min nya burk. Skärmen fungerade finfint med min laptop och samma displayportskabel i 144Hz. Trots att jag har laddat ner och uppdaterat skärmens drivrutiner kan jag fortfarande inte aktivera 144 Hz. Har jag missat något? Alla andra drivrutiner på datorn ska vara uppdaterade såvida jag inte har missat något. Detta var mitt sista steg i att få igång datorn, men uppenbarligen har jag missat något.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Bildexpert 📺

@wilda: Vanligaste orsaken till att man inte får 144 Hz att fungera är för att man försöker med någonting där 144 Hz inte fungerar till att börja med. Så lite mer information behövs, för annars blir det en "Jag ska åka bil men det fungerar inte, vad är fel?"-frågeställning.

Men en första gissning på det vanligaste felet är att man ansluter till moderkortets grafik istället för det nya och fina grafikkortet man har köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@wilda: Vanligaste orsaken till att man inte får 144 Hz att fungera är för att man försöker med någonting där 144 Hz inte fungerar till att börja med. Så lite mer information behövs, för annars blir det en "Jag ska åka bil men det fungerar inte, vad är fel?"-frågeställning.

Men en första gissning på det vanligaste felet är att man ansluter till moderkortets grafik istället för det nya och fina grafikkortet man har köpt.

Jag lyckades lösa det. Självklart försökte jag ändra via Nvidia och inte genom Windows 10. Men tack för din hjälp

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st