Permalänk
Medlem

Hjälp med att hitta vattenblock

hej vet inte om jag skriver i rätt del av forumet men som rubriken lyder behöver jag hjälp med att hitta ett vatten block till en min vatten kylning som jag håller på att planera. det jag har problem med är inte att hitta et block i sig. utan mera att hitta rätt form av block.
det jag letar efter är något form av mono block som täcker cpu och vrm. problemet jag har stött på är att jag har haft min dator ett bra tag och det enda monoblocket jag hitta är från EK men de har slutat producera det. jag har varit i kontakta med dem för att se om de hade ett liggandes och samla damm men tyvärr inte.

mitt moderkort är ett ASUS ROG RAMPAGE V EXTREME och de vattenblocket jag har varit i kontakt med EK om är (EK-FB ASUS R5E)
jag undra därför om någon har en ide om var jag kan hitta något liknade. jag har kollat en del på (EK-FB ASUS X99) men är väldigt osäker på om den skulle passa mitt moderkort.

Visa signatur

Stationär: moderkort: Asus Rog Rampage V extreme l processor: i7 5960x @ 4.5ghz l GPU: Zotac RTX 3080 ti l SSD:Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2 l SSD Samsung QVO 2tb l Ram: 32gb Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3000mhz CL9 l nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850W l kyllare: Custom Loop med 2x360 radiators

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCorky:

hej vet inte om jag skriver i rätt del av forumet men som rubriken lyder behöver jag hjälp med att hitta ett vatten block till en min vatten kylning som jag håller på att planera. det jag har problem med är inte att hitta et block i sig. utan mera att hitta rätt form av block.
det jag letar efter är något form av mono block som täcker cpu och vrm. problemet jag har stött på är att jag har haft min dator ett bra tag och det enda monoblocket jag hitta är från EK men de har slutat producera det. jag har varit i kontakta med dem för att se om de hade ett liggandes och samla damm men tyvärr inte.

mitt moderkort är ett ASUS ROG RAMPAGE V EXTREME och de vattenblocket jag har varit i kontakt med EK om är (EK-FB ASUS R5E)
jag undra därför om någon har en ide om var jag kan hitta något liknade. jag har kollat en del på (EK-FB ASUS X99) men är väldigt osäker på om den skulle passa mitt moderkort.

Typ ett sånt här: https://www.ebay.com/itm/EK-Water-Blocks-EK-FB-ASUS-R5-E10-Mo...

Kanske är svårt att hitta ett med plexi, this might be your best bet. Gör bara en ctrl+f på "Kompatibilität" (obs tyska) och kolla så att det stämmer med ditt moderkort.

Vid en snabb blick på EK-FB ASUS X99 så ser det ut att sakna den utskurna högra sidan, gissningsvis sitter där nån komponent som kommer i kläm. Rampage V nämns inte heller i kompatibilitetslistan.

Lycka till!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.