Tävla med Realm Royale för chansen att vinna presentkort på Webhallen

Permalänk
Melding Plague

Tävla med Realm Royale för chansen att vinna presentkort på Webhallen

Spelutvecklaren Hi-Rez Studios tillsammans med battle royale-titeln Realm Royale bjuder in SweClockers medlemmar till en ny tävling med möjligheten att vinna presentkort på Webhallen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul, Realm förtjänar större spridning men folk lessnade väl när dom tog bort klasser och la till har ändrats mycket. Gillar var spelet är nu knarkar realm hårt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Känner mig för lite insatt i spelet för att tänka ut något vettigt.

Antagligen jag som missade något när jag läste men är det en klass eller karaktär man ska göra? Alltså är det typ som en engineer fast man ska komma på en ny? Eller är det bara en karaktär?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av livsnjutaren:

Känner mig för lite insatt i spelet för att tänka ut något vettigt.

Antagligen jag som missade något när jag läste men är det en klass eller karaktär man ska göra? Alltså är det typ som en engineer fast man ska komma på en ny? Eller är det bara en karaktär?

Det är helt upp till dig. Båda delarna går bra.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Mycket "tävlingar" nu...

Permalänk
Säljchef
Skrivet av REWplayFF:

Mycket "tävlingar" nu...

Hej,
Jag tolkar dina citationstecken som någon form av sarkasm eller dylikt. Rätta mig om jag har fel. Du får jättegärna fylla i mer info om det är något du saknar, ogillar eller dylikt.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Hej,
Jag tolkar dina citationstecken som någon form av sarkasm eller dylikt. Rätta mig om jag har fel. Du får jättegärna fylla i mer info om det är något du saknar, ogillar eller dylikt.

Då tolkar du mina citationstecken helt korrekt Emil. Precis som i filmens värld smög man in massa smygreklam. Jag må vara gammalmodig men tycker det gått över styr för länge sen. Minns när reklam-TV kom på slutet av 80-talet. Var själv en mindre skit då - född 81 - men minns det ganska väl. Debatten då och främst på 90-talet(vad jag minns) var hur barn skulle skyddas, det skyddet har aldrig upprättats eller existerar idag. Sen kom internet och resten är historia.
När jag ser videosnutten i artikeln riktar sig spelet - i mina ögon - mot barn/minderåriga och säkerligen - likt fortnite - innehållande mikrotransaktioner som många barn inte kan hålla sig borta från. Står inget i artikeln om mikrotransaktioner men drar den slutsatsen då spelet är free-to-play, vilket framkommer i artikeln.

Jag är fullt medveten om att stålarna måste ni för eran del. Då är väl artiklar som denna nödvändig. Men när det riktas mot barn och minderåriga blir jag smått bedrövad.

Tack för ord...givetvis får du såga mitt inlägg längs fotknölarna.

Edit: Ska vara tydlig med vad som redigerats. Kastade om "jag blir" till "blir jag" i meningen "Men när det riktas mot barn och minderåriga blir jag smått bedrövad." Det var allt.

Permalänk
Säljchef

@REWplayFF: Hej, intressanta tankar helt klart! Förstår precis vad du menar med reklam riktad mot barn som man lätt kan ifrågasätta.

I just detta fallet tror jag inte syftet är att nå minderåriga. Då hade man inte valt oss som kanal. SweClockers har en äldre målgrupp och vi stoltserar inte med "unga" som målgrupp när vi pratar med partners. Däremot har säkerligen Realm Royale många yngre spelare. Vad jag menar är att jag tror inte det är dom man siktat in sig på med detta samarbete.

SweClockers är också helt transperanta med att det är ett samarbete med ett annat företag.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

@REWplayFF: Hej, intressanta tankar helt klart! Förstår precis vad du menar med reklam riktad mot barn som man lätt kan ifrågasätta.

I just detta fallet tror jag inte syftet är att nå minderåriga. Då hade man inte valt oss som kanal. SweClockers har en äldre målgrupp och vi stoltserar inte med "unga" som målgrupp när vi pratar med partners. Däremot har säkerligen Realm Royale många yngre spelare. Vad jag menar är att jag tror inte det är dom man siktat in sig på med detta samarbete.

SweClockers är också helt transperanta med att det är ett samarbete med ett annat företag.

Tack för svar 👍

Permalänk
Medlem

Vart sista minuten för mig hoppas att mitt bidrag hann komma med🤔😅