AMD introducerar drivrutinen Radeon Software Adrenalin 2019 Edition

Permalänk
Medlem

Nu var ju graferna för RX570. Det jag funderade på var om spel som t.ex BF5 verkligen startade på drivrutinerna 17.21.1?
Då man kör nvidia som jag tror att på två-tre av de spelen var man tvungen att installera game ready driver för att starta spelen då de väl släppts som färdiga produkter. Även om det inte behövdes i alpha och beta stadiet. Ganska säker på BF5. Tror även det gällde FarCry5 Samt Shadow of the Tomb Raider.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har ju 2 980ti detta är en drivrutin till amd kort.

Vad har du för kort? Du kanske ska testa att köra ddu och sedan installera den nya igen.

Där har du problemet. Jag har fel kort i datorn! Eller så har jag glömt ändra signaturen....

Testat med DDU, testat att lägga in gamla och sedan nya över. Samma fel och problem varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Där har du problemet. Jag har fel kort i datorn! Eller så har jag glömt ändra signaturen....

Testat med DDU, testat att lägga in gamla och sedan nya över. Samma fel och problem varje gång.

Tråkigt. För min del fungerade den bra (vega 56) märkte inte av några buggar när jag överklockade och ändrade fläktkurvan men får se när jag använt datorn mer än 2 timmar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Den automatiska undervolt justeraren resulterade i att mitt icke referens Vega 56 blev 5-10 grader kallare vid belastning, dvs 65-70C istället för 75C.

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin krashade hela min dator och det gick inte ens att göra en restore eller repair kommer inte in i windows på något sätt för att kunna avinstallera drivrutinerna och göra en rollback till de gamla, bara att formatera om ;(.

Gjorde en Ren installation via AMDs gränssnitt.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Vissa vill att det skall fungera.

Köper du det senaste först så får du alla nya problem, det kvittar om det är en billig konsumentpryl eller en industriell maskin för över en miljon kronor.

Skillnaden på "en billig konsumentpryl" och "en industriell maskin" är kostnaden om den skulle ligga nere. Det är väldigt enkelt att nedgradera om nya Adrenalin skulle visa sig problematisk. Jag uppgraderade direkt och kan rapportera här om jag upplever några problem i helgen.

Permalänk
Medlem

Avinstallerade den gamla drivrutinen, körde Display Driver Uninstaller i Safe Mode för att rensa och installerade sedan de senaste. Har funkat felfritt för min del. Blev även av med en irriterande bug som gjorde att skärmen blinkade till i svart precis när man startat Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

AMD hade ju problem med att GPUn dök till 200Mhz under korta perioder:

""
Som tidigare nämnt stötte redaktionen på en del problem med Ryzen 5 2400G och den integrerade grafikkretsen, där klockfrekvenserna hade en tendens att dyka till fjuttiga 200 MHz vid låga upplösningar med skakig prestanda som resultat. Vi kommer att återkomma med slutgiltigt omdöme denna modell framöver när en lösning på problemen har presenterats.
"

har du kollat så inte din GPU fortfarande gör det fast dom tryckt ut ny microkod som fixar detta?

Nu är det några veckor sen jag hade tid att meka med detta, men jag är rätt säker på att jag försökte kolla detta också utan att hitta något skumt, testade som sagt även att klocka upp grafikkretsen manuellt i fast frekvens, både låg som hög.

Skrivet av arowe17:

Minst sagt utförligt testat.. Trist att det funkar dåligt. Min nästa HTPC blir nog AMD, men det är nog minst 2 år till det är dags att uppgradera den.

Jag ser det som att jag testat det enklaste och givna just nu Har inte orkat gräva på djupet då jag haft mycket annat att stå i ..

Skrivet av GuuFi:

Min 2400G spelar upp allt i alla spelare jag testat utan problem, CPU användning ligger knappt på 30% vid 4K material.

Låter som minneskonfig eller något annat som är knas, kanske börja med att rensa drivrutiner med DDU och installera om drivrutinerna.

Min 2400G har väldigt låg belastning vid videouppspelning, det är inte kraften som saknas, det är något annat som stör.
CPU blir ju knappt ljummen

Skrivet av Durkadur:

Skillnaden på "en billig konsumentpryl" och "en industriell maskin" är kostnaden om den skulle ligga nere. Det är väldigt enkelt att nedgradera om nya Adrenalin skulle visa sig problematisk. Jag uppgraderade direkt och kan rapportera här om jag upplever några problem i helgen.

Det jag menar är att om du är först på den senaste, oavsett hemmaprylar eller svindyra anläggningar för industriellt bruk, så är sannolikheten stor att du får ett antal bekymmer som man inte kunnat förutse. Jag har varit med om det för många gånger med maskiner ur tidiga serier för att kunna bortse från att det är så det fungerar. System idag är så komplexa att man inte kan förutse alla problem i en syntetisk miljö utan det är kunden som får göra slutlig testning, dock är det väl så att köper du något för en miljon eller mer så får du ganska generös "garanti" när det gäller märkliga fel från tillverkaren som kanske sträcker sig långt efter normal garantitid.

Men jag har hur som helst installerat senaste paketet just nu, har inte hunnit testa så mycket än men det känns som det kanske är en aning bättre trotts allt, angående stutters vid videouppspelning.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Det jag menar är att om du är först på den senaste, oavsett hemmaprylar eller svindyra anläggningar för industriellt bruk, så är sannolikheten stor att du får ett antal bekymmer som man inte kunnat förutse. Jag har varit med om det för många gånger med maskiner ur tidiga serier för att kunna bortse från att det är så det fungerar. System idag är så komplexa att man inte kan förutse alla problem i en syntetisk miljö utan det är kunden som får göra slutlig testning, dock är det väl så att köper du något för en miljon eller mer så får du ganska generös "garanti" när det gäller märkliga fel från tillverkaren som kanske sträcker sig långt efter normal garantitid.

Men jag har hur som helst installerat senaste paketet just nu, har inte hunnit testa så mycket än men det känns som det kanske är en aning bättre trotts allt, angående stutters vid videouppspelning.

Jag är helt med på ditt resonemang. Brukar vara mycket mer konservativ med att uppdatera min hemmaserver än min speldator. På den förra är stabilitet och säkerhet kung medans prestanda och funktioner prioriteras på den senare Jag har heller inte upplevt några problem med Adrenaline 2019 förutom att AMD Link appen inte klarar av att återansluta efter att jag stängt av datorn.