Permalänk
Inaktiv

Fractal Design Node 304

Hej Swehackers! Funderar på att byta ut chassit mot en lite nättare modell än aset jag har nu. Min fråga är om mitt nuvarande innanmäte får plats i en Node 304. Har läst lite och det verkar som att det är PSU och grafikkort som kan ställa till det. Grafikkortet är ett GTX 1070 MSI Armour OC och PSU är väl ett Corsair CX750M eller dylikt (kan kolla upp detta senare).

LÄNK TILL CHASSI

Tar gärna emot alla sorters tips här och om någon har synpunkter eller vill rekommendera ett annat chassi så är jag idel öra.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har monterat några node 304 med delar som andra köpt.
Dvs ibland med delar jag ej skulle valt
Allt har dock passat mer eller mindre och nötagget du har är iaf halvmodulärt så det underlättar.
Grafikkort ska inte vara några problem så länge det inte tar mer än 3 slots.
Sen om du nu har ett "as" till dator, är det verkligen ett mitx i den ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag har monterat några node 304 med delar som andra köpt.
Dvs ibland med delar jag ej skulle valt
Allt har dock passat mer eller mindre och nötagget du har är iaf halvmodulärt så det underlättar.
Grafikkort ska inte vara några problem så länge det inte tar mer än 3 slots.
Sen om du nu har ett "as" till dator, är det verkligen ett mitx i den ?

Skickades från m.sweclockers.com

mITX är det själva moderkortet vi snackar då? Isf skulle jag med relativt stor säkerhet gissa på nej. Går i tankarna att köpa nytt moderkort, CPU och RAM i mellandagarna om det är nå bra pris så får kolla vad det finns

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med ett Node 304. Grafikkortet får plats men är osäker om det kommer passa med ditt PSU. Körde själv med ett corsair TX650 och ett R9 280X det var ganska snavt med plats för kablarna. Blir ännu värre med modulärt PSU.

Bytte till ett Corsair SSF450 härom veckan för att fixa luftflödet och skapa plats för ett större grafikkort. Med ett CX750M så riskerar du att inte få plats med kablarna då det är halvmodulärt och det. Så rekommenderar att skaffa ett SSF PSU för bygget.

I länken nedan citeras följande.
* ATX PSUs, up to 160mm in length (To fit in combination with a long graphics card, PSUs with modular connectors on the back typically need to be shorter than 160 mm)
* Graphics cards, up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/node-series/...

Bytte länk till officiala spec.
Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter själv och funderar på att skaffa ett node 304. Mitt nätagg är också aningen för stort för chassit.

Har sett att en del borrat loss fästena till nätaggramen i chassit och placerat om denna ram närmre kanten. Finns nämligen en hel del outnyttjad plats vid nätaggets utblås.
Tycker man det är kul att modifiera lite så kan det vara ett alterantiv för jag tror man kan få in lite större nätagg med denna modifikation.

Har sett lite olika trådar om ämnet. Här är ett exempel:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1398247-fractal-design...
Tack @Sweede för att du lade upp lite bilder i den tråden

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Jag vill låna min egen tråd lite snabbt och höra om någon här har koll på RAM-minnen? Utifall det inte blir ett mITX-chassi så tänkte jag köpa ett ASUS ROG STRIX B450-F GAMING och AMD Ryzen 5 2600 och klocka upp den till typ 4.2 GHz. Skulle något i stil med detta (HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB) kunna vara passande då?

Tack på förhand Glömde f.ö. kolla upp vilken PSU det var jag hade men ska kolla in länken @Söderbäck bjöd på i sitt inlägg.