Permalänk

Min dator klarar inte av spel???

Hej, har en taurus 1080 overkill från inet, men när jag försöker spela spel som injustice 2, gta 5 , wow så laggar det hur mkt som helst. Men när jags pelar league oflegends och typ runescape så funkar de bra? så min fråga är varför klarar inte en dator för 25k inte av spelen eller är det något galet jag kan ha gjort?

Här är länken till datorn om det skulle hjälpa.

https://www.inet.se/produkt/1512003/taurus-overkill-gtx-1080

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är för processor i burken, men den klassiska frågan är: Har du kopplat skärmen till grafikkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

@Gabrobokhylla123: kopplat in skärmen i grafikkortet ? och inte moderkortet ?
(inte på samma ställe som du kopplar in mus tangentbord osv.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Min spontana tanke är att du förmodligen kör på processorns integrerade grafikkrets. Det skulle förklara varför du får bra fps I enklare spel men dålig i mer krävande spel.

Se till att ditt 1080 är aktiverat samt att du har senaste drivrutinerna installerade. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Har du rätt drivrutiner till ditt grafikkort?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Vilka delar har du för övrigt, mycket lättare att hjälpa till om vi veta vad som strular så att säga

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk

@El1min4tor: hur kollar jag så mitt 1080 är aktiverat?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du testat det vanligaste man gör på Windowsmaskiner? Installerat om Windows.............

Då korrekta varianten att formatera systempartitionen för att göre en ren installation.

Permalänk

@Leoms: Försvinner alla program då eller?

Permalänk
Medlem

Som sagt... kabeln från skärmen till datorn. Är skärmkabeln insatt i en lodrät eller vågrät port?

Permalänk

@Ninjaflipp: Har två skärmar inkopplade testa byta primär skärmen då funkade allt som vanligt då måste den andra skärmen vara felkopplad

Permalänk
Medlem

Det är detta alla tjatar om, sitter den i den röda cirkeln? Flytta den någonstans till den blå cirkeln.

Permalänk

@Full: Tack det var kopplat så som ni sa nu har jag ändrat och det verkar funkar igen Tack för hjälpen!