Razer - Mining crypto mot att du får "silver credits" för att köpa Razer's produkter.. WTF!

Permalänk
Medlem

Razer - Mining crypto mot att du får "silver credits" för att köpa Razer's produkter.. WTF!

Jag måste säga att det här är det mest tveksamma jag sett!

https://www.guru3d.com/news-story/razer-softminer-uses-your-g...

Hur många "okunniga" kommer inte att hoppa på denna grej för att dom inte vet bättre?

Fy faan för det företaget!

Eller har jag missförstått hela grejen?

/Richard

Permalänk
Medlem

Dem har missat en sak där.
"Razer's Huntsman Elite keyboard, on the other hand, goes for 280,000 credits. Assuming you generated 500 credits a day, that means you'd need to let the Softminer app run for 560 days to obtain the Huntsman Elite keyboard, which retails for $199."

Problemet här är att du får bara behålla dina "Razer silver credits" i 12 månader vilket gör det helt omöjligt att få ihop nog med credits för det tangentbordet. (Om man nu inte "minear" på mer än en dator med samma konto

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Ja! bra där!

jag känner att det är för jävligt att dom ens tror att vettiga mäsniskor går på detta.. tyvärr så kommer dom antagligen tjäna pengar på kort sikt.

Hur tror Razer att dom ska kunna sälja sina produker i framtiden när dom går in i sammarbate med en mining företag för att lura folk?

Vad faan håller dom på med? hur mycket är ratio kostnad vs el och slitage på HW?

Razer köper din el och HW sliatge för knappt ingenting.. du får tillbaka på invisterat kapital max 10%

Och för vad.. en Razer produkt i bästa fall, billigare att köpa skiten direkt om du vill ha deras produkter!

/Richard

Edit: stavfel och syftes fel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

@Zippeer: Ja! bra där!

jag känner att det är för jävligt att dom ens tror att vettiga mäsniskor går på detta.. tyvärr så kommer dom antagligen tjäna pengar på kort sikt.

Hur tror Razer att dom ska kunna sälja sina produker i framtiden när dom går in i sammarbate med en mining företag för att lura folk?

Vad faan håller dom på med? hur mycket är ratio kostnad vs el och slitage på HW?

Razer köper din el och HW sliatge för knappt ingenting.. du får tillbaka på invisterat kapital max 10%

Och för vad.. en Razer produkt i bästa fall, billigare att köpa skiten direkt om du vill ha deras produkter!

/Richard

Edit: stavfel och syftes fel..

borde gå Folda aminosyror & få saker i belöning, där har du goodwill och en reklam som inte borde gå fel.