Problem koppla laptop till tv med hdmi

Permalänk
Medlem

Problem koppla laptop till tv med hdmi

Hej!
Jag har en laptop med trasig skärm så man ser nada,därför har jag haft den inkopplad till min tv via hdmi och det har funkat prima. Nu har jag köpt en ny tv och tänkte d va bara att koppla in hdmi från laptopen igen å köra på precis som min gamla tv men icke. Jag får upp dataskrivbordet på tvn men inga mappar syns,endast aktivitetsfältet är synligt sen kan jag inte se vissa program när jag öppnar dom som tex internet. Klickar jag på internet tex så visas ikonen i aktivitetsfältet att den är öppen men den går inte att se på bildskärmen. Vissa program fungerar att öppna som d ska men andra inte. Hur kan det va så här?? Kan tillägga att programmet inställningar är en av d saker jag inte kan se men tex kontrollpanelen kan jag se. Jag blir tokig

Permalänk
Rekordmedlem

Den enklaste anledningen skulle vara att du visar fel skrivbord. dvs att du tidigare speglade men nu utvidgar skrivbordet och då skickar upp ett tomt till tvn.
Växla mellan spegla och utvidga och se vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.