Permalänk
Medlem

Problem koppla laptop till tv

Hej!
Jag har en laptop med trasig skärm så man ser nada,därför har jag haft den inkopplad till min tv via hdmi och det har funkat prima. Nu har jag köpt en ny tv och tänkte d va bara att koppla in hdmi från laptopen igen å köra på precis som min gamla tv men icke. Jag får upp dataskrivbordet på tvn men inga mappar syns,endast aktivitetsfältet är synligt sen kan jag inte se vissa program när jag öppnar dom som tex internet. Klickar jag på internet tex så visas ikonen i aktivitetsfältet att den är öppen men den går inte att se på bildskärmen. Vissa program fungerar att öppna som d ska men andra inte. Hur kan det va så här?? Kan tillägga att programmet inställningar är en av d saker jag inte kan se men tex kontrollpanelen kan jag se. Jag blir tokig

Permalänk
Medlem

@Nowayout: du verkar köra med utökad skrivbord vilket innebär att alla ikoner syns på laptop skärmen som är trasig. Högerklicka mitt på skärmen eller gå in i bildinställningarna och välj att klona bildskärmen istället så blir det förmodligen rätt.

Permalänk
Medlem

Eller kör med Windowstangent + P

Permalänk
Medlem

Windowstangent och p funkade,tack då mycket. Nu har jag bara ett problem till,att få allt att få plats på skärmen. Vilken upplösning jag än använder så får inte allt riktigt plats??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nowayout:

Windowstangent och p funkade,tack då mycket. Nu har jag bara ett problem till,att få allt att få plats på skärmen. Vilken upplösning jag än använder så får inte allt riktigt plats??

Skickades från m.sweclockers.com

Ändra bildformatet på tvn så börjar det hända grejer

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)