Beyerdynamic DT990 Pro 250ohm med Sound blaster z gaming

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT990 Pro 250ohm med Sound blaster z gaming

Tja!

Jag var ute efter att köpa nya hörlurar samt ljudkort för att jag ville få min stream att låta och bli lite mer pro.

Jag var inne på att köpa Beyerdynamic DT990 Pro 250ohm och var riktigt osäker på om detta skulle funka bra med mitt moderkort (Asus Z170 Pro Gaming. Jag köpte dom och kopplade in, jag fick skarpt och högt ljud och det lät bra. Viktigt att positionering i spel skulle funka fint, och det lät som mina Sennheiser Game One hörlurar. När jag sköt med AK47 lät det dock som om mina öron skulle trilla av för det var FÖR skarpt. Jag blev lite osäker på om jag skulle behålla dom.. Sökte lite och såg att vissa hade kombon med ljudkortet Sound Blaster Z som går på drygt 700-800 kr.

Jag införskaffade dom, kopplade in i datorn (PCI-E). Kan inte riktigt beskriva kvalitén och hur mycket basen ökades. Finns riktigt grymma inställningar dessutom i detta ljudkort för både spel/film. Du kan ändra EQ för att fixa till det du ogillar tex.

Anledning till att jag skriver detta är för att jag var SJUKT osäker på köpet i och med alla skrev olika på nätet. Vissa rekommendera ljudkort och vissa rekommendera en amp men vad jag förstått får du inte lika bra positionering i en amp, som med detta ljudkort, som är till för gaming. Så ifall ni som är ute och söker på hörlurarna och är osäkra så hoppas jag ni hittar hit till denna tråd.

Kan VARMT rekommendera denna kombon, absolut bästa ljud jag nånsin skådat i ett par hörlurar. Äger också ett par Sennheiser HD650 som jag använder till min musik studio, testade även dessa men DT990 körde över dom. Värt att tänka på här är ju att HD650 är enbart till för mixning utav musik, så man kan förstå varför jag inte riktigt njöt av dessa.

Vänligen

Permalänk

Beyerdynamic har en lite ljus grundkaraktär om man nu vill beskriva så att du förstår. Deras hörlurar som är över 80 ohm måste ha en förstärkare. Jämfört mot Sennheiser är ljudet mer fokuserat på det högre mellanregistret och diskanten därför kan Beyer uppfattas som mer skrikiga, medan Sennheiser är mer tillbakadragen i toppen och känns mer tillbakadragen i hela registret. Beyerdynamic används också inom studiosammanhang där de har några riktigt fina micar i sitt sortiment och tesla serien hos Beyer som då är steget upp efter DT serien i hörlurar låter väldigt bra, värt att nämna som lite extra kuriosa är att den superdyra luren från McIntosh är en Beyerdynamic.

Skickades från m.sweclockers.com