Permalänk
Medlem

Ogiltigt Kolli-id

Förlåt för att jag skriver här, vet inte riktigt vart jag ska fråga.
Jag fick ett brev från PostNord gör drygt en vecka sen (4 dec) där de sa att mitt paket kommit till Sverige men att jag behövde betala moms till tullverket. Detta gjorde jag över swish och har det som screenshot. Nu gick jag in på PostNords hemsida för att se hur långt packet kommit (idag är det den 16 dec) men jag fick bara upp ”Ogiltigt Kollinr" och ”Din sökning gav inget resultat”? Sökte både på hemsidan och på appen och numret är inte fel. Varför står det så? Vad betyder det? Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icezoot:

Förlåt för att jag skriver här, vet inte riktigt vart jag ska fråga.
Jag fick ett brev från PostNord gör drygt en vecka sen (4 dec) där de sa att mitt paket kommit till Sverige men att jag behövde betala moms till tullverket. Detta gjorde jag över swish och har det som screenshot. Nu gick jag in på PostNords hemsida för att se hur långt packet kommit (idag är det den 16 dec) men jag fick bara upp ”Ogiltigt Kollinr" och ”Din sökning gav inget resultat”? Sökte både på hemsidan och på appen och numret är inte fel. Varför står det så? Vad betyder det? Tacksam för hjälp!

Vad säger PostNords kundtjänst?

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem

@TutNisse: Har inte fått kontakt med dom. Kanske får vänta tills måndag.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @Icezoot och välkommen till Sweclockers!

Har du fått ett nytt kolli-id från Postmord?
Hur som helst är du tyvärr inte ensam om detta problemet, se Hur slö tullhantering har PostNord numera?-tråden.
Det dröjde nån vecka innan jag kunde söka på Postnords kolli-id och fick vänta ytterligare 2 veckor innan jag kunde hämta ut paketet.

PS: Jag flyttade tråden till Konsumenträtt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Icezoot: Jo, tror nog det är bara kundtjänst som kan sprida ljus över problemet...

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem

@Kent: Hej, tack så mycket! Och nej det är det ända numret jag fått och bara på brev. Har inte fått några mail eller sms om paketet heller. Jag kanske bara få vänta och se...

Permalänk

skrivit i rätt kolli-id??? i Postnords SMS lägger dom på lite extra skräp i slutet
RF544444444SG/674673 <--- exempel

/ & junket efter ska bort...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

@adfactory: Kollinr är defenitivt rätt, så kan inte vara det tyvärr.

Permalänk
Medlem

Även jag har betalat tull för ett paket och det hittas inte med kollinummer.
Däremot om jag går in på moms.postnord.se och knappar in kolli + post nr så dyker det upp där, så jag tror det är lugnt. De är nog överbelastade bara.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Tack, jag gick in på sidan du länkade och mitt kom upp med. Skönt att veta att det inte försvunnit från jordens yta haha.