Permalänk
Inaktiv

Uppgradera minnen

Jag har 4gb/1200mhz minne i ett moderkort Asus G11CD. Jag undrar om det går att byta till corsair 2x8 gb / 3000mhz rakt av?

/P

Permalänk
Medlem

Kan och kan, dokumentationen är ett skämt, dock kan man få fram "4 GB Upp till 32 GB
DDR4 vid 2133MHz"

Söker man lite på internet verkar det dock som att vissa som fläskat på med 2x16Gb har haft problem, så det bästa är väll att vända sig till tillverkaren och fråga?

Alternativet är ju att testa se, dock kommer minnena att köra i 2133MHz så

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag kan läsa mig till klarar den upp till 32GB, däremot är det inte säkert att moderkortet klarar de hastigheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Tycker detta är en bra fråga då Assus har både Asus G11CD och Asus G11CD-K

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Tycker detta är en bra fråga då Assus har både Asus G11CD och Asus G11CD-K

Det som förvirrade mig är ju att datorn jag länkade har 8GB 2400Mhz ram. Men efter jag postade det kom jag på att det nog är 2 st 4 GB stickor som dyker upp som 1200Mhz i typ CPU-Z eftersom de är DDR. Började först fundera på ifall det var någon gammal DDR2/3 dator med 1200 mhz minnen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gonace:

Tycker detta är en bra fråga då Assus har både Asus G11CD och Asus G11CD-K

Jepp det är i alla fall samma chassi!

Men jag köpte min 2016 och med GTX 970 4GB, Intel I7 6700.

Jag har kört -Speccy- som uppger 2 slots används och tillsammans 8 GB ca 1000 hz

På sidan av datorn finns en liten klisterlapp med specs som uppger att det är 8GB DDR4

Det som oroar mig är om moderkortet klarar 3000hz minne eller jag måste byta moderkort med allt vad det innebär

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon135729:

Jag har kört -Speccy- som uppger 2 slots används och tillsammans 8 GB ca 1000 hz

Har svårt att tro att de kör i 1000Hz Om du kör CPU-Z och tittar under SPD, vad står det då under Max Bandwith?