Planerade köp till mellandagsrean 2018

Permalänk
Medlem

Skulle gärna en redigt surround-system till ny tv'n, men har nog inte råd....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Ska titta på en Animus Heart eller en Homey under mellandagsrean, om någon av dem går ut på rea så kanske man slår till.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

3st stycken ML140 PRO RGB. =D

Permalänk
Medlem

Inväntar CES innan det blir något köp, vill se vad AMD ska presentera. Låter det bra har jag inga problem att vänta till mars eller när det nu släpps. Nuvarande prisnivåer tänker jag helt enkelt inte acceptera.

Permalänk
Medlem

Kommer hålla utkik efter hue utan några större förhoppningar.

Däremot, julskinka brukar reas efter nyår. Perfekt att rubba, röka, skiva och frysa in pålägg
Har fortfarande några paket kvar efter förra gången, köpte drygt 10kg då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Beställde ny skärm i dag . Den vart lite dyrare än vad jag förväntat mig men äntligen 144 hz-165 hz 1440 p med G synk .

Vilken skärm blev det?

Själv spanar jag efter skärm likt den ottoblom köpt och ett RTX 2070. Köpte ett Gainward RTX 2070 från netonnet för 5490:- igår men kommer inte öppna förrän jag sett om det finns bättre pris i mellandagarna. CPU+minne+moderkort funderar jag på att vänta med till Zen 2 till våren.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem

DDR4 4x8GB på minst 3200MHz.
Eventuellt en till SSD på minst 1TB och en ny Chromecast (sitter fortarande på 1st gen).
Lite sugen på att uppdatera HTPC'n också. I så fall blir det nog en Ryzen 3 2200G med tillhörande mobo, DDR4 och ny lagringsdisk.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield. PS4:an hanterar inte Atmos något vidare.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Tänkte denna gång slå till när ni medlemmar pekar ut ett bra pris på ett par Bose QC 35 II.
Var lite dåligt uppmärksam på de tips som kom in här under BF :-/

#17697733

Permalänk
Medlem

Bockade av största delen av shoppinglistan på Black Friday men en NAS och hårddiskar står fortfarande kvar, kom även på att jag skulle behöva några vita Philips Hue lampor

Permalänk
Medlem

TV! Sugen på Oled för svärtan, men inte så sugen pga inbränningar. Vill heller inte köpa Qled för deras fula säljknep att låta som Oled. Samtidigt ser ju Qled jäkligt bra ut för att vara bakbelyst.. Så är lite kluven. Det ryktas ju om en ny led teknik som är lika bra som Oled men då får vi nog vänta. Så ja står o lutar mot Qled ändå. Har kört med Samsung tidigare, o är inte riktigt glad i dom överlag. Sega menyer osv. LG är ju så nice! Hade gärna kört på en LG OLED C8 65". Men som sagt jäkligt osäker pga inbränningarna. Räcker med att solen ligger på ett tag, eller att det blir letterbox (svart i kanterna), eller nån logga uppe i hörnet (typ tv4 loggan).

Visa signatur

i7-2600K @ 3,40GHz, GTX 960, 32GB RAM

Permalänk
Medlem

En 1440p gaming skärm med 144Hz refresh rate som ska drivas av mitt nya 2080ti-kort. Valet står mellan Asus ROG Swift och Acer Predator. Satsar på en 27-tummare och hoppas på en nedsatt prislapp på en av dessa modeller. Håller ett öga på Swec. marknad också.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Skrivet av Cr381v3:

TV! Sugen på Oled för svärtan, men inte så sugen pga inbränningar. Vill heller inte köpa Qled för deras fula säljknep att låta som Oled. Samtidigt ser ju Qled jäkligt bra ut för att vara bakbelyst.. Så är lite kluven. Det ryktas ju om en ny led teknik som är lika bra som Oled men då får vi nog vänta. Så ja står o lutar mot Qled ändå. Har kört med Samsung tidigare, o är inte riktigt glad i dom överlag. Sega menyer osv. LG är ju så nice! Hade gärna kört på en LG OLED C8 65". Men som sagt jäkligt osäker pga inbränningarna. Räcker med att solen ligger på ett tag, eller att det blir letterbox (svart i kanterna), eller nån logga uppe i hörnet (typ tv4 loggan).

När man kollar med real-life-experience gällande OLED så verkar det inte särskilt vanligt med inbränningar.
Pausar man tvn och inte har automatisk skärmsläckare så är det ju klart att det kan brännas in.. Det fanns en på youtube som glömt någon gitarrbild på sin LG oled, den gick att "refresha" bort, hade varit statisk bild över natten.

Jag är sugen på samma TV, men vill inte betala mer än 20k...

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk

Sjukt sugen på Lego City Godståg som grabben och jag kan bygga ihop under ett par timmar.

Permalänk
Medlem

Shield

@PierreB: Ang ditt shield inlägg, gå for it! Bästa köpet 2018! Har du ett Nvidia GPU eller helt enkelt bara ska köra via deras spel service så är det väldigt imponerande!

Elgiganten hade dem för 1400ish och 1690 nyligen

Permalänk
Medlem

@Cr381v3: Vi har en 55 LG oled B7 och en Samsung QE65Q6

Vi har ställt dem bredvid varandra med samma material på skärmarna.

Förutom den svarta färgen så hade jag nog valt Samsungen i allt annat

Svarta pixlarna är överlägset bättre, men dem är inte mil ifrån varandra direkt och Qled har faktist helt ok svärta.

Det som är mindre bra på Qled är reflektioner från fönster osv om man inte sitter i ett helsvart rum.

Dock kompenserar den detta i ljusa färgerna! Priset var dessutom lägre på en 65 Qled än en 55 Oled, dem är inköpta med ett års mellanrum dessutom

Permalänk
Medlem

Inga julklappar och inge mellandagsrea köp i år. livet är lugnt o tryckt.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweina:

Alla nya vitvaror till ett hus...?
Brukar vitvaror reas i mellandagarna?

Media mark har ju 2 för en? Eller ena för halva priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tycker alltid det är jäkla smart att köpa på sig skinka till kraftigt nedsatt pris under mellandagarna

annars hålla öga på mekaniska hds, och NAS servrar (men de prissänks ju aldrig...).

Permalänk
Medlem

Kanske en ny mus. Men min gamla Logitech MX518 går ju fortfarande som tåget, endast 10år gammal...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PierreB:

mera RAM, småsugen på att fylla slottarna och eventuellt en nvidia shield

Jag har problem med laggig kontroller (handkontrollen, ej spelkontrollen) till min shield, verkar vara ett vanligt problem.
Det är det enda negativa.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Avstängd

Inga köp här, för alla pengar ska gå till nya lägenheten

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

x470 moderkort, 16gb 3200mhz ram till moderkortet, 500gb SSD och ett RTX 2080 om jag hittar en bra deal på det kortet!

Stackars plånbok.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Klänns som jag har det mesta jag behöver just nu. Lite ovan känsla dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Hallelujah!!

Söker en bra 1440 ips spelskärm men våndas över gsync/freesync och de vanliga skärmproblemen. Till rätt pris så slår jag dock till.

Permalänk
Medlem

För min del blir det en ny diskmaskin om priserna hamnar rätt!
Annars finns inget planerat inköp utan då blir det att fortsätta hålla plånboken tillsluten!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Blir en ny filserver eventuellt. Inte för att jag tror att priserna blir så mycket bättre men behöver ny filserver.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@Jacob: Kanske en ny skärm eller ett RTX 2070 kort

Samma lika här.

Hoppas på en 1440p, 100+ Hz och minst 35tum för runt 5000kr.
Alt ett RTX2070 runt 4000kr, men det kan man ju bara drömma om.

Permalänk
Medlem

Får nog bli en surfplatta om det kommer något hyfsat erbjudande under mellandagsrean. Någon som kan tipsa om en billig men duglig platta att hålla utkik efter? Skall mestadels användas för att styra Chromecasten, men vid enstaka tillfällen även för filmtittande. Helst 8"-11", 16+ GB, Android 7 eller nyare.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Prisbevakar Xiaomi roborock, går den under 3500 hos svensk återförsäljare eller under 3k på typ Ali kommer jag nog slå till. 4k-spelare om ordentligt rabatterad, dvs omkring tusenlappen. Eventuellt också en kontorsstol.

Permalänk

Sjukt sugen på att skrota projjen för en 85"-are, men just nu ligger den tvn jag vill ha på billiga 39.900:-
runt 30 skulle funka, helst lite lägre förresten har jag inte frågat regeringen...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|