Permalänk
Medlem

Ny speldator!

Hej. Jag funderar på att köpa ny dator och har kollat på den här: https://www.komplett.se/product/11408/datorer/komplett-pc/kom...

Ska spela fps-spel mest så som Paladins och CS me vill även kuna spela nyare spel som kräver mer

Är det nåt jag borde byta ut eller är det bättre att bygga egen från scratch?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvimpan:

Hej. Jag funderar på att köpa ny dator och har kollat på den här: https://www.komplett.se/product/11408/datorer/komplett-pc/kom...

Ska spela fps-spel mest så som Paladins och CS me vill även kuna spela nyare spel som kräver mer

Är det nåt jag borde byta ut eller är det bättre att bygga egen från scratch?

Mvh

Du får ju alltid lite bättre om man bygger själv, men tycker ändå att det där är en bra dator. Om du kollar på mitt alternativ till juldatorn å byter grafikkort kan du ev få ett 2080 för samma pris,har inte kollat exakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvimpan:

Hej. Jag funderar på att köpa ny dator och har kollat på den här: https://www.komplett.se/product/11408/datorer/komplett-pc/kom...

Ska spela fps-spel mest så som Paladins och CS me vill även kuna spela nyare spel som kräver mer

Är det nåt jag borde byta ut eller är det bättre att bygga egen från scratch?

Mvh

Just CS:GO och vissa andra spel föredrar ju Intel och dess höga singeltrådiga prestanda. 2700X ska ju säkert klara 144+ FPS ändå, men vill man ha kanske 2-300 FPS så bör man gå på Intel.

Datorn du länkat till är bra och är inte helt tokig sett till priset. Du får ju dock som alltid ännu bättre (eller mer prisvärt) om du bygger själv.

Förslag med Intel, bättre RAM, bättre chassi, bättre nätaggregat, bättre CPU-kylare samt mer lagring:

Bantar man ned kostnaden lite på chassit och CPU-kylaren (och/eller eventuellt kör på Ryzen) kan man få plats med ett RTX 2080.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

vad tror ni om detta?

Har plockat ihop en dator som jag vill ha Har kollat guider på nätet och såhär blev den:
dator komplett

Hur verkar detta? Är det nåt som jag glömt/inte tänkt på?
Kanske är lite i överkant med priset men det är ju bara jul en gång om året
Fast kan man pressa ner priset lite så skadar det ju inte

Mvh

Permalänk
Medlem

@kvimpan: "Du har inga varor i kundvagnen" står det...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: funka inte länken? funkar när jag går in på den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvimpan:

funka inte länken? funkar när jag går in på den...

Du måste först skapa ett konto, sen "spara inköpslista" i kundvagnen och sen går du till önskelistor och "dela lista".

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

@kvimpan:

varför just den CPUn och Grafikkortet ? Spelar du BFV och tänker köra Ray Tracing? 2070 är på Samma Prestanda nivå som ett 1080.
Du kan undervolta ett Vega 56 till inom den prestandan.
Alla kort under 2080 kräver inte ett 9900k eller 8700k i 5GHZOC för att maxa prestandan.

Du skulle klara dig lika bra på en 9600k eller 2600x eller 2700x om du inte köper ett 2080TI och skall maxa prestandan i BFV med full raytracing.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@_Merc_: Okay? Ne tänkte mest att jag vill ha en bra j**** dator och jag har jobbat ihop pengar så jag kan köpa mig en Och skulle jag vilja köra Ray Tracing så kan jag det. Har även tänkt att investera i ett Occulus Rift i framtiden och det kräver ju sin dator det med. Men är det skitonödigt tycker du så hör jag dig. Är dock inte så kunnig på detta så vet ju inte vad som passar med vad. Det var ju den egentliga frågan Passar dom delarna ihop som jag tänkt köpa?

MVH

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyra delar. Ett RTX 2070 för 7700kr är inte nämnvärt mycket bättre än ett RTX 2070 för 5700kr. Nätaggregatet är också onödigt dyrt och även moderkortet. Du vill också ha snabbare RAM (3000Mhz t.ex). Dyrare behöver nödvändigtvis betyda bättre just när det kommer till datorkomponenter.

Här är en dator som är betydligt bättre - men också billigare. Egentligen kan man spara en del pengar även här på t.ex välja en billigare CPU-kylare. Men om du vill ha lite RGB så kör för all del ..

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Tack så mycket! Detta låter precis så som jag vill ha det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvimpan:

@Samlooh: Tack så mycket! Detta låter precis så som jag vill ha det

Blev nytt för mig med, kommer dock få vänta en månad innan jag fått allt verkar det som

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P