Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

@TimeCommando: You are in for a treat! Det är skitkul! Kan inte låta bli att spela. Håller nästan på att få fysiska men för att jag spelar för mycket.

Favoritbanan är nog Precinct. Full server co-op checkpoint på den banan är svårslaget...

Precinct, favoritbanan!

Skulle bara haft bättre rigg och bättre bredband.

Har lirat en del nu med nya datorn jävlar vad coolt det är. Fast spelar mest coop med andra spelare vs AI.
Tycker rankat är svårt. Är så van vid CS så blir helt annorlunda nu när man ska ta över olika ställen istället för att döda alla
samt att det är mycket större banor osv. Men rätt najs spel

Permalänk
Medlem

Fungerar stabilt nu sen ett tag, på mitt bygge, tycker det har blivit en bra arvtagare efter insurgency! Jag tycker spes om comander observer grejen som är unik för Sandstorm tror jag?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 2600x / ASUS ROG STRIX B450-F Gaming/ HyperX 16GB (2x8GB) / 2666MHz/ Intel 660P SSD 512GB M.2 PCIe 3.0 / ASUS Strix 980ti / PSU Corsair 750w /Corsair Carbide Series 275R Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Gillar spelet. Det jag inte gillar är rösterna. Varför låter både Security Forces och Insurgents likadant? Det stör mig en del. Om jag spelar som Security Force så vill jag inte låta som en taliban som pratar engelska med dålig brytning! Där har de missat en del.

Spelet plockar mycket inspiration från IS konflikten.
Dvs engelska/ryska/franska pratande bland insurgents, sedan inhemska soldater med stöd från USA/GB i security.(tänker främst advisor, inspirerat av Green Berets)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att vara ett riktigt trevligt FPS. Ska lätt testa det här !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

Fantastiskt spel men prestandan är horribel. Unrealmotorn är hemskt dåligt optimerad. Jag hoppas på bättring! Tyvärr kan jag inte heller begära återköp då jag spelat över 2 timmar redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

@ghostfenix: Håller med, förra spelet var ju i sourcemotorn, att gå från 250fps till 40fps med hyfsat snyggare grafik så lämnar det lite att önska. Dock inte spelat det sen jag bytte dator. Förra var med 3770 och 980

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

@ghostfenix: Håller med, förra spelet var ju i sourcemotorn, att gå från 250fps till 40fps med hyfsat snyggare grafik så lämnar det lite att önska. Dock inte spelat det sen jag bytte dator. Förra var med 3770 och 980

Ja jag förstår inte riktigt varför man släpper ett spel i det skicket. Jag har dock mig själv att skylla som gick på niten och köpte spelet några dagar efter releasen. Fick ju 20% som ägare av föregångaren vilket jag tyckte var en för bra deal för att passa på. Jag har inte heller läst någonstans att de aktivt jobbar med att fixa optimeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Ja jag förstår inte riktigt varför man släpper ett spel i det skicket. Jag har dock mig själv att skylla som gick på niten och köpte spelet några dagar efter releasen. Fick ju 20% som ägare av föregångaren vilket jag tyckte var en för bra deal för att passa på. Jag har inte heller läst någonstans att de aktivt jobbar med att fixa optimeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läste lite på Reddit för någon vecka sedan att de kör en drygt 1 år gammal version av UE4, för att göra det enklare för teamet att fokusera på annat än att fixa såna problem som kommer med en helt ny version av spelmotorn. "Snart" ska de uppdatera till senaste UE4 och då borde optimeringen också bli bättre.

Sen kan ju ovanstående bara vara 100% spekulationer, men hoppas det stämmer.

Permalänk
Medlem

Har funderat på detta ett flertal gånger. Har originalet, men inte testade det aldrig.
Men så har man begränsat med tid och för många spel... en gratis helg eller något hade varit nice.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Sett ganska många streama spelet, har själv inte fastnat även om jag gillar realistiska shooters.
Många som berömmer grafiken, för mig ser det ut som BF3, förutom att BF3 hade snyggare effekter samt att spelet i princip verkar vara klon av HC Conquest från BF3/4.
Verkar som medioker grafik med skit prestanda i UE4 blivit nya standarden efter PUBG.
Samma med WW3, ser ok ut men finns inte mycket nytänk i det spelet heller vilket jag tror kommer vara orsaken att dessa spel inte lever länge men vi får väl se.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Jag läste lite på Reddit för någon vecka sedan att de kör en drygt 1 år gammal version av UE4, för att göra det enklare för teamet att fokusera på annat än att fixa såna problem som kommer med en helt ny version av spelmotorn. "Snart" ska de uppdatera till senaste UE4 och då borde optimeringen också bli bättre.

Sen kan ju ovanstående bara vara 100% spekulationer, men hoppas det stämmer.

Okej hoppas att ryktet stämmer! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Sett ganska många streama spelet, har själv inte fastnat även om jag gillar realistiska shooters.
Många som berömmer grafiken, för mig ser det ut som BF3, förutom att BF3 hade snyggare effekter samt att spelet i princip verkar vara klon av HC Conquest från BF3/4.
Verkar som medioker grafik med skit prestanda i UE4 blivit nya standarden efter PUBG.
Samma med WW3, ser ok ut men finns inte mycket nytänk i det spelet heller vilket jag tror kommer vara orsaken att dessa spel inte lever länge men vi får väl se.

Personligen så jämför jag med föregångaren och inte med tex Far Cry 5. Tror att det är fler än mig som gör det. Grafiken i Sandstorm ser utan tvekan bra mycket bättre ut än det vanliga Insurgency.

Som jag tolkar det så har du ej spelat det själv utan bara öser skit på det baserat på streams du sett på internet???

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Personligen så jämför jag med föregångaren och inte med tex Far Cry 5. Tror att det är fler än mig som gör det. Grafiken i Sandstorm ser utan tvekan bra mycket bättre ut än det vanliga Insurgency.

Som jag tolkar det så har du ej spelat det själv utan bara öser skit på det baserat på streams du sett på internet???

Får du provision av utvecklaren eller?

Eller är bara positiva omdömen som är tillåtna om spelet?...

Klart jag jämför med Battlefield, de har ju klonat conquest direkt från dem, något DICE var först med, vart du fick Far Cry 5 ifrån vet jag dock inte.

Har sett streams/recensioner och sett hur det ser ut och bildat en uppfattning om hur spelmekaniken fungerar, därmed tycker jag det ser mediokert ut jämfört med vad som redan finns.

Med andra ord, ett till UE4-spel som är dåligt optimerat, det är inget skitösande, det är fakta.

Permalänk
Medlem

ska nog prova detta spel, ser ut att va min stil

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Får du provision av utvecklaren eller?

Eller är bara positiva omdömen som är tillåtna om spelet?...

Klart jag jämför med Battlefield, de har ju klonat conquest direkt från dem, något DICE var först med, vart du fick Far Cry 5 ifrån vet jag dock inte.

Har sett streams/recensioner och sett hur det ser ut och bildat en uppfattning om hur spelmekaniken fungerar, därmed tycker jag det ser mediokert ut jämfört med vad som redan finns.

Med andra ord, ett till UE4-spel som är dåligt optimerat, det är inget skitösande, det är fakta.

Ursäkta mig nu, men fakta? Din personliga iakttagelse genom stream, notera ej upplevelse av att faktiskt ha spelat spelet själv, är i mina ögon vag fakta.

Vet du ens hur många som sitter och utvecklar spelet i relation till BF V?

Lägg av med en sådan tråkig attityd, dela med dig av konstruktiv kritik, alla har olika preferenser för vad som är bra eller mindre bra. Det ska man respektera. Men du framstår bara som onödigt tråkig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pros:
Bra/spennande maps,tar tid att lära alla taktiska hotspots .
Grafiken behöver inte vara bättre, titta på cs!, bra speldynamik är viktigare, allt fungerar flytande nu. Det här är ett kul spel tycker jag! AI i coop är mycket bra, du måste värkligen slita för att vinna! Som jag skrev tidligare, comander /observer ger nya taktiska möjligheter som kan avgöra!
Cons :
Har inte kunnat spela med någon kompis, men det är pga att jag inte har kollat hur eller vet hvem som har:-) så join hur??
=XLB=ColdPlay , gammal rev från GRAW2 tiden

Visa signatur

Ryzen 5 2600x / ASUS ROG STRIX B450-F Gaming/ HyperX 16GB (2x8GB) / 2666MHz/ Intel 660P SSD 512GB M.2 PCIe 3.0 / ASUS Strix 980ti / PSU Corsair 750w /Corsair Carbide Series 275R Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nice! Lirat lite nu. Blev mycket bättre med en 1600@ 3,7 GHz. Flöt på mycket bättre. Inga konstiga mikrostutter eller frysningar. Såg ut som om jag hade typ 10 fps mer i snitt. Man ser att spelet använt alla kärnor och trådar ganska mycket.

Skall klocka mer sedan med en annan kylare. Den blev lite väl varm nu.

Trevlig helg och happy gaming!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Nice! Lirat lite nu. Blev mycket bättre med en 1600@ 3,7 GHz. Flöt på mycket bättre. Inga konstiga mikrostutter eller frysningar. Såg ut som om jag hade typ 10 fps mer i snitt. Man ser att spelet använt alla kärnor och trådar ganska mycket.

Skall klocka mer sedan med en annan kylare. Den blev lite väl varm nu.

Trevlig helg och happy gaming!

Får nog ta och testa spelet igen, har inte provat spelet sen jag testade spelet med min gamla i7 920 och 980Ti

Permalänk
Medlem

Spelat en del i helgen. 😍 Hade turen att hamna på riktigt kul bra servrar!

Många använder headset med mikrofon. Jag har själv aldrig gjort det. Har alltid tyckt att det känts dumt. Nu funderar jag ändå på att börja med det i liten skala. Ibland har man ju ej tid att skriva.

Hur gör man? Är det bara att plugga in och köra? Någon här som använder headset?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Är ett tag sedan man spelade nu. Något nytt som hänt? Patchar? Nya vapen?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Blir nog en del i helgen. Startade upp speldatorn för första gången på 5 veckor. Såg att det var en download på 6 GB! 😲 Skall bara mysa lite med FC Dawn först. 😀

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Blir nog en del i helgen. Startade upp speldatorn för första gången på 5 veckor. Såg att det var en download på 6 GB! 😲 Skall bara mysa lite med FC Dawn först. 😀

Ny uppdatering ute som bjuder på team deathmatch och fritt val bland samtliga vapen!

Blixtsnabb respawn - försten till 150 gäller!

Permalänk
Medlem

Någon som spelar fortfarande?

Tog en lågping server igår och körde lite. Tyvärr så var det en dryg mupp där (Goodfather) som höll på och skulle styra spelet hela tiden och skrev massa smörja. Han var inte otrevlig som sådan men han trodde att han visste allt och skulle bestämma vilken klass man skulle vara (i COOP) så jag tröttnade efter ett tag.

De roliga tyska servrarna som jag körde på i början såg jag tyvärr ej. Får hoppas att han lirar lite snart igen. Det var 2 månader sedan jag spelade sist så man hade glömt alla kontroller. Var rätt kul att spela ändå. Grymt realistiskt!

Lite nya banor hade dock inte varit fel..... Att de hade öppnat upp för lite custom servers där egenskapade banor fanns hade också varit toppen!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv

Spelet flyter på bra för mig äntligen men är det meningen att det ska "rycka till" ordentligt när man sveper över från en sida till en annan. Det get ger liksom ett hack eller ser så ut i alla fall i "mittenläge" när man springer runt och tittar snabbt från sida till sida.

Väldigt rörigt skrivet men svårt att förklara, kanske nån kan bekräfta ifall ni vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Spelet flyter på bra för mig äntligen men är det meningen att det ska "rycka till" ordentligt när man sveper över från en sida till en annan. Det get ger liksom ett hack eller ser så ut i alla fall i "mittenläge" när man springer runt och tittar snabbt från sida till sida.

Väldigt rörigt skrivet men svårt att förklara, kanske nån kan bekräfta ifall ni vet?

Väldigt sent svar, men det flyter på bra mycket bättre än det gjorde när det släpptes och månaderna efteråt. Aim deadzone är också valfritt att använda sen ett tag tillbaka. Man vänjer sig dock och jag kan knappt sikta utan att använda funktionen nu för tiden.

Optimiseringar har skett kontinuerligt, på gott o ont, så den enda kartan som har problem i nuläget är väl Bab som är senaste tillskottet.

Nackdelen med optimiseringarna är väl att de flesta 8k texturerna tagits bort helt, samt att mycket förstörbar rekvisita tagits bort. Exempelvis tallrikar, flaskor, tavlor, bokhögar och liknande.

Fanns extrema mängder sånt som kunde förstöras och exploderade i konfetti tidigare. Det finns fortfarande mycket kvar, men inte så mycket som tidigare, när eldstrider i vissa rum såg ut som scener tagna ur John Woo filmer.

Finns rätt mycket mods nu för tiden också. ISMC är väl störst, med dussintals nya vapen och attachments. En hel del nya häftiga kartor att ladda ner också, förutom kartorna som utvecklarna lagt till sen lanseringen.