Tipsa och fynda under mellandagsrean med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Tipsa och fynda under mellandagsrean med SweClockers

Efter julhandeln kommer mellandagsrean, med rabatterade priser på det mesta. SweClockers bjuder åter upp med en skräddarsydd specialsida där vi snappar upp de bästa medlemstipsen!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Eftersom jag spelar discgolf så hoppas jag på att kunna köpa en disc eller två till ett bra pris.

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Livsnjutare 😎

En 4K-tv för konsol-spelande och som skall extraknäcka som bildskärm är vad jag är på jakt efter...
40-43” med riktig HDR (alltså 1000+ nits)

Ej kollat närmare på modeller dock...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

3770K, hoppas någon får över efter stundande jul med tillhörande uppgraderingar

Permalänk

@svan_lind89: jag förstår inte intresset för äldre generationer processorer. Varför vill man ha dom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isakenglund:

@svan_lind89: jag förstår inte intresset för äldre generationer processorer. Varför vill man ha dom ?

Billigare och i stort sätt samma prestanda.

Det har inte hänt så mkt de senaste 3-4 åren.

En vän till mig sålde av ett 6600k med tillhörande moderkort för 1200 kronor.
Tror inte man vinner så mkt prestanda på att betala 2,5 ggr så mkt bara för cpun. Om man hade köpt 9600k istället

Hade lätt köpt det om jag inte redan hade ryzen 1500x

Permalänk
Medlem

Inget alls faktiskt.

Drar till Sri Lanka på bröllopsresa istället

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

En Wacom tablet skulle jag behöva. Vill slå till på en lite bättre typ Intuos Pro 2017.
Ångrar mig alltid när jag snålar på saker så vill inte skaffa billigaste. Förhoppningsvis blir det fin rabatt men förmodligen inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

En 4K-tv för konsol-spelande och som skall extraknäcka som bildskärm är vad jag är på jakt efter...
40-43” med riktig HDR (alltså 1000+ nits)

Ej kollat närmare på modeller dock...

Rekommenderar min skärm. Se signatur.

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Skrivet av isakenglund:

@svan_lind89: jag förstår inte intresset för äldre generationer processorer. Varför vill man ha dom ?

Skrivet av PlogarN97:

Billigare och i stort sätt samma prestanda.

Det har inte hänt så mkt de senaste 3-4 åren.

En vän till mig sålde av ett 6600k med tillhörande moderkort för 1200 kronor.
Tror inte man vinner så mkt prestanda på att betala 2,5 ggr så mkt bara för cpun. Om man hade köpt 9600k istället

Hade lätt köpt det om jag inte redan hade ryzen 1500x

@isakenglund som @PlogarN97 säger. För mig som spelar i 1080p och gillar att pilla med överklockning är det både roligt och bra för både plånbok och miljö att få maximal prestanda ur systemen

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Datocc:

Rekommenderar min skärm. Se signatur.

Ok!, tack för tipset!
Skall kolla vidare på den

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av isakenglund:

@svan_lind89: jag förstår inte intresset för äldre generationer processorer. Varför vill man ha dom ?

För att man maxar en gammal plattform där man kanske redan har moderkort och travar med DDR3-minnen och för en mindre slant då får ett relativt bra system.

I fallet 3770K maxar man ett system som klarar Sandy Bridge och Ivy Bridge. Själv har jag exakt den processorn men i Xeon-version (E3-1275v2) men ska bygga något själv med den.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Årets mellandagsrea verkar ju bli den blekaste någonsin? Är på jakt efter ny skärm och prenumerar typ på alla dator/hemelektroniksbutikernas nyhetsbrev, men deg enda spår jag sett nån rea är elgigantens blad i brevlådan i förrgår (hemsidan nämner inget)
Eller brukar butikerna hålla på kampanjerna till efter jul? På bf var det ju sååå mkt reklam och tjuvstart så man storknade
Hoppas på Samsungs qhd 144hz VA skärmar som såldes för 3290 resp. 3490 för 27tum 32tum. Känns som en grymt prisvärd skärm även till ord pris jämfört med asus/acer som kan ta vad som helst för sina gamingskärmar (typ 5500-9000kr för motsvarande prestanda)

Permalänk
Medlem

Aha elgiganten har lagt ut sina grejer iallafall - ganska lik BF så chansar nog på en Samsung 32tums QHD 144Hz VA skärm för 3500

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Aha elgiganten har lagt ut sina grejer iallafall - ganska lik BF så chansar nog på en Samsung 32tums QHD 144Hz VA skärm för 3500

Fasen det lät ju rätt billigt. Återkom gärna med omdöme. Vore inte dumt att uppgradera min gamla skärm och få lite mer yta att jobba på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade köpt en Oneplus 6T om den inte var så jävla stor.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hade köpt en Oneplus 6T om den inte var så jävla stor.

Provat i handen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för vettig tv-rea! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

På jakt efter xbox one x, nån som sett till bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Massor "fyndpris" på 2080 men INGEN för 2080ti. Behöver jag verkligen uppdatera alls?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Ska inte rean börja idag 25e? Ser inte en enda rea pryl.,..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Provat i handen?

Den telefonen kräver utan tvekan 2 händer för att använda den normalt. Knappt så att Samsung s8/s9 kan användas med en hand.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

En Wacom tablet skulle jag behöva. Vill slå till på en lite bättre typ Intuos Pro 2017.
Ångrar mig alltid när jag snålar på saker så vill inte skaffa billigaste. Förhoppningsvis blir det fin rabatt men förmodligen inte :/

Skulle rekommendera att du tar en titt på tex. xp-pen, eller Huion är väldigt mycket trevligare pris på dem en wacom.. Bytte själv från en äldre Wacom Intuos 3 till en XP-Pen artist (den du ritar på skärmen) och är en helt nöjd och skulle säga att pennan fungerar lika bra som Wacoms.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadazi:

Skulle rekommendera att du tar en titt på tex. xp-pen, eller Huion är väldigt mycket trevligare pris på dem en wacom.. Bytte själv från en äldre Wacom Intuos 3 till en XP-Pen artist (den du ritar på skärmen) och är en helt nöjd och skulle säga att pennan fungerar lika bra som Wacoms.

Tack för tipsen, dom ser najs ut !
Klart smidigare med skärm inbyggt och till det priset. Speciellt eftersom den även har 8192 levels på trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Inget alls faktiskt.

Drar till Sri Lanka på bröllopsresa istället

Grattis!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var bra sugen på C32JG50 för 3490kr på Elgiganten (https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...)

Men efter att ha läst user reviews runtom världen så konstaterar jag att det mer är tur än skicklighet om jag lyckas få ett exemplar som är okej pixelmässigt och det löser ändå inte frågan om den galet dåliga panelen och de urtvättade färgerna. När saker helt enkelt verkar för bra för att vara sant, då är det ofta det också

Permalänk

Är det ingen rea i år eller??? Tycker black friday va 1000x bättre i år.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2