Permalänk
Avstängd

Slidern för att justera höjden på grunden finns bara inte, den dyker inte upp heller över huvud taget hur jag än gör?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

är det inte bara att köpa den största tomma tomtytan som finns och sen börja bygga från scratch? eller vill du ha större tomtyta än vad spelet tillåter? isf vet jag inte om det finns något fusk, kanske någon modd eller liknande?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

är det inte bara att köpa den största tomma tomtytan som finns och sen börja bygga från scratch? eller vill du ha större tomtyta än vad spelet tillåter? isf vet jag inte om det finns något fusk, kanske någon modd eller liknande?

Jag skulle vilja ha en 60 x65 tomt, men det finns ingen i den världen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jo, saken är den att jag i mitt bibliotek har ett ganska stort hus, men jag kan inte komma in i det för att:
A: det går inte att bygga en trappa från gatan då tomten precis inte räcker till.

B. Huset har av någon anledning jag inte kan förklara hamnat på en hög kulle som inte går att riva eller sänka.

Hur får jag ned huset till normal marknivå?

Vet inte varför det ser ut sådär...

Det finns som sagt ingen slider i byggläget för att ändra det, inte heller när jag trycker på markeringen för husgrund i byggläget, ej heller i ändra marknivå, det går inte heller att riva bort den med hammaren...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh:
Precis som i Sims 3, så finns det konsol kommands man kan skriva för att bl.a kunna placera saker där det egentligen inte går.
The Sims 4 Cheat codes

Det bör ge dig möjlighet att placera en trappa (om din/a sim/s sen kan använda den är en helt annan femma).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Nytt sedan någon dag jag sett verkar vara,
dels kan man nu ändra klädstil aktivt med ett par musklick (eller ta av alla kläder...)
verkar även som att man kan tillreda örtdekokter på spisen, (kan dock inte göra det ännu med min gubbe så har ej hunnit testa)
Har för mig det skall vara några fler detaljer också jag inte minns...

(Vet inte om det bara är jag, men verkar som fisar låter betydligt blötare nu också... ha ha.)

Släckte just en eldsvåda i mitt hem...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Intressant, visste inte att man tjänade så bra på trädgårdsodling, faktiskt sugen på att bygga mig en mer yrkesmässig trädgård nu.
Testade mest för att se om man kunde slippa de vanliga jobben då man nästan aldrig är hemma och kan göra andra saker med dem.

(Insåg att jag måste ha kört fram till nu... Hoppas inte grannen vaknade av att jag drog igång röjsågen förut i min egen trädgård... Tänkte inte på vad klockan var... )

(Nej, det var inte med avsikt en balle av champinjoner, försökte bara undvika att plantera fast mig själv igen... )

Synd bara man inte tjänar sådär bra i den vanliga världen också...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

att odla i sin egen trädgård låter ju mer roligt än att dra iväg till ett jobb där man sen inte kan göra något, mer än att vänta och när man väl kommer hem så hinner man ju inte göra så mycket då man måste käka, duscha, gå på toa, vilket tar sin tid och tär på den lilla kraft man ännu har kvar, och när det är klart så är det bara i säng direkt.

hur mycket tjänar man och vilken färdighet är det man tränar på när man odlar/ser att din sim ökar i färdighet när den odlar).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

att odla i sin egen trädgård låter ju mer roligt än att dra iväg till ett jobb där man sen inte kan göra något, mer än att vänta och när man väl kommer hem så hinner man ju inte göra så mycket då man måste käka, duscha, gå på toa, vilket tar sin tid och tär på den lilla kraft man ännu har kvar, och när det är klart så är det bara i säng direkt.

hur mycket tjänar man och vilken färdighet är det man tränar på när man odlar/ser att din sim ökar i färdighet när den odlar).

Första gången jag kör trädgård då jag inte visste om det förut, självlärd såhär långt så är ingen expert, men

Det verkar vara en egen färdighet där man kan avancera stegvis till trädgårdsmästare (vilket jag lyckades med igårkväll någon timma innan jag postade bilden)

Pengar man får in är delvis kopplat till ovanstående färdighet; först kan man sälja grödor från individuella, och -har jag för mig, grupper av plantor (dvs grupper av samma sort) Sedan kan man få egenskaper som "supersälj" när man gått upp i färdighet vilket innebär att man tjänar markant mer pengar om man säljer av en grupp mogna plantor, tex bär eller blommor (skall finnas örter och grönsaker också men har inte hittat dem ännu, men skall gå att beställa som fröer också tror jag).

Jag gick bara runt igår och plockade hejvilt i naturen och något slags inhägnad trädgård som fanns i staden ha ha
De som går att skörda av kan man plantera tex en blomma en svamp, frukt, etc som man får gräva ned och vattna.

Underhand som man går upp i färdigheten så kan man lära sig att ympa och därigenom korsa olika växter vad det verkar och på så vis få fram mer eller mindre udda plantor (om man forskar på en planta så får man upp mer information om detta)

Vet inte om de syns på bilden, men de blå vinrankorna som växer vid soptunnan är tex en okulering med -jag har för mig det var en jordgubbsplanta, på om det var crysantemum eller lejongap, minns inte riktigt...

I en del fall, som detta, blir det med litet tur då en nu planta, annars blir det bara en gren med vad man nu ympat på ser det ut som. (har iaf ett äppelträd med underliga blommor på... )

Växterna kräver dock ganska mycket skötsel om man vill kunna leva på det, men man kan ju själv disponera sin tid på ett helt annat sätt nu tycker jag. Man behöver förstås vattna dem när de börjar torka samt rensa ogräs och spruta bort något slags flugor som kan angripa enskilda plantor. Man får någotslags lövblås att rensa med så det går fortare om man går upp något snäpp verkar det som... När man stigit i färdighet kan man även välja hela grupper av plantor, tex för insektsbekämpning, rensa ogräs, mm.

Man kan välja att vattna allt och rensa allt samt skörda allt när det mognat på en och samma gång.

Just nu har jag äpplen, jordgubbsplantor, potatis (osäker på om den syns på bilden dock, men den är strax bakom huset), crysantemum, lejongap och blåklockor tror jag, de ger alla olika mycket, tex ger crysantemum bäst betalt, följt av lejongap som ger relativt bra och blåcklockorna som är lätta att hitta men ger avsevärt mindre betalt.
Champinjoner ger väl litet sådär men det blir en del om man odlar mycket, dessutom kan man använda frukt och grönsaker själv i köket och spara ännu mer pengar. Man kan skörda valfritt antal plantor för eget bruk om man önskar innan man väljer att sälja allt.

När det väl kommit upp kan man skörda relativt ofta. Fick ihop över 20K igårkväll med litet nötande... Trots branden i köket där jag fick köpa några nya skåp... ha ha (Undrar om man har asbestkläder då de fortfarande var lika frecha när jag kom ut ur duschen... Lyckades tända eld på en massa människor som kom in från gatan av någon anledning strax efter det hände, men körde litet på dem med en brandsläckare så löste det sig... )

Edit, enda som stör mig litetgrand nu är att det alltid är packat med folk som kommer till en när man måste jobba, men det går ju att jobba samtidigt som man snackar... ha ha.
Orkade inte med dem hela tiden förut så sket helt enkelt i allt och gick ut till odlingarna men mina vänner verkar inte alltför förbannade, de blev litet sura då jag bara gick iväg fem kvarter förut, men en del verkar tom hjälpa till litet i trädgården då de inte sparkar ut sopor och skit...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Undras om man kan köpa till fler tomter man äger i samma hushåll så att man kan odla på en tom tomt? Måste undersöka det i kväll...
Ligger ju en stor, tom yta alldeles bredvid som är markerad som en tomt... Där borde man ju kunna odla riktigt mycket om det går att göra...

Edit, verkar som att man måste äga marken för att kunna plantera saker, försökte "gerilla odla" litet men hittade inget val att plantera utanför tomten, måste dock forska vidare på detta...

Har inte provat ännu att försörja en hel familj, men tror det går, behåller man skörden från en planta av var sort blir det ju rätt mycket dessutom. Saker man skördar kan man så klart också plantera och utöka odlingarna.

(Tabbar man sig så går det att flytta plantorna i byggläget, jag städade bort en massa gamla prydnadsväxter som följde med huset till baksidan och en häck mot gatan, samt flyttade om svamparna så att jag kunde komma ut när jag planterat dem för tätt... )

Edit, man kan tydligen även anställa en trädgårdsmästare om man önskar, måste nästan prova att göra det när jag får litet högre omsättning.
Förmodligen praktiskt om man har småbarn, vill resa bort, etc.

Synd man inte kan anställa någon att snacka med folk medan man själv jobbar...
Summer eller Alex kunde ju få femtio spänn annars om de nu inte skulle göra det gratis...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag undrar om man kan ta med sig växter man själv odlat och uppgraderat när man flytttar, eller om man då måste göra om allt från grunden? (om inte, vad händer om jag skapar ett hushålle men låter en gubbe bo kvar i det gamla huset?)

2. Hur tusan hittar man möblerna man haft om man väljer att ta dem med sig?
Jag hittar de inte någonstans, bara att löpa nya?

Kan man välja att bara ta med sig vissa möbler?
(tex min nya säng och det, men lämna kvar fisfåtöljen, gamla TVn, mm och kränga det som "möblerat och inflyttningsklart" såsom man brukar göra i den riktiga välden... ).

Som synes har det plötsligt landat ett nytt, fint hus bredvid mitt gamla, jag vaknade en morgon och det liksom bara stod där som om någon högre makt ställt dit det...

Jag skulle alltså vilja flytta över växterna från min trädgård till höger dit om det gick.

(om någon annan vill också vill ha det kan jag så klart lägga upp en förbättrad version i galleriet, den förbättrade versionen blir dock något bredare, det som står där nu är platsoptimerat för att maximera trädgårdsytan, panelen kräver dock vildmarksexpansionen tror jag)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag undrar om man kan ta med sig växter man själv odlat och uppgraderat när man flytttar, eller om man då måste göra om allt från grunden? (om inte, vad händer om jag skapar ett hushålle men låter en gubbe bo kvar i det gamla huset?)

Tror inte det men i Sims 3, så kunde man med hjälp av av Mods (har för mig MasterController kunde detta) lägga dem i Family inventory och därmed så följde de med vid flytt.

Skrivet av Mizzarrogh:

2. Hur tusan hittar man möblerna man haft om man väljer att ta dem med sig?
Jag hittar de inte någonstans, bara att löpa nya?

Hamnade i Family inventory i Sims 3

Skrivet av Mizzarrogh:

Kan man välja att bara ta med sig vissa möbler?
(tex min nya säng och det, men lämna kvar fisfåtöljen, gamla TVn, mm och kränga det som "möblerat och inflyttningsklart" såsom man brukar göra i den riktiga välden... ).

Tror inte det men samma som med växterna så kunde man lägga dem i Family inventory med hjälp av Mods.

Fast du kan ju sälja allt du inte vill behålla innan flytt, på det viset får du bara med dig det vill behålla.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

https://i.imgur.com/o7LckBl.jpg

Jag undrar om man kan ta med sig växter man själv odlat och uppgraderat när man flytttar, eller om man då måste göra om allt från grunden? (om inte, vad händer om jag skapar ett hushålle men låter en gubbe bo kvar i det gamla huset?)

2. Hur tusan hittar man möblerna man haft om man väljer att ta dem med sig?
Jag hittar de inte någonstans, bara att löpa nya?

Kan man välja att bara ta med sig vissa möbler?
(tex min nya säng och det, men lämna kvar fisfåtöljen, gamla TVn, mm och kränga det som "möblerat och inflyttningsklart" såsom man brukar göra i den riktiga välden... ).

Som synes har det plötsligt landat ett nytt, fint hus bredvid mitt gamla, jag vaknade en morgon och det liksom bara stod där som om någon högre makt ställt dit det...

Jag skulle alltså vilja flytta över växterna från min trädgård till höger dit om det gick.

(om någon annan vill också vill ha det kan jag så klart lägga upp en förbättrad version i galleriet, den förbättrade versionen blir dock något bredare, det som står där nu är platsoptimerat för att maximera trädgårdsytan, panelen kräver dock vildmarksexpansionen tror jag)

I byggläget ska man kunna flytta objekt (tex plantor, möbler mm) och lägga i sin inventarie. Läste nånstans att om man har plantor i en låda så är det bäst att plocka ut plantorna ur den. Plockar du upp hela lådan kan det hända att plantorna är borta när man ska sätta ut den igen.

En annan variant är att skörda allt innan flytten så kan du plantera dem igen vid det nya stället (och de behåller sin kvalité), men då tar det ju klart ett litet tag innan de växt upp igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

I byggläget, kan man inte ta objekt (tex plantor) och lägga i sin inventarie?

Tror inte det, inte som standard iaf. möjligtvis om har aktiverat debug options.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

I byggläget, kan man inte ta objekt (tex plantor) och lägga i sin inventarie?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte lyckats med det när jag försökt, men jag kanske har mizzat någonting?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Tror inte det, inte som standard iaf. möjligtvis om har aktiverat debug options.

Hmm, så har jag förstått det som iallafall. Man det ska funka att skörda från de gamla och ta med sig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

Hmm, så har jag förstått det som iallafall. Man det ska funka att skörda från de gamla och ta med sig.

Det kan man göra genom att lägga skörden i packningen, dvs boxen man alltid har med sig.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Det kan man göra genom att lägga skörden i packningen, dvs boxen man alltid har med sig.

En variant att testa är att skapa ett ”rum” där man har alla växter. Ladda upp ”rummet” i community’n och sen när du flyttat, ladda ner ”rummet” ned plantorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

En variant att testa är att skapa ett ”rum” där man har alla växter. Ladda upp ”rummet” i community’n och sen när du flyttat, ladda ner ”rummet” ned plantorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle kanske kunna gå faktiskt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Det skulle kanske kunna gå faktiskt...

Ja för det finns ju att ladda ner rum med alla växter som finns i perfekt kvalité så då måste du ju gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Tror inte det, inte som standard iaf. möjligtvis om har aktiverat debug options.

Skrivet av Mizzarrogh:

Det skulle kanske kunna gå faktiskt...

Hej igen!

Jag testade precis att flytta träd till familjekatalogen och det fungerade alldeles utmärkt. I byggläget plockade jag upp flera olika fruktträd och klickade sedan på katalogen och då flyttades de dit. Testade flera olika träd. Inga fusk eller nåt annat på.

Kan det vara så att det inte fungerade förr i tiden men att det kanske har fixats??

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

Hej igen!

Jag testade precis att flytta träd till familjekatalogen och det fungerade alldeles utmärkt. I byggläget plockade jag upp flera olika fruktträd och klickade sedan på katalogen och då flyttades de dit. Testade flera olika träd. Inga fusk eller nåt annat på.

Kan det vara så att det inte fungerade förr i tiden men att det kanske har fixats??

Jag är inte så hemma på trean, men har för mig jag läst någonstans att det inte gick på trean (eller?).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag är inte så hemma på trean, men har för mig jag läst någonstans att det inte gick på trean (eller?).

3:an????? Trodde tråden handlade om Sims 4 😎, men då förklarar det kanske saken 😉

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

3:an????? Trodde tråden handlade om Sims 4 😎, men då förklarar det kanske saken 😉

Jo, jag lirar, som synes på bilderna 4, skrev det som förklaring till de svar man ibland får upp, har varit upptagen mad annat de senaste dagarna så har inte hunnit hårdtesta allt ännu... ursäkta luddigt skrivet...

Tror jag skall frigöra en 50x ruta på en ny save och laborera mer med trädgårdsegenskapen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra. Vid release var det värdelöst, kunde inte ens bygga swimmingpooler och sånt. Men efter hundratals patcher så är det riktigt bra. Sen kan man ju modda det också. Själv använder jag nog 100 moddar totalt Men sen har ju spelet vissa begränsningar som som inte går att göra något åt tyvärr.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, jag lirar, som synes på bilderna 4, skrev det som förklaring till de svar man ibland får upp, har varit upptagen mad annat de senaste dagarna så har inte hunnit hårdtesta allt ännu... ursäkta luddigt skrivet...

Tror jag skall frigöra en 50x ruta på en ny save och laborera mer med trädgårdsegenskapen.

Aha, då fattar jag vad du menar. Du kan ha rätt i det 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@mangemani:
Det finns idag massor av mods, som gör spelet enklare, en del av dem kan ändra på hur ofta simmarna te.x behöver gå på toa.

En i min åsikt utmärkt sida för mods är MTS

Finns ju dock en sak man kan köpa utan att fuska som gör att de t.ex inte går på toa så ofta eller behöver äta speciellt ofta.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av benonikenobi:

Aha, då fattar jag vad du menar. Du kan ha rätt i det 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry är trött i skallen idag...

Skall prova detdär, mest för att blev sugen på att testa i morgon.

(Skall göra färdigt min "doktorsvilla" också (det stora vita huset där jag har min "Maria Montazami" karraktär... ) och lägga upp den i galleriet så att fler kan använda den till egna projekt, tog mig trots allt en vecka att få den färdig med inredning och allt... ha ha!)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Hi guys!

Jag undrar om det går att flytta många objekt samtidigt utan att rubba läget på dem, typ markera flera föremål och dra dem samtidigt, tex?
Tex jag skulle vilja flytta en bit av min trädgård eftersom jag behöver bygga om en bit av huset, men jag vill inte rubba det inbördes läget på föremålen. (Jag skulle också vilja flytta ett möblerat torn på huset en liten bit).

(Uppenbarligen hade jag tråkigt igår natt medan jag väntade på en grej, såg att hela magnoliaparken var ombyggd till en frilufts version av dendär toalettbiografen från en tecknad serie... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Ok, problemet jag har nu är att jag har ett stort hus med tillhörande trädgård jag laddat upp i galleriet, men när jag försöker att sätta ned det på en annan tomt (som är större) så hamnar alltid huset i ena änden av tomten och trädgården följer inte med när jag väljer att flytta huset; allt blir bara fuckat.

Jag skulle antingen vilja kunna sätta ut huset där jag vill ha det från början då man laddar ner det, eller ha möjlighet att flytta trädgården utan att föremålen rubbas ur sina lägen.

Men jag begriper inte hur man gör det?

(Jag behöver kunna bygga en trappa vid entrén som inte fick plats på den gamla tomten...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number