Ibland stänger ny datorn av sig och sen på igen 2 sekunder senare när jag först startar den.

Permalänk
Medlem

Ibland stänger ny datorn av sig och sen på igen 2 sekunder senare när jag först startar den.

Ungefär var tredje gång jag startar datorn så klickar det till och stänger av sig efter jag startar den och 2 sekunder efter så sätter den på sig igen. Köpte alla delar i datorn för 3 veckor sedan förutom nätagget som är 3 år gammalt. Allt annat funkar utmärkt utan problem annars. Vad tror ni det är som orsakar detta? Moderkortet eller nätagget?

Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU
Moderkort: ASUS Prime z390-a

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet hade jag trott. Min första tanke var att det var för klent men sen såg jag att det var 750W.

Har du ett annat nätaggregat som du skulle kunna testa att byta till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

@GodZilly: Nej tyvärr inte. Tror du datorn kan ta skada av att det här händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Link2000:

@GodZilly: Nej tyvärr inte. Tror du datorn kan ta skada av att det här händer?

Övriga komponenter tror jag inte det är någon fara med men om problemet är på grund av ett elfel i nätaggregatet så är det väl risk att det inte blir så långlivat.
Men störs du inte så mycket av det så är det ju bara att köra på.

Man hade kunna kolla om det finns någon uppdatering till moderkortet men du har ett så populärt moderkort så det borde skrivits mer på nätet om det här var ett mjukvarufel i moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

@GodZilly: Hm okej tack för svaren. Får kanske köpa ett nytt, hade tänkt göra det för eller senare ändå eftersom jag tog detta nätagget från min förra datorn som står utan just nu, den får klara sig med ett halvtaskigt nätagg.