Vad ska jag uppgradera?

Permalänk
Medlem

Vad ska jag uppgradera?

Hej!

Försöker uppgradera min dator som används för CS:GO!
Har dock endast budget för antingen uppgradering av gpu eller cpu-mobo-ram, ej båda.

Mina nuvarande specs:
Mobo-Intel dq35jo
Cpu-Intel core 2 duo E8400
Ram-8GB hynix ddr2
Gpu-Asus Geforce GTX 660Ti
HDD-500gb WD blue
Cpukylare-Cooler master ML240L RGB
Extra-Deepcool 360 RGB Strips

Så nu, ska jag gå på ett riktigt bra grafikkort eller uppgradera MOBO-CPU-RAM combo? Kan ej ta båda. Vad rekommenderar ni för bra flyt i CSGO?
Lagringen vet jag kommer påpekas men tänker ej ändra.

Tack på förhand,
Elias

Permalänk
Medlem

Garanterat CPU + mobo + ram.

Ditt grafikkort är tillräckligt för CSGO, och du hade fått en förjävla skjuts av att byta till en vassare processor. Jag gick från i5 750 till i7 6700k då jag tröttnade på att FPS-droppa till 60-70 på smoke:ade siter med 5-7 spelare.

Jag kan inte föreställa mig att du har speciellt hög FPS med din nuvarande processor?

Permalänk
Inaktiv

Din CPU är svag men grafiken rätt hyfsad. Byt CPU etc nu och uppgradera grafiken någon gång längre fram.

Permalänk
Inaktiv

Cpu tillsammans med en modern plattform till att börja med.

Permalänk
Medlem

Håller med de tre föregående, uppgradera först till en modernare plattform, exempelvis ligger Socket 1150 moderkort och processorer ganska bra till i pris/prestanda.

God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Din CPU är svag men grafiken rätt hyfsad. Byt CPU etc nu och uppgradera grafiken någon gång längre fram.

@anon99339
@AlpAne
OK, eftersom jag har presentkort på elgiganten på 3000 och 1600 i kontanter så fick jag idén att köpa gpu här på SC och CPU-MOBO-RAM på elgiganten, då har jag råd med att uppgradera allt!
Tack för era råd

Skickades från m.sweclockers.com