Permalänk
Avstängd

Långsamt Google Drive

Hej,
Har googlat på Google Deive, om dom har någon hastighetsbegränsning på uppladdningar men hittar bara massa folk som klagar på att det är långsamt.
Någon som har koll på varför det är så segt? Typ några hundra kb/s.. Slött för å va Google!

Permalänk
Medlem

Det är inte långsamt för mig. Testa själv, det är gratis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Det är inte långsamt för mig. Testa själv, det är gratis.

Klart jag testat, varför skulle jag annars skriva?
Tog mig en minde evighet att ladda upp några bilder :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har själv inga problem med Google Drive. Om du provar ladda upp samma filer under samma förutsättningar till t.ex. Dropbox, går det snabbare då?

Permalänk
Medlem

Google begränsar hastigheten när du når en viss mängd data. Om du för över filer större än 1-2mb eller fler samtidigt lär servern strypa hastigheten. Kör du wifi?

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Medlem

Kör Insync i bakgrunden, så jag tänker inte på hur snabbt det tar att ladda upp genom programmet. Men när jag väl ska ladda upp videos från actionkameran genom webbgränsnittet, så kan jag inte påstå att det går långsamt att ladda upp dem. Filerna brukar vara runt 4 GB styck. Tre videos (kanske totalt 10 GB) tar runt 5-15 minuter för mig att ladda upp. Har ej tagit tiden, men snabbt går det.

Vad har du för lina och kör du genom WiFi (som avsändaren ovan nämnde)? Jag har 250/100 Mbit/s.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Detta var genom 4G nätet på en iPhone. Jag laddade upp bilder på 2-3mb styck, så det kan vara så att @sonor har rätt i att dom stryper hastigheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepublicGamer:

Detta var genom 4G nätet på en iPhone. Jag laddade upp bilder på 2-3mb styck, så det kan vara så att @sonor har rätt i att dom stryper hastigheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det mycket möjligt att det var 4G operatören som ströp farten istället. Själv har jag t ex flera gånger synkat hela min Google Drive på 100+ GB till nya/ominstallerade datorer och fått full fart (100Mbit).
Och på min iphone så kan jag gå in på ett godtyckligt filmklipp i 1080P60 i Drive-appen och dutan lång väntetid när det startar eller när jag hoppar i klippet.