Bästa tennisspel just nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2003

Bästa tennisspel just nu?

Enligt rubriken: vad är bästa tennisspelet just nu? Oberoende av plattform.
Och med "bästa" menar jag en kombination av realism och spelkänsla. Det är mer tennissimulatorer än partyspel jag är ute efter.

Jag hade - har - Top Spin 3 till PS3. Det var lite av en tröskel att komma in i, men sedan tyckte jag det var jättebra. Skulle förstås kunna spela det mer. Men har det inte kommit något bättre sedan?

Edit:
Eh vänta jag hade lyckats missa att det kom ett Top Spin 4. Trodde jag googlat det förut. Men det är också rätt gammalt nu. Sedan? Tennis World Tour?
Jag kanske borde googlat mer och bättre innan jag postade det här.

Stationär dator: i7 9700k | Asus Prime Z390-A | 64 GB RAM
Asus GeForce GTX 1070 | 1+2 TB SSD | 8 TB WD Red + 32 GB Optane
Fractal Design Define S | Cooler Master Hyper 212 EVO
Seasonic Focus Plus 750W | Win10
Skärm: Dell U3011 2560x1600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Virtual tennis 2009 eller grand Slam tennis till Wii. VR har ju större potential men det har inte nyttjats ännu.

Tennis med gamepad är om möjligt än mindre vettigt än racing med gamepad.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Jag spelar en del AO International Tennis på PC, tycker att det är spelet som kommit närmast Top Spin 3/4. Spelet är hyfsat nytt och uppdateras ofta. Dock inte helt finslipat ännu, men det blir bättre och bättre hela tiden. Tyvärr är demo-versionen i steam endast en demo av karaktärsskaparen, man kan alltså inte testa spelet innan köp. Däremot är ju Steam generösa med återbetalningar om spelet inte faller i smaken.

SWECLOCKERS.COM
Stationär: i7 4790K @ 4,6 GHz, MSI Gaming X 1080, 16GB DDR3, Noctua NH-D15S, Corsair AX760, Fractal Design Define Mini C Temp G