upplever lagg/hackningar

Permalänk
Medlem

upplever lagg/hackningar

vet inte vad det beror på så jag vet inte vart jag skulle lägga tråden, men jag antar att det har nått med grafe kortet att göra, så det får bli här.

inskaffade för ett tag sen ett GTX 1080 och har sedan dess spelat det nyaste assassins creed och allt flöt på finemang med allt på max, men nu när det är avklarat och man har börjat att spela andra spel, typ hitman 2 och rome 2 total war, så har jag lagt märke till ett konstigt lagg eller vad man nu ska kalla det för. spelet flyter på fint, rör jag på kameran så är det inget hack utan det är typ det som händer i spelet som hackar, typ rome 2, när det hackar som värst så kan jag ändå röra runt kameran på kartan utan det minsta hack, men trupperna hackar sig fram, likadant i hitman 2, spelet flyter på fint, men karaktären hackar sig fram. vad beror detta på? kan även nämnas att när jag spelade igenom den första banan på hitman så flöt allt på perfekt, samma med rome 2, allt flöt på fint. iofs så har jag bara märkt av dessa hackningar 1 gång i vardera spel, vet inte hur det flyter på nästa gång jag lirar dem.

Permalänk
Medlem

@mangemani: testat att ta ner senaste drivrutinen från nvidia?

Permalänk
Medlem

Rome 2 är konstigt inte mer än så. Varit problem med detta sedan spelet släpptes. Märker själv av det när jag lirar.

Hitman 2 har jag ej spelat men det tidigare spelet led av konstiga hack och microstutter under hela perioden jag spelade. Fanns inget att göra åt det då det inte är fel på datorn i sig utan spelen.
skulle inte förvåna mig om Hitman 2 hade liknande problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

allt på datorn är uppdaterat till det senaste.

har spelat rome 2 hela dagen idag, bara för att observera, på de öppna slagfälten, oavsett antalet trupper eller fart i fightera, inga problem, inte heller vid de flesta belägringar, men det verkar bara hända under de större belägringarna vid de större städerna. så det kanske inte är grafikkortet det handlar om, kanske det är spelet som du säger.

hitman 76 hade jag inga som helst problem att spela med mitt 760 kort, så det vore väldigt konstigt om jag inte skulle kunna köra hitman 2 smärtfritt med ett 1080, men åter igen, kameran och llt flyter på perfekt, det är gubbarna som små hackar sig fram. första banan, där man är på en strand och ska smyga in i ett hus, en utav de nyare banorna, helt smärtfritt med underbara FPS, men en bana som ingick i hitman 76, nix, då är det kört.