Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@Persikan: Jäklar, så snygg! Stort grattis!

Och med tanke på Rolexmarknadens utveckling är det nog ingen direkt fara för kontoutdraget, värdet på den kommer gå spikrakt upp.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av markiiie:

Min väldigt gravida sambo önskade sig ett litet spabad att kunna skvalpa i nu på sommaren, i och med att vi inte har något badkar i huset än.
https://i.imgur.com/daOsAtC.jpg

Har läst på lite forum om hur man underhåller den på bästa sätt. Ska bli intressant 😏

Skrivet av Zachtionman:

Har haft ett sånt nu i 1,5 år. Helt makalöst bra för pengarna (3 000kr)!

Jag är lite inne på en sådan här grej som all-round bad till utedäcket.
Åsikter, tankar, bra/dåligt och vad är det för modell’er ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@cfwin: Tackar Ja tillgången verkar har varit lite knapphändig som jag förstått det, därav långa väntetider.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är lite inne på en sådan här grej som all-round bad till utedäcket.
Åsikter, tankar, bra/dåligt och vad är det för modell’er ?

Tycker den är väldigt trevlig faktiskt. Den jag har heter Lay-Z-Spa Riviera och jag köpte den på Jula när den var nedsatt till 3499;-. En funktion som jag uppskattar väldigt mycket är att man kan ställa in timer på hur många timmar från nu den ska börja värma och hur länge den ska hålla på.

Kan inte direkt komma på något dåligt med den, fungerar precis som jag förväntar mig för den pengen. Plats till 4 vuxna utan att sitta för trångt. Är kanske lite tråkigt att den inte kan stå på vintern men annars har den bara varit guld så här långt 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är lite inne på en sådan här grej som all-round bad till utedäcket.
Åsikter, tankar, bra/dåligt och vad är det för modell’er ?

Skrivet av markiiie:

Tycker den är väldigt trevlig faktiskt. Den jag har heter Lay-Z-Spa Riviera och jag köpte den på Jula när den var nedsatt till 3499;-. En funktion som jag uppskattar väldigt mycket är att man kan ställa in timer på hur många timmar från nu den ska börja värma och hur länge den ska hålla på.

Kan inte direkt komma på något dåligt med den, fungerar precis som jag förväntar mig för den pengen. Plats till 4 vuxna utan att sitta för trångt. Är kanske lite tråkigt att den inte kan stå på vintern men annars har den bara varit guld så här långt 😁

Vad menar du med "all round bad"? Jag skulle aldrig vilja tvätta mig i den likt man gör i ett badkar i badrummet. Det är ju enbart nöjesbadande Precis lika varmt och avkopplande som de för 50 000kr. Det enda jag saknar är starka massagestrålar, men för priset makalöst bra. Älskar även att man kan flytta den och packa ner enkelt!

Den fungerar även utmärkt på vintern så länge du har uppe temperaturen på vattnet innan det blir kallt. Jag körde den i vintras vid -15, men mycket kallare än så kanske inte är bra. Släng gärna på några filtar eller bygg en isoleringsbox av frigolit runt värmelådan.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Zachtionman:

Vad menar du med "all round bad"? Jag skulle aldrig vilja tvätta mig i den likt man gör i ett badkar i badrummet. Det är ju enbart nöjesbadande Precis lika varmt och avkopplande som de för 50 000kr. Det enda jag saknar är starka massagestrålar, men för priset makalöst bra. Älskar även att man kan flytta den och packa ner enkelt!

Den fungerar även utmärkt på vintern så länge du har uppe temperaturen på vattnet innan det blir kallt. Jag körde den i vintras vid -15, men mycket kallare än så kanske inte är bra. Släng gärna på några filtar eller bygg en isoleringsbox av frigolit runt värmelådan.

Kanske lite fel ordval här, menar ju året-runt inte all-round.. 🙄
Det är ju vad det är, en badtunna typ - den är varm å go.

Har nån en länk till vilken modell det är ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som du har fullt upp att göra idag då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kanske lite fel ordval här, menar ju året-runt inte all-round.. 🙄
Det är ju vad det är, en badtunna typ - den är varm å go.

Har nån en länk till vilken modell det är ?

https://www.jula.se/search/?query=Spabad

Finns flera olika, jag har den billigaste Riviera. Tror faktiskt inte det skiljer nämnvärt dem emellan. Starka strålar får du inte i något av dem. Den billigare är även den snyggaste enligt mig, smälter in bra på altanen.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Hojta till om du behöver lite tips på VR-spel.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser ut som du har fullt upp att göra idag då!

Skrivet av ficklampa:

Hojta till om du behöver lite tips på VR-spel.

Hade ett CV1 så har redan en del sköna spel. Dock köpte jag Chronos på rean nu och fy satan va bra det är! Och vilken jäkla bump i bildkvalité på Rift S jämfört med CV1, text och sånt är ju på gränsen till glasklar.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Då jag tröttnat på att få åka till Posten och hämta småpaket som inte gått ner i brevinkastet beslutade jag mig för att skaffa en "riktig" brevlåda. Nu fasen ska här handlas småprylar

För den nyfikna kan jag meddela att jag inte borrat i dörren. Den sitter med ståltråd och mycket fantasi Känns stabilt och får duga tills jag orkar fixa det ordentligt. Fick nästan direkt ett paket i lådan innehållande en tröja föreställande Truckla och brevbäraren gnällde inte på monteringen. Lådans inkast är i samma nivå som i dörren så det borde vara lugnt. Lådan är låsbar men nyckeln kommer alltid sitta i.

Väl på Bauhaus införskaffades även lite borrar, en tång, slippa mygg-apparat samt lite nya drag så kanske fiskelyckan blir bättre nästa gång

Glömde att posta positionsljusen tidigare. Beslutade att skippa backvarnaren som ändå inte fungerade som den skulle och satte i lampor i stötfångaren också. Nu återstår bara massa gula på sidorna i bågen samt vita fram. Rullande (h)julgran är målet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick precis hem detta lilla kort, både tyngre och snyggare än vad jag trodde den skulle vara.
Paketeringen i Asus kartongen var skit men det skall bli kul att testa grafikkortet senare "Nästan synd att använda kortet, nästan så att man skulle ställa det på hyllan "
Ursäkta en så dålig bild, kunde inte få kameran att fokusera på min telefon

Permalänk
Medlem

Komplett levererade en 3900X riktigt snabbt, denna är efterlängtad

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Wow, det var kvickt!

Det är nu man biter sig själv i huvudet över att man sitter på Intel, istället för att bara köpa en ny CPU så måste man även köpa nytt MB, förmodligen även ett par nya minnen i 3600Mhz oxå.

Men grattis, kör så det ryker!

Nyvaken semesterfirare stavar illa
Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Fick hem ett par Havit i93, True Wireless.

Permalänk
Medlem

En vanlig Oneplus 7 (ej Pro) 8/256GB. Längtat efter att slippa Huaweis EMUI i nästan tre år. Aldrig igen! Har inte haft en lur med OLED på över fem år så det ska bli kul att prova det igen, riktigt trevligt med äkta svärta. Köpte från Kina p.g.a. 2300 kr billigare, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En vanlig Oneplus 7 (ej Pro) 8/256GB. Längtat efter att slippa Huaweis EMUI i nästan tre år. Aldrig igen! Har inte haft en lur med OLED på över fem år så det ska bli kul att prova det igen, riktigt trevligt med äkta svärta. Köpte från Kina p.g.a. 2300 kr billigare, funkar hur bra som helst.

https://i.imgur.com/0Vc7FNf.jpg

https://i.imgur.com/tnKN5jZ.jpg

Köpte en likadan från kina och tänkte lägga upp en bild idag

Hursomhelst är toknöjd med min, supersnabb och bra batteritid, får ut ca 8h soc.
Samt att man sparat 2k+ och inget av det gick till copyswede..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En vanlig Oneplus 7 (ej Pro) 8/256GB. Längtat efter att slippa Huaweis EMUI i nästan tre år. Aldrig igen! Har inte haft en lur med OLED på över fem år så det ska bli kul att prova det igen, riktigt trevligt med äkta svärta. Köpte från Kina p.g.a. 2300 kr billigare, funkar hur bra som helst.

https://i.imgur.com/0Vc7FNf.jpg

https://i.imgur.com/tnKN5jZ.jpg

Skrivet av hajvan:

Köpte en likadan från kina och tänkte lägga upp en bild idag

Hursomhelst är toknöjd med min, supersnabb och bra batteritid, får ut ca 8h soc.
Samt att man sparat 2k+ och inget av det gick till copyswede..

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ni länka vart ni köpte dessa?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Kan ni länka vart ni köpte dessa?

Här köpte jag min. https://s.click.aliexpress.com/e/bKlfUzLE

Skrev mer om det här: https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-oneplus-7.168981...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nej usch! Den här tråden är allt bra farlig för plånboken

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Insåg att 3700x var overkill och bytte "ner" mig till 3600x och en tystare fläkt till min 250kr kylare

4.325Ghz @ 1.63v (max) är jag riktigt nöjd med. 75c med Low noice adapter är otroligt tyst med.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv

Blev tillslut en efterlängtad uppgradering, Ryzen 3900X och ett MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi:

Permalänk
Medlem

Beställde ett par 3D prints från Trinckle till en modell jag håller på att måla. Tog ungefär 1.5 veckor att få hem dem. Fick en liten Haribo-påse på köpet. Tycker de hade bra pris, €6.50 per "bit" i den här storleken.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Jubileumsmästare

Kablar till mina tangentbord, så man slipper krypa bakom datorn för att byta tangentbord.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Idag kom nya Xiaomi Mi Band 4, mycket nöjd.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Inaktiv

Tröttnade på företag som Gillette, så jag köpte mig en rakkniv. Handbankad av en smed
Måste bara slipa om eggen lite så den blir rätt för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Från 2620 till 4706 i R20, blev ett rätt fint hopp från 1600X till 3700X ändå!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv

Jag var sugen på Corsairs MP600 (PCIe 4.0 x4) men detta är en bra kompromiss. Snabb nog för allt jag lär vilja använda den till i dagsläget.

Permalänk
Medlem

14 000 W solceller!