Permalänk
Medlem

fått tvn

https://www.philips.se/c-p/75PUS8303_12/8300-series-ultratunn...

(Jämn svärta över hela bilden dvs inga fläckar eller kanter där ljus kommer mer än på andra ställen.)
Baksidan ser annorlunda ut än dom mindre modellerna med ett ljudsystem som troligen är bättre än dom mindre modellerna.
Bra motion handling.
Bra betrakningsvinklar.
Bra färger.

Efter x justeringar av bildinställningarna är jag nöjd.

Permalänk
Skrivet av blizzet:

Då hade jag satsat på 6 eller 7-serien istället som tidigare nämnts här givet att du inte har platser där TV:n ska ses ifrån snäva vinklar. Se även tidigare diskussion här i tråden vad gäller dina tittarvanor och vad som passar bäst. Men generellt så tror jag en VA panel ger mer i nivå vad du är van vid, om du är kräsen med kontrast/svärta. Om inte, ger dig 8303 bra färger som nämnts och en bra all around performance.

Jag har nu köpt en PUS7363 och efter många timmars inställningar för min digitalbox och för Andriod apparna så är jag nu nöjd med bilden, det som stör mig är att det är diffust mörkare partier i hörnen som syns tydligare desto ljusare bilen är. Jag har aldrig haft en LED-tv och undrar då om någon vet om det är något man skall acceptera eller om man bör reklamera TV:n?

Annars är som sagt bilden bra, svärtan är bra men då måste man verkligen sitta i "sweet-spot" annars får respektive sida på TV:n en gråaktig ton.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hoffamasse:

Jag har aldrig haft en LED-tv och undrar då om någon vet om det är något man skall acceptera eller om man bör reklamera TV:n?

De flesta LCD:er i den här pris/kvalitetsklassen har någon form av problem med uniformitet som ger en ojämnhet över bilden. Mörkare hörn och kanter är en av dessa problem. Andra kända problem är fläckvis avvikelse, "clouding" och band av olika ljus- och vitbalansnivåer. Har man höga krav på jämnhet i bilden få man söka sig till andra, ofta dyrare modeller eller hoppas att man bättre tur med exemplarlotteriet. Problemen kanske fortfarande finns där på exemplar två, men är antingen mindre eller mer tydliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cazrack:

fått tvn

https://www.philips.se/c-p/75PUS8303_12/8300-series-ultratunn...

(Jämn svärta över hela bilden dvs inga fläckar eller kanter där ljus kommer mer än på andra ställen.)
Baksidan ser annorlunda ut än dom mindre modellerna med ett ljudsystem som troligen är bättre än dom mindre modellerna.
Bra motion handling.
Bra betrakningsvinklar.
Bra färger.

Efter x justeringar av bildinställningarna är jag nöjd.

Fick min i förrgår. Har du något bra tips för inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cazrack:

fått tvn

https://www.philips.se/c-p/75PUS8303_12/8300-series-ultratunn...

(Jämn svärta över hela bilden dvs inga fläckar eller kanter där ljus kommer mer än på andra ställen.)
Baksidan ser annorlunda ut än dom mindre modellerna med ett ljudsystem som troligen är bättre än dom mindre modellerna.
Bra motion handling.
Bra betrakningsvinklar.
Bra färger.

Efter x justeringar av bildinställningarna är jag nöjd.

Skrivet av blacksmp:

Fick min i förrgår. Har du något bra tips för inställningarna?

Vad tycker ni om era apparater? Jag är riktigt sugen på den, har kollat på olika 75-tumlare och fastnade väl mest för denna pga ambilight. Jag har Philips Hue i hela huset så jag känner att ambilight säkert kan göra filmupplevelsen bättre.

Jag kollar på dessa större modeller pga det långa avståndet jag har mellan tv och soffa. Har heller ingen möjlighet att kunna flytta något närmare.
Jag sitter idag på en gammal 50” panasonic plasma så det borde väl ändå vara en stor uppgradering. Kanske inte när det kommer till svärta? Inte säker där.

Är ni nöjda annars? Är den värd priset på 18 000?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlowe:

Vad tycker ni om era apparater? Jag är riktigt sugen på den, har kollat på olika 75-tumlare och fastnade väl mest för denna pga ambilight. Jag har Philips Hue i hela huset så jag känner att ambilight säkert kan göra filmupplevelsen bättre.

Jag kollar på dessa större modeller pga det långa avståndet jag har mellan tv och soffa. Har heller ingen möjlighet att kunna flytta något närmare.
Jag sitter idag på en gammal 50” panasonic plasma så det borde väl ändå vara en stor uppgradering. Kanske inte när det kommer till svärta? Inte säker där.

Är ni nöjda annars? Är den värd priset på 18 000?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan tipsa om Sony XF9005 serien som har riktigt bra pris just nu, marknadens troligen bästa svart nivå i kombination med marknadens bästa flyt i bilden för att vara LCD, du får inga Ambilight(tyvärr) men för mig som faktiskt också kom över den här tråden OCH var på g att köpa en Philips då jag ville ha Ambilight ångrar inget, utöver att jag skulle gått upp en storlek till 75".. men det är en annan historia.
Alternativet är någon av Samsung sina TV'er i q8 eller q9 serien, dock där förlorar du endel av bildkvalite då Samsung kör för hårt på sin dimmning av bakbelysning så du i praktiken förlorar detaljer i bilden, samt att rörelser inte är så bra på Samsung, andra fördeler med Samsung är snabbar OS och bättre innsynsvinklar, men till ett högre pris.

Kan säga att jag har varit mycket skeptisk till LCD efter att jag har haft en Panasonic i VT20 serien, med alla fördeler med vad en plasma ger över en LCD, men jag totalt skulle säga Sony'n är faktiskt bättre, då har jag aldri gillat LCD TV då dom generellt alltid har haft dårligt flyt och riktigt dårlig svartnivå. Sedan är upscale på denna tv fantastiskt bra, i mitt tycke är det nästan svårt att se skillnad på 1080p och 4k(med undantag för HDR) på min 65" skärm.

Men det tar ett tag att få rätt inställningar på tven, börja med flatpanelshd, eller rtings sina inställningar och utgå från dom är ett hett tips, sedan måste jag rekommendera dig att använda Apple TV 4k eller nvidia Shield TV då menyer är från tid till annan för trög med den SOC som finns i denna tv. Jag kör på en gammal Shield TV pro som jag har haft sedan den kom ut, så det var inga problem för mig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Har en PUS8503 55" (samma som PUS8303 men med soundbar).
Någon av er som fått Googles Android TV Remote-app att fungera med Android TV på denna?

(appen -> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr... )

Får det att lira på min Nvidia Shield med att det kommer upp en kod på skärmen där man får bekräfta, men när jag försöker få till samma med min TV så händer det inte ett dyft på TVn

Permalänk
Medlem

Jag kan dela med mig av min erfarenhet med Philips och den 8303 moddelen.
Jag köpte den till stark reducerat pris i januari. Jag var nöjd med bilden och färgerna, dock hade bara en gammal tv att jämföra med.
Efter en månad så började TV’n ”beepa” när jag spelade 4k innehåll, typ ett högt ljud som dök up närsom och förstörde lite vår upplevelse.
Jag hörde av mig till Philips och fick följa olika steg via mejl för att försöka fixa problemet på egen hand. Problemet kvarstod. Philips frågade mig sen att spela in problemet. Det gjorde jag.
Efter 1 månad frågade jag dem hur det gick med mitt ärende och de svarade i stort sätt att saker ibland tar tid.
Efter 2 månader skrev jag att vi började bli irriterade för att vi känner att de sköter inte det ärendet snyggt. Det tar helt enkelt för lång tid.
Philips svarar att vi ska få en ny TV men inte samma modell.
De sätter oss i kontakt med Infocare som kommer och hämta TV’n typ en vecka senare.
Sen Infocare vänta att få in TV’n, kontrollera felet och att få en utbytesmodell att erbjuda oss... Det tar totalt 4 veckor till, och då bli vi erbjudna samma tv modell.
Jag frågar Infocare och Philips varför de sa först att jag skulle få en annan modell för att sen erbjuda mig samma modell. Jag berättar att jag orolig att få samma fel, att jag vill inte gå genom en till ärende framöver, och vill bli bekräftad att problemet jag haft finns inte med många andra.
I svar till de frågorna fick jag veta att de hävde köpet och skickade tillbaka pengarna till Elgiganten.

Så jag kan säga att Philips Garanti vill ni inte ha att göra med.

Också vi valde att köpa en LG SK85 istället och den slår Philips TV’n hårt, på alla nivåer.
Bättre färger, bättre svärta, bättre flyt, mer nits för HDR, bättre menyer lättare att navigera, mer kontroll över bild inställningarna, mindre reflektioner på dagtid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Bildexpert 📺

@VinceAkStyle: Spännande (men tråkig på sitt sätt) läsning om ännu ett märkligt och obskyrt fel. Och detta verkar verkligen ligga Philips i fatet att den här typen av fel uppstår. Inte på alla modeller, eller alla exemplar. Men på några. Och de som drabbas berättar ungefär samma historia som dig.

Permalänk
Medlem

Jag äger en Philips 65" 4K 65PUS8303. Den har en bild jag kan leva med till priset. Jag betalade 11 111 kr för den.
Det enda jag stört mig på är att volymen inte stannar exakt där jag lämnat den alla gånger. Jag använder den som en skärm till min Nvidia Shield egentligen så jag är inte den mest bevandrade med menyer och sånt. Jag kör heller inte ambilight eftersom jag inte bor i fönstret till en Indisk resturang.