M-ITX med stöd för fullstort ATX PSU och fullstort Grafikkort

Permalänk
Medlem

M-ITX med stöd för fullstort ATX PSU och fullstort Grafikkort

Finns det ett sådant? Alternativt ett litet m-atx chassi.
Jag har ett gammalt Cougar 700CM PSU som jag skulle vilja återanvända.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zarar:

Finns det ett sådant? Alternativt ett litet m-atx chassi.
Jag har ett gammalt Cougar 700CM PSU som jag skulle vilja återanvända.

Define Nano S?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Du har ju bl. a. Silverstones SUGO-SG13 och Cooler Master Elite 110. Tror Phanteks Evolv ITX också stöder fullATX. Beror väl lite på vad som räknas som en fullsize-GPU också.

Permalänk
Medlem

Bitfenix Prodigy och Phenom? (ganska stora dock)
Raijintek Metis kanske platsar också? (ryms dock inte så långa kort...)
Tror det finns Jonsbo-chassin som kan platsa också, men har tappat bort mig i deras modellflora

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag kör en Raijintek Styx Silver för min HTPC, vilket jag är nöjd med

Permalänk
Medlem

Node 304 borde väl också passa in på den beskrivningen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av macmann1:

Node 304 borde väl också passa in på den beskrivningen.

Med ett nätagg på 16 cm och modulära kontakter så kommer inte ett fullstort grafikkort gå in. Annars fungerar det ju.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Med ett nätagg på 16 cm och modulära kontakter så kommer inte ett fullstort grafikkort gå in. Annars fungerar det ju.

Just ja, nätagget sitter åt sidan. Hade helt glömt det. Har ett ståendes i tv-bänken men det var så länge sen den monterades ihop

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Testar ett sugo sg13! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zarar jag har ett Sugo SG13 och är själv nöjd! Men... Jag är osäker på om din PSU får plats. Enligt Silverstone är max 150mm djup (och 140mm är rekommenderat) och om jag förstår rätt är ditt 160mm (?). Ville bara upplysa om det så snabbt som möjligt.

https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=536

Permalänk
Medlem

@Zarar: Se min signatur. Jag är mycket nöjd med mitt phanteks evolv tempered glass mITX. Min GPU är lååång och jag har en full stort ATX PSU också.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Det chassit är ju inte heller speciellt litet, lägg till 5cm så har du ett ATX-chassi

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Själv skaffade jag ett NZXT H200. Inte så värst litet kanske för ITX men ser riktigt bra ut enligt min högst subjektiva åsikt.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Ncase M1 har också stöd för ett fullstort atx agg, kommer dock med vissa restriktioner har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

@Zarar jag har ett Sugo SG13 och är själv nöjd! Men... Jag är osäker på om din PSU får plats. Enligt Silverstone är max 150mm djup (och 140mm är rekommenderat) och om jag förstår rätt är ditt 160mm (?). Ville bara upplysa om det så snabbt som möjligt.

https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=536

Verkar som det går med 160mm om man inte tänker använda drive bayen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Verkar som det går med 160mm om man inte tänker använda drive bayen

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det låter rimligt. Men då har du iaf koll på den biten Hoppas att du blir nöjd!

Permalänk

Cougar QBX har jag tittat på. Men tyvärr så är det väldigt få butiker som har den.

Permalänk
Medlem

Dessa två chassin kanske passar dina behov?

Rainjintek Ophion

Rainjintek Ophion EVO

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Med ett nätagg på 16 cm och modulära kontakter så kommer inte ett fullstort grafikkort gå in. Annars fungerar det ju.

Är det så? Då blir det expressbeställning på nätaggregat trots allt ..😑

Skickades från m.sweclockers.com