Temperaturer på ssd's är frysta i alla program.

Permalänk
Medlem

Temperaturer på ssd's är frysta i alla program.

Tjenare! Som titeln lyder så är temperaturerna på alla ssd's i alla program jag har frysta.
Detta har hänt efter jag har installerat min 970 samsung evo m.2 ssd.

Innan när jag bara hade samsung evo 2.5 ssd och en äldre från corsair har temperaturerna visats utan problem, men idag när jag installerade 970 evo och ominstallerade windows 7 så har de slutat uppdateras. Startar jag om datorn så visar de bara en annan temperatur (troligtvis vad de ligger på precis när jag startar programmet / datorn)

Frågan är då vad detta skulle kunna bero på och är det något ni har haft problem med?
Kan även länka en bild på hur de ser ut i de olika programmen.

Temperaturerna är alltså fast på 30, 33 och 43c. Sen när jag startar om datorn och öppnar något av programmen ändras det med några få c.

https://i.imgur.com/jsT9AAM.jpg

Permalänk
Medlem

*Update*

Mainboard - Ändrar aldrig temp
TMPIN2 - Ändrar aldrig temp
TMPIN3 -Verkar fungera
TMPIN4 - existerar inte i hwmonitor
TMPIN5 - Ändrar aldrig temp
TMPIN6 - Verkar fungera (dock osäkert)

Kan det vara moderkortets drivrutiner som ballar ur?

Permalänk
Hedersmedlem

@lothe23: Jag har raderat din bump då vi inte tillåter sådana inlägg på forumet.

Jag har inget självklart svar på din fråga men min första tanke var att du kör en splitter ny SSD med ett relativt uråldrigt operativsystem. Jag skulle inte bli förvånad om Windows 7 skulle ha någonting att göra med det hela eftersom det kom ut långt före eran med NVMe-SSD:er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@lothe23: Jag har raderat din bump då vi inte tillåter sådana inlägg på forumet.

Jag har inget självklart svar på din fråga men min första tanke var att du kör en splitter ny SSD med ett relativt uråldrigt operativsystem. Jag skulle inte bli förvånad om Windows 7 skulle ha någonting att göra med det hela eftersom det kom ut långt före eran med NVMe-SSD:er.

Återupplivar denna threaden för det fortfarande är samma problem ^^
Har windows 10 Home