Asus visar ROG Ranger – ryggsäck med RGB-belysning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Som tidigare nämnt i tråden så är den ju ypperligg som reflex under vintern.

Vadå för vanliga permanenta reflexer som inte kräver batterier fungerar inte längre 2019 eller vad?

Men visst. Tror det är grejen med inbyggd powerbank som gör det lite drägligt iaf om jag ska analyserar lite mer utöver mitt första inlägg i tråden och varför inte slänga på lite lampor då så får man synligheten vid en promenad i mörker på köpet antar jag.

Tydligen något folk behöver i sin vardag i allt större utsträckning? Powerbanks dvs. Jag har aldrig haft behov och ingen i min omgivning använder så jag vet inte hur vanligt det är där ute. På resande fot förstår jag, men i vardagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Mer RGB åt folket, antar jag

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men jag vill ha den ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Nu är ju jag 30+ och kommer ändå köpa en.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

äsch då vad alla är negativa...

som tidigare nämns så kan den här rackaren säkert rädda ett och annat liv, vilket på nåt vänster ändå gör det hela ganska intressant!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Hjälpsam

Kul grej och jädrigt trevligt intro, med bilen, skylten, dockan och allting, ni vet vad jag menar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Ett givet köp när / om den blir tillgänglig i Svea. Det enda som jag funderar på är hur batteriet reagerar på -20'c

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Årets julklapp 2019?

You heard it here first!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Lätt ett köp till kidsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Som tidigare nämnt i tråden så är den ju ypperligg som reflex under vintern.

De där små rgbdioderna lyser tyvärr inte tillräckligt för att de ska synas från bilen en regnig kväll/morgon, de gör noll skillnad. Och regnfria dagar kanske man kan se dig när du är 5-10 meter bort, inte alltför bra direkt när man kommer på en mörk 70-väg.
Ska du tänka säkerhet ska du inte tänka RGB-ryggsäck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Ett givet köp när / om den blir tillgänglig i Svea. Det enda som jag funderar på är hur batteriet reagerar på -20'c

Ja, man slipper ju vattenkyla den iallafall

Permalänk
Medlem

Märks att du inte spelar Pokemon GO längre, eller snapchattar 6h aktiv tid om dagen.

Skrivet av Zemlan:

Vadå för vanliga permanenta reflexer som inte kräver batterier fungerar inte längre 2019 eller vad?

Men visst. Tror det är grejen med inbyggd powerbank som gör det lite drägligt iaf om jag ska analyserar lite mer utöver mitt första inlägg i tråden och varför inte slänga på lite lampor då så får man synligheten vid en promenad i mörker på köpet antar jag.

Tydligen något folk behöver i sin vardag i allt större utsträckning? Powerbanks dvs. Jag har aldrig haft behov och ingen i min omgivning använder så jag vet inte hur vanligt det är där ute. På resande fot förstår jag, men i vardagen.

Permalänk
Medlem

Vad i hela fridens namn. Kan den köra Crysis också?

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad ful.
Det luktar P12 lång väg om den väskan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Märks att du inte spelar Pokemon GO längre, eller snapchattar 6h aktiv tid om dagen.

Haha, nope. Ser inte vitsen med snapchat, är nog för praktisk av mig eller ngt. Facebook messenger förmedlar ett textmeddelande lika bra. Plus de få situationer då en bild passar bättre kan jag ta en via det med

Men hade Pokémon GO fungerat mer som spelen man växte upp med på Gameboy (och som de fungerar on idag typ?)...satan vad sålld jag hade vart på det då! Jävlar vilken outnyttjad potential

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Jag saknar min Wraith Prism, litegrann, kraftig RGB på den

Ja det är ju en väldigt snygg kylare. Synd att den låter som ett as om man jämför med en premiumfläkt eller AOI. Man kan ju alltid ta ett noctua eller deepcooltorn och sätta på ett par Corsair LL RGB fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

De där små rgbdioderna lyser tyvärr inte tillräckligt för att de ska synas från bilen en regnig kväll/morgon, de gör noll skillnad. Och regnfria dagar kanske man kan se dig när du är 5-10 meter bort, inte alltför bra direkt när man kommer på en mörk 70-väg.
Ska du tänka säkerhet ska du inte tänka RGB-ryggsäck.

^This.

De som jämför reflexer med små led-lampor har nog tagit grogg istället för morgonkaffe. Nog för att det alltid skall hittas på massa subjektiva nyttoskäl till RGB, men låt oss enas om att det är rent estetiskt. Att regnbåge-RGB är precis lika smaklöst som en amerikanskt juldekorerad tomt i Floridas suburbia är en bisak.

Permalänk
Medlem

RGB-man approves.

Men det blir nog inget köp för mig

Permalänk
Medlem

Såg ett fel i artikeln:
Det står "Under CES 2019 tar Asus konceptet ett steg längre och presenterar ......." det borde väl stå "Under CES 2019 tar Asus konceptet ett steg för långt och presenterar....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@the squonk: Eller det som syns bäst i vintermörkret, en reflexväst!.

En reflexväst syns inte i mörkret utan den reflekterar bara ljus.. vilket är per definition inte mörker (som är avsaknad av ljus).

Skrivet av employed:

10/10.

Skrivet av Zemlan:

Reflexer reflekterar bara ljus. Med andra ord... De fungerar inte bättre än en ren lampa.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Äntligen. Kommer göra succé på en 36-åring som mig själv!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Finns det något RGB filter att ställa in på swec så jag slipper de artiklar som handlar om de produkter med RGB beklysning inbyggd?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Reflexer reflekterar bara ljus. Med andra ord... De fungerar inte bättre än en ren lampa.

Vet tyvärr inte om du driver eller inte. Men du slängde ju med en " " så utgår/hoppas det, man vet ju liksom aldrig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vet tyvärr inte om du driver eller inte. Men du slängde ju med en " " så utgår/hoppas det, man vet ju liksom aldrig

Jag har aldrig drivit med en person i hela mitt liv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Som andra skrivit så ar detta ett bra köp till barn. Dom kommer ju tycka det är supercoolt och det kommer alla andra på lekplatsen.

Permalänk
Medlem

kul när det blir elfel och hela väskan börjar brinna xD

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Avstängd

Glöm inte att kolla rekommenderad drifttemperatur, vissa blir tydligen förvånade när saker inte riktigt fungerar med det nordiska klimatet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Finns det något RGB filter att ställa in på swec så jag slipper de artiklar som handlar om de produkter med RGB beklysning inbyggd?

Du kan ju bara scrolla förbi dem och hata RGB i din ensamhet. Det faktum att du gick in och kommenterade om detta visar ju att du gillar ditt "hat" mot RGB.

Permalänk
Medlem

En ryggsäck med inbyggd elektronik och ett lithiumbatteri? Lysande för nästa gången man går igenom säkerhetskontrollen på en flygplats!

----

De i bekantskapskretsen som har åkt dit på LED behövde man hittills bara vägra besöka, så slapp man det, nu kommer man ju hemsökas av det även utanför deras hem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det tänkte jag inte ens på.
Min första tanke var "Vilken värdelös produkt", men nu blir det nog ett inköp.

Tänkte inte heller på det.
Tror fortfarande inte att jag kommer köpa en.
Men jag köper argumentet att det är bra att vara upplyst i mörkret.

Även om man tycker att "bärbar belysning" (wearable) är en bra idé så kan det vara bra om man syns både framifrån och bakifrån (och kanske från sidorna) och där blir en belyst ryggsäck inte så bra om den inte också har belysning i axelremmarna.

Skrivet av Zemlan:

Men har inte Xinpei en poäng?
En reflexväst syns inte så bra om inget lyser på den.
Säg om du går någonstans där det inte finns gatubelysning och det kan komma cyklister.
Där kanske inte alla har fungerande cykelbelysning.
Då syns inte en reflexväst så bra ändå.
Eller menar du att ALLA cyklister har adekvat belysning samt inte glömmer att byta/ladda batterier?

Nog för att jag hellre blir påkörd av någon på cykel än av någon i en 2 tons SUV om jag måste välja.
Men finns alternativet att inte bli påkörd alls så föredrar jag det.