Fläktkontroll med mjukvara?

Permalänk
Medlem

Fläktkontroll med mjukvara?

Söker prisvärd fläktkontroll med mjukvarustyrning för pwm fläktar.
Hittar bara corsairs men borde väl finnas i bättre prisklass?

Permalänk
Medlem

prisvärd är ju en definitionsfråga... vad vill du kunna göra med den, vilka funktioner vill du ha?
själv håller jag precis på att montera ihop ett system med en Aquacomputer aquaero 6 LT för en tusenlapp, knappast något de flesta skulle kalla prisvärt men det är den jag hittat som uppfyller de funktioner jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Vill bara kunna ha möjlighet att koppla in fler fläktar och styra allihop efter tempen. Kör jag förgrening så styrs ju allt på 1 varvtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gissar du pratar om Corsair Commander Pro? Har 3 st totalt i olika datorer och dessa har fungerat utan problem för min del så rekommenderar dessa även om priset kan vara lite högt för vissa.

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Gissar du pratar om Corsair Commander Pro? Har 3 st totalt i olika datorer och dessa har fungerat utan problem för min del så rekommenderar dessa även om priset kan vara lite högt för vissa.

Då får det bli dessa, surt när man behöver till fler än 1 dator bara.. hade ju önskat ett budgetalternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kör 3 fläktar till cpu via bios sen en fläkt via GPU, då med Asus Tweak 2.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS