Bäst tjänst för ljudböcker till iphone?

Permalänk
Inaktiv

Bäst tjänst för ljudböcker till iphone?

Tänkte införskaffa mig lite ljudböcker. Och dessa hade jag tänkt spela upp med min iphone.
Ett plus i kanten är om de går att spela upp i sonos-systemet också.
Jag vill helst inte heller behöva krångla med nedladdning från någon websida på datorn. För att sedan ladda upp med itunes till mobilen.

jag vill EJ ha någon av alla de vidriga abonnemangstjänsterna som finns. Betalar hellre de fåtal böcker jag lyssnar på.

Så vilken tjänst tycker du är bäst till de krav jag har? Vilken tjänst är smidigast sett till samma krav?

Permalänk
Medlem

Tveklöst audible, svinbra funktionalitet på iPhone. Är uppe i ~300 böcker nu, bra kvalitet och bra uppläsare... allt på engelska iof men det ser jag som en fördel. Du väljer böcker, köper dom för cash eller växlar in "credits" mot böcker, vid köpet finns dom i appen och det är bara att börja lyssna.

Jag kan skicka en bok till dig (första gratis etc) så du kan prova kvaliteten. Vad gillar du för genre (pm:a e-post till mig om du är sugen)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurk:

Tveklöst audible, svinbra funktionalitet på iPhone. Är uppe i ~300 böcker nu, bra kvalitet och bra uppläsare... allt på engelska iof men det ser jag som en fördel. Du väljer böcker, köper dom för cash eller växlar in "credits" mot böcker, vid köpet finns dom i appen och det är bara att börja lyssna.

Jag kan skicka en bok till dig (första gratis etc) så du kan prova kvaliteten. Vad gillar du för genre (pm:a e-post till mig om du är sugen)

Tack för tipset. Men är böckerna/uppläsningen på engelska så är det ej aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Adlibris app Letto. Man köper ljudböcker på deras sajt som vanligt och sen synkar de automatiskt till appen. Fungerar super!

+Cleant och enkelt interface
+Stort bibliotek av ljudböcker
+Hyfsat lightweight
-Klumpigt att organisera sina böcker
-Ingen shop direkt i appen

Permalänk
Medlem

Finns det ens någon konkurrent som har samma upplägg som audible? De svenska aktörerna har väl bara prenumerationstjänst där böckerna försvinner om man inte har ett aktivt abonnemang?

Edit: hade tydligen fel enl posten ovan. Aldrig hört talas om dock.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ischy:

Jag föredrar Adlibris app Letto. Man köper ljudböcker på deras sajt som vanligt och sen synkar de automatiskt till appen. Fungerar super!

+Cleant och enkelt interface
+Stort bibliotek av ljudböcker
+Hyfsat lightweight
-Klumpigt att organisera sina böcker
-Ingen shop direkt i appen

1,8 i betyg på Appstore.
Senaste uppdateringen för 10 månader sedan.

Något säger mig att den inte är så bra som du får det att låta.

Permalänk
Medlem

@anon170706:

Jag har aldrig läst omdömena där förut. Men oj, folk verkar ha problem. Jag känner inte igen något av det, de flesta verkar dock ha strul med e-böckerna och inte ljudböckerna.

Testa köpa något billigt och testa på själv: https://www.adlibris.com/se/ljudbok/aj-brannassla-97891887973...

Permalänk
Medlem

Kollat i iTunes Store om det duger?

Sonos har väl stöd för AirPlay, men beror på vilken högtalare du har.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ischy:

@tqila:

Jag har aldrig läst omdömena där förut. Men oj, folk verkar ha problem. Jag känner inte igen något av det, de flesta verkar dock ha strul med e-böckerna och inte ljudböckerna.

Testa köpa något billigt och testa på själv: https://www.adlibris.com/se/ljudbok/aj-brannassla-97891887973...

Ok, får testa.

Skrivet av Json_81:

Kollat i iTunes Store om det duger?

Sonos har väl stöd för AirPlay, men beror på vilken högtalare du har.

Ingen av böckerna jag tänkte köpa finns som ljudbok där.