Permalänk
Inaktiv

GTX 2070

Hejsan, köpte en ny dator med nytt grafikkort nyligen och kör med DisplayPort mellan datorn och skärmen.. men får problem ibland att de blir ränder på skärmen när man tabbat in och ur spel etc.. Blev samma på min förra dator med 1060 kort och då bytte jag DP sladden till en DVI och då funka det utmärkt.. men nu har jag inte DVI på detta kort.. men kan de bero på DP kabeln är för dålig eller sliten eller kan de vara skärmen som spökar? har en BenQ 2411..

Tack på förhand.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon305427:

Hejsan, köpte en ny dator med nytt grafikkort nyligen och kör med DisplayPort mellan datorn och skärmen.. men får problem ibland att de blir ränder på skärmen när man tabbat in och ur spel etc.. Blev samma på min förra dator med 1060 kort och då bytte jag DP sladden till en DVI och då funka det utmärkt.. men nu har jag inte DVI på detta kort.. men kan de bero på DP kabeln är för dålig eller sliten eller kan de vara skärmen som spökar? har en BenQ 2411..

Tack på förhand.

Låter som en kabel med dålig kontakt. Är du säker på att den sitter i som den skall?

Det är ju helt klart värt att undersöka med en andra DP-kabel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Använder du samma kabel som när det var ränder senast? Kan mycket väl vara kabeln som är dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@Dinoman: Tack för snabbt svar, får svänga förbi någon elektronikbutik imorgon och införskaffa en ny. Jag är ganska säker på att den sitter som den ska iaf

Permalänk
Inaktiv

@prtscreen: Ja jag gör ju de, men gör ett försök imorgon

Permalänk
Medlem

Borde vara DP kabeln men om en ny inte fungerar så kanske det är DP kontakten i skärmen, testa då att sätta en DVI till DP kontakt från datorn till skärmen och kolla, den kontakten på skärmen fungerar ju säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh Daniel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yerosan:

Borde vara DP kabeln men om en ny inte fungerar så kanske det är DP kontakten i skärmen, testa då att sätta en DVI till DP kontakt från datorn till skärmen och kolla, den kontakten på skärmen fungerar ju säkert.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska prova nu i veckan, tack!