Virtual Warfighter (Unity C# devlog)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Virtual Warfighter (Unity C# devlog)

Blev lite inspirerad av Tibia-tråden att skapa en devlog.

Vi håller på med att ta fram avancerad AI som kan ta genomtänkta beslut och flanka spelaren, flusha ut dem med granat osv, osv. Första steget i detta är en pathfinding som har lite mer kännedom om världen än normalt.

Lite äldre devlogs:
Denna kan vara intressant som visar hur vi jobbar med nya features i spelet

Eller denna som handlar om förstapersonshänder i VR

Här provar vi nya VR-kontrollerna Knuckles från Valve. Och pratar om vilka utmaningar man ställs inför med ny fysisk layout

Jag kommer lägga upp mer devlogs om AI i snar framtid. Har ni frågor om att utveckla i Unity så tveka inte fråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
FALKENBERG
Registrerad
Maj 2005

Häftigt Har ju en Vive liggandes så blir kul o testa sen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av BlasteRs:

Häftigt Har ju en Vive liggandes så blir kul o testa sen

Liggandes? Hoppas du använder den flitigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
FALKENBERG
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av CyberVillain:

Liggandes? Hoppas du använder den flitigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha nej jag har inte använt den på 2 år snart .. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av BlasteRs:

Haha nej jag har inte använt den på 2 år snart .. :/

Fixa VR stöd till ditt spel

Skickades från m.sweclockers.com