Permalänk
Medlem

Problem med osynkat ljud.

Hej.
Har problem med mitt ljud i headsettet. Kollar på youtube och ser twitch och annat och efter ett tag blir ljudet osynkat. Måste refresha sidan så funkar det ett tag igen men problemet återkommer. Problemet uppstod typ efter att jag bytte headset. Kör med Massdrop x Sennheiser HD 58X Jubilee. Har dom anslutna direkt i datorn i hörlursuttaget på toppen av chassit (NZXT h700i) då kabeln inte är tillräckligt lång för att nå dit bak. Har ingen dac/amp heller.

Detta är mina specs i datorn om det hjälper. Googlat lite men hittar inte riktigt något av hjälp. Någon sa att det kunde va dax o uppdatera grafikkortet men det är redan senaste drivrutinerna, kollat i enhetshanteraren under ljud och där är allt också uppdaterat.

Också läst att det kan va strul med nätet men det strular då inte.

Permalänk
Medlem

Testat om det är samma problem med ett annat headset?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Då du ansluter ditt headset analogt är det inte det som är problemet.

Det är nåt mjukvarumässigt i datorn

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@xcluzive: icket, gamla headsettet är toktrasigt haha. Det var f.ö anslutet via usb och detta via 3.5mm. Har aldrig haft det tidigare

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: tips på hur man ska gå tillväga för att felsöka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benlol:

@Nioreh83: tips på hur man ska gå tillväga för att felsöka?

Börja med att testa en annan browser

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: ingen delay på mozilla firefox. Fyfan, vill inte använda firefox hehe..

Permalänk
Medlem

Avinstallera Chrome och installera det tillbaka..

Permalänk
Medlem

@claser: gjort detta 2-3 gånger nu haha.. funkar ett tag, max en dag sen går det tillbaka sig igen...

Permalänk
Medlem

Hej! Upplevt samma problem tidigare. Dock märkte jag att det enbart var med det interna ljudkort det hände och aldrig mitt dedikerade Asus Xonar ljudkort. Började felsöka och upptäckte att det sedan enbart händer när jag hade ljudkortets standardformat på annat än "16 bitar, 48000 Hz (DVD-Kvalitet)"

Du kanske kan testa detta? När man spelade filmer och klipp etc så märkte man att det "hackade till" i ljudet med 15 sekunders mellanrum, det är antagligen där det blir osynkat av någon anledning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benlol:

@claser: gjort detta 2-3 gånger nu haha.. funkar ett tag, max en dag sen går det tillbaka sig igen...

Åfan...
Haru provat ändra settings i Chrome:flags ..?

Typ sätt igång audio buffer på 100ms
Och kanske audio focus

Permalänk
Medlem

Om du har någon adblocker så testa utan den. Hade själv problem förut så bytte till firefox istället.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geeze:

Hej! Upplevt samma problem tidigare. Dock märkte jag att det enbart var med det interna ljudkort det hände och aldrig mitt dedikerade Asus Xonar ljudkort. Började felsöka och upptäckte att det sedan enbart händer när jag hade ljudkortets standardformat på annat än "16 bitar, 48000 Hz (DVD-Kvalitet)"

Du kanske kan testa detta? När man spelade filmer och klipp etc så märkte man att det "hackade till" i ljudet med 15 sekunders mellanrum, det är antagligen där det blir osynkat av någon anledning..

Hade ändrat tidigare till "kanal 2, 32 bitar, 192000hz" sen hade den ändrat tillbaka sig automatiskt.. ändrade tillbaka för en vecka sen drygt och är kvar på 192000. Så jävla segt när man precis köpt datorjäveln och ljudet strular haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av claser:

Åfan...
Haru provat ändra settings i Chrome:flags ..?
http://i64.tinypic.com/efi92b.png

Typ sätt igång audio buffer på 100ms
Och kanske audio focus

Ändrat detta nu.
http://prntscr.com/mb6srw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om du har någon adblocker så testa utan den. Hade själv problem förut så bytte till firefox istället.

Kör adblocker, ja.. Prövar byta adblocker.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, prövar desperat.. Nu idag har ljudet hängt sig två gånger, låter som min gamla dator när den frös helt random och ljudet bara "drrrrrrrrrrr". Första gången var då jag kollade twitch, andra när jag bara satt och pratade discord och lyssnade på musik, datorn frös sig dock också andra gången.. Så frustrerande med en två månaders gammal dator. Kan det ha att göra med att hörlurarna "är för bra" för moderkortets ljudkort? Brainstormar bara, kan säkert vara jätte korkat att ens skriva det men kan somsagt inte detta och ah.

Permalänk
Medlem

Ljudet har hängt sig typ 3-4 gånger idag och låter som när man får bluescreen, så jävla frustrerande på en 2-3månader gammal dator.. Har mina funderingar och känns som det kan hänga ihop med NZXT's "CAM" program.. Öppnade programmet och allt frös sig i typ 4-5 sekunder och ljudet låter bara "drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr".. vet inte hur jag ska förklara bättre haha.. Jävla skit.

Permalänk
Medlem

Såhär ser tempsen ut nu i hyfsad idle, spelat cs i typ 2h. Tror däremot inte Max tempen har reggats då jag nyss startade programmet och har legat stadigt runt 60/70 grader innan.

http://prntscr.com/mdg0ib